Wtorek 16.06

 

Temat: Burza

 

1.Ćwiczenia poranne

 

2. Rozmowa nt. wiersza- zagadki „Burza”

   Co się dzieje tam u góry?

   Wielką wojnę toczą chmury?

   Wciąż na siebie nacierają

   I strzelają, i błyskają?

   Co się tam na górze dzieje?

   Że się nam na głowy leje?

   Od błyskawic niebo trzeszczy,

   A nam w butach chlupie deszczyk,

   Ciemne niebo dudni, świeci….

   Co się dzieje tam na górze?

   Wiedzą to na pewno dzieci:

    Oglądamy groźną……( burzę).

Rozmowa z dzieckiem jak należy zachować się w trakcie burzy?

- unikać wysokich obiektów

- unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu

- nie wolno przebywać w wodzie, ani na odkrytym terenie

- nie wolno chować się pod drzewami

- nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy

 

3.Zabawa skojarzeniowa „Co robi deszcz?”(kapie, pada, siąpi, leje, mży, kropi)

-uderzanie palcami w gazetę- kapie, kropi

-przesuwanie palcami po gazecie- siąpi, mży

-lekkie uderzanie łyżeczką o gazetę – pada

-mocne uderzanie łyżeczką – leje

 

4.Ilustrowanie ruchem rodzaju deszczu:

-mżawka- pocieranie dłońmi o uda

-deszcz- klepanie dłońmi w uda

-ulewa- tupanie nogami

 

5.Zabawa badawcza „ Skąd się bierze burza?”

Potrzebne będą: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki)balonik, kawałek bawełnianej tkaniny.

Udzielamy dziecku instrukcji:

-na szklance połóż blaszane denko

-nadmuchaj balonik

-potrzyj energicznie balonik szmatką i połóż go na denku

-zbliż palec do brzegu blachy

Rodzic pyta:

- co zauważyłeś? (przepływ prądu)

- jak to wytłumaczyć?  (w wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne- prąd i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy.)

 

6.karty pracy 39b

 

7. Zapraszam na wycieczkę do ogrodu o-film edukacyjny:

 youtube-Wędrówki Skrzata Borówki odc. 6 Staw

 

8.A teraz piłka i plac zabaw.

                            Bawcie się wspaniale!