Środa 17.06

 

Temat: Tęcza po deszczu

 

 1.Zabawy badawcze:

„Tęcza w wodzie” - dziecko nalewa wodę do szklanej miski i wkłada do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kieruje snop światła latarki  na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwuje tęczę.

 „ Jak sprowadzić tęczę?”- dziecko kładzie na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzyma szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.

 

Pytanie: Jak myślisz skąd się wzięła tęcza? (dziecko próbuje wnioskować)

Rodzic wyjaśnia:

Wiązka światła białego odbija się od lustra. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje również we mgle wodnej , przy wodospadach i fontannach. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.

 

2. Zabawa językowa „Zapamiętaj kolory tęczy”. ( przypomnienie nazw kolorów, które tworzą tęczę w odpowiedniej kolejności. Rodzic podaję pierwszą głoskę koloru , a dziecko całą nazwę. Zabawę można przeprowadzić po polsku i angielsku)

Tęcza- rainbow, czerwony- red, pomarańczowy- orange, żółty- yellow, zielony- green, niebieski- blue, fioletowy- violet

 

3.karta pracy 40a,b

 

4. Zapraszam na wycieczkę do lasu -film edukacyjny:

 youtube-Wędrówki Skrzata Borówki odc. 2. Las

 

5. Zabawa rytmiczna przy piosence „Po łące biega lato”

- zróbcie mi niespodziankę i nauczcie się ją ładnie śpiewać

Youtube- składanka „Po łące biega lato”

Słowa podane w poniedziałek

 

6.A teraz brat lub siostra i hulajnoga i szeroka droga.

 

         Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa na drodze!