PONIEDZIAŁEK 1.06
TEMAT: DZIEŃ DZIECKA- MAMY PRAWA I OBOWIĄZKI
1.Ćwiczenia poranne -ilustracja ruchowa wiersza:
Kółko małe, kółko duże,
ręce w bok , ręce w górze
tak się drzewa kołysały
a tak dzieci prosto stały. (5x powtórz wiersz i wymyślaj inne czynności)
np. ja żabki skakały, jak bociek na jednej nodze stały, jak piłeczki się turlały, jak pieski biegały, przez skakankę skakały, balonik nadmuchiwały, itp.
2.Zabawa z elementem dramy ”Moje uczucia”
Rodzic prosi, by dziecko przypomniało sobie sytuację, która wiąże się z przyjemnym i nieprzyjemnym uczuciem. Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, gdy muzyka przestaje grać, dziecko opowiada o sytuacji i o uczuciach ,które były radosne, smutne, zadziwiające, przerażające.
3. Słuchanie „Piosenka o prawach dziecka”
YouTube/ Mała Orkiestra Dni Naszych/ Piosenka o prawach dziecka
Rodzic prosi, by dziecko słuchało uważnie i zapamiętało o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.
I/ Mam prawo żyć, mam prawo być sobą,
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mama prawo kochać i kochanym być,
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.
Mogę się śmiać, może się dziać pięknie,
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych,
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.
Ref:/ Dziecka prawa to poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa.
II/ Mam prawo śnić, mam prawo być inny,
Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny,
mam prawo śpiewać głośno, kiedy chcę,
mam prawo płakać cicho, gdy mi żle.
Ref:/ Dziecka prawa to poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa.
Rodzic prosi, by dziecko opowiedziało, o czym opowiada piosenka, o jakich prawach jest w niej mowa?
4. „Prawda- nieprawda”- ćw. logicznego myślenia
Rodzic wypowiada zdania; dziecko słyszy zdanie prawdziwe- klaszcze w dłonie; nieprawdziwe – tupie nogami
-Nikt nie może zmuszać mnie do robienia złych rzeczy.
-Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.
-Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.
-Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze mi mój najlepszy kolega.
-Mogę uczyć się wszystkiego , co mnie zaciekawi.
-Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
-Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.
5.kp.s.29a Jakie prawa są przedstawione na zdjęciach?
Wpisz w kratki odpowiednie cyfry zgodnie z kolejnością zdań odczytanych przez rodzica.
1.Prawo do wychowania w rodzinie.
2.Prawo do ochrony przed przemocą.
3.Prawo do zabawy i wypoczynku.
4.Prawo do wyrażania własnych poglądów.
5.Prawo do opieki zdrowotnej.
6.Prawo do edukacji.
6.kp.s.29b
7.Poukładajcie przybory i książki na wyznaczone miejsce, umyjcie rączki zjedzcie przekąskę i zapraszam na spacerek lub rowerek.
8.Zabawa taneczna z apaszką :YouTube- 26Moja wesoła rodzinka
9.Po południu zapraszam na film YouTube „Król Maciuś Pierwszy” Janusza Korczaka
UWAGA! KONKURS PLASTYCZNY pt „ PRAWA I OBOWIĄZKI KRÓLA MACIUSIA”
-technika dowolna
-termin nadsyłania prac do 09-06-2020r.
Życzenia!
Naszym kochanym dzieciom w dniu ich święta składamy najszczersze życzenia: zdrowia, radości i marzeń spełnienia!!!