WTOREK 23.06
TEMAT: NAD WODĄ
1.Ćwiczenia: „Gimnastyka korekcyjna – ćwiczenia równoważne”
https://www.youtube.com/watch?v=tYltkR1kQH4
2.Zabawa w skojarzenia „Słoneczny łańcuch skojarzeń”
Rodzic mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Następnie rodzic wypowiada kolejne słowo związane z poprzednim, itd. (np. słońce – gorąco – lato – piasek – plaża…)
3.Obejrzyj filmik: „Morze Bałtyckie – podstawowe informacje”
https://www.youtube.com/watch?v=p4G8FerXy_E
4.Rozmowa kierowana przy mapie Polski „Nad morzem”
Rodzic prezentuje dziecku na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dziecko do podawania nazw państw, które mają dostęp do morza, odczytuje nazwy polskich rzek, które do niego uchodzą.
5.Obejrzyj filmik: „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą”
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
6.„Plażowe zagadki” – rodzic przykrywa kocem różne przedmioty. Wyjaśnia, na czym będzie polegała zabawa: Wiatr wiejący na plaży przykrył różne przedmioty. Twoim zadaniem jest odgadnięcie za pomocą dotyku, co ukryło się pod piaskiem. Dziecko dotyka rzeczy przykryte pod kocem, odgaduje, co to za przedmiot. Następnie dzieli jego nazwę na sylaby i głoski, przelicza je, podaje pierwszą, kolejną i ostatnią głoskę, podaje słowo, które się rymuje z daną nazwą i układa zdanie z nowym słowem.
7.Zabawa ze sznurkiem „Zapamiętaj ten wzór”
Rodzic układa ze sznurka na podłodze wzór fali. Dziecko chodzi wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Następnie rodzic usuwa sznurek, a dziecko idzie według zapamiętanego wzoru.
8.Zabawa na spostrzegawczość Morskie memory”
Dziecko dostaje od rodzica 16 małych karteczek. Na karteczkach rysuje 8 rysunków x 2. Rodzic zbiera obrazki, miesza je i układa na podłodze obrazkiem do dołu. Rodzic z dzieckiem kolejno odkrywają po dwa obrazki, szukają par.
9.Karta pracy cz. 4 str. 44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek wg instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania.
10.Karta pracy cz. 4 str. 44b – podawanie nazw obrazków , dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab.
11.Zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem do rysowania
Dziecko wykonuje rysunki według własnego pomysłu – palcem, patykiem, drugą stroną kredki. Następnie odwzorowuje gotowy obrazek na papierze. Może także posmarować wybrane elementy obrazka klejem i posypać je piaskiem.
12.Słuchanie piosenki pt. „Niech żyją wakacje”