PONIEDZIAŁEK  1.06

 

TEMAT: DZIEŃ DZIECKA- MAMY PRAWA I OBOWIĄZKI

 

1.Ćwiczenia poranne -ilustracja ruchowa wiersza:

Kółko małe, kółko duże,

ręce w bok , ręce w górze

tak się drzewa kołysały

a tak dzieci prosto stały. (5x powtórz wiersz i wymyślaj inne czynności)

 

np. ja żabki skakały, jak bociek na jednej nodze stały, jak piłeczki się turlały, jak pieski biegały, przez skakankę skakały, balonik nadmuchiwały, itp.

 

2.Zabawa z elementem dramy ”Moje uczucia”

Rodzic prosi, by dziecko przypomniało sobie sytuację, która wiąże się z przyjemnym i nieprzyjemnym uczuciem. Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, gdy muzyka przestaje grać, dziecko opowiada o sytuacji i o uczuciach ,które były radosne, smutne, zadziwiające, przerażające.

 

3. Słuchanie „Piosenka o prawach dziecka”

YouTube/ Mała Orkiestra Dni Naszych/ Piosenka o prawach dziecka

Rodzic prosi, by dziecko słuchało uważnie i zapamiętało o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.

I/  Mam prawo żyć, mam prawo być sobą,

     Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.

     Mama prawo kochać i kochanym być,

     Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.

     Mogę się śmiać, może się dziać pięknie,

     Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.

     Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych,

     Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

           Ref:/ Dziecka prawa to poważna sprawa

                    Dziecka prawa to nie zabawa.

II/ Mam prawo śnić, mam prawo być inny,

Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny,

mam prawo śpiewać głośno, kiedy chcę,

mam prawo płakać cicho, gdy mi żle.

             Ref:/ Dziecka prawa to poważna sprawa

                      Dziecka prawa to nie zabawa.

Rodzic prosi, by dziecko opowiedziało, o czym opowiada piosenka, o jakich prawach jest w niej mowa?

 

4. „Prawda- nieprawda”- ćw. logicznego myślenia

Rodzic wypowiada zdania; dziecko słyszy zdanie prawdziwe- klaszcze w dłonie; nieprawdziwe – tupie nogami

-Nikt nie może zmuszać mnie do robienia złych rzeczy.

-Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.

-Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.

-Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze mi mój najlepszy kolega.

-Mogę uczyć się wszystkiego , co mnie zaciekawi.

-Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.

-Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

 

5.kp.s.29a Jakie prawa są przedstawione na zdjęciach?

 

Wpisz w kratki odpowiednie cyfry zgodnie z kolejnością zdań odczytanych przez rodzica.

1.Prawo do wychowania w rodzinie.

2.Prawo do ochrony przed przemocą.

3.Prawo do zabawy i wypoczynku.

4.Prawo do wyrażania własnych poglądów.

5.Prawo do opieki zdrowotnej.

6.Prawo do edukacji.

 

6.kp.s.29b

 

7.Poukładajcie przybory i książki na wyznaczone miejsce, umyjcie rączki zjedzcie przekąskę i zapraszam na spacerek lub rowerek.

 

8.Zabawa taneczna z apaszką :YouTube- 26Moja wesoła rodzinka

 

9.Po południu zapraszam na film YouTube „Król Maciuś Pierwszy” Janusza Korczaka

 

UWAGA!  KONKURS   PLASTYCZNY pt „ PRAWA I OBOWIĄZKI KRÓLA MACIUSIA”

-technika dowolna

-termin nadsyłania prac do 09-06-2020r.

 

Życzenia!

Naszym kochanym dzieciom w dniu ich święta składamy najszczersze życzenia: zdrowia, radości i marzeń spełnienia!!!