Środa 17.06
Temat: Tęcza po deszczu
1.Zabawy badawcze:
„Tęcza w wodzie” - dziecko nalewa wodę do szklanej miski i wkłada do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kieruje snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwuje tęczę.
„ Jak sprowadzić tęczę?”- dziecko kładzie na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzyma szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.
Pytanie: Jak myślisz skąd się wzięła tęcza? (dziecko próbuje wnioskować)
Rodzic wyjaśnia:
Wiązka światła białego odbija się od lustra. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje również we mgle wodnej , przy wodospadach i fontannach. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.
2. Zabawa językowa „Zapamiętaj kolory tęczy”. ( przypomnienie nazw kolorów, które tworzą tęczę w odpowiedniej kolejności. Rodzic podaję pierwszą głoskę koloru , a dziecko całą nazwę. Zabawę można przeprowadzić po polsku i angielsku)
Tęcza- rainbow, czerwony- red, pomarańczowy- orange, żółty- yellow, zielony- green, niebieski- blue, fioletowy- violet
3.karta pracy 40a,b
4. Zapraszam na wycieczkę do lasu -film edukacyjny:
youtube-Wędrówki Skrzata Borówki odc. 2. Las
5. Zabawa rytmiczna przy piosence „Po łące biega lato”
- zróbcie mi niespodziankę i nauczcie się ją ładnie śpiewać
Youtube- składanka „Po łące biega lato”
Słowa podane w poniedziałek
6.A teraz brat lub siostra i hulajnoga i szeroka droga.
Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa na drodze!