Wtorek 16.06
Temat: Burza
1.Ćwiczenia poranne
2. Rozmowa nt. wiersza- zagadki „Burza”
Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk,
Ciemne niebo dudni, świeci….
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną……( burzę).
Rozmowa z dzieckiem jak należy zachować się w trakcie burzy?
- unikać wysokich obiektów
- unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu
- nie wolno przebywać w wodzie, ani na odkrytym terenie
- nie wolno chować się pod drzewami
- nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy
3.Zabawa skojarzeniowa „Co robi deszcz?”(kapie, pada, siąpi, leje, mży, kropi)
-uderzanie palcami w gazetę- kapie, kropi
-przesuwanie palcami po gazecie- siąpi, mży
-lekkie uderzanie łyżeczką o gazetę – pada
-mocne uderzanie łyżeczką – leje
4.Ilustrowanie ruchem rodzaju deszczu:
-mżawka- pocieranie dłońmi o uda
-deszcz- klepanie dłońmi w uda
-ulewa- tupanie nogami
5.Zabawa badawcza „ Skąd się bierze burza?”
Potrzebne będą: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki)balonik, kawałek bawełnianej tkaniny.
Udzielamy dziecku instrukcji:
-na szklance połóż blaszane denko
-nadmuchaj balonik
-potrzyj energicznie balonik szmatką i połóż go na denku
-zbliż palec do brzegu blachy
Rodzic pyta:
- co zauważyłeś? (przepływ prądu)
- jak to wytłumaczyć? (w wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne- prąd i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy.)
6.karty pracy 39b
7. Zapraszam na wycieczkę do ogrodu o-film edukacyjny:
youtube-Wędrówki Skrzata Borówki odc. 6 Staw
8.A teraz piłka i plac zabaw.
Bawcie się wspaniale!