WTOREK 14.04

  

Dzień dobry dzieci. Witam rodziców.

Pomoce: książki dla dzieci z ilustracjami zwierząt hodowanych w gospodarstwie na wsi. Kredki, farby,    plastelina , kartki z bloku, ciasto-modelina ….do prac plastyczno- konstrukcyjnych.

 

Tematyka: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło.

 

1. Zabawa ruchowa „ pieski”  z elementami czworakowania - dzieci naśladują pieski , które chodzą po wiejskim podwórku czworakując. Zaglądają tu i tam, szczekają, gonią za ptactwem w zagrodzie pilnując by nie wyszły poza podwórze.

 

2. Rozwiązywanie zagadek słownych i pantomimicznych o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie.

Kwiku! Kwiku ! Żyję w chlewiku

z koryta jadam, z nikim nie gadam.                      

(świnia)                                                                        

 

Jestem duża ciemna, białe łaty mam                     

Sianem mnie nakarmisz, zdrowe mleko)                                                                        

dam. (krowa)

 

Komu wygodnie chodzić po drogach,                  

 gdy cztery podkowy ma na nogach ?                    

 (koń)                                                                            

 

Dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik

 gdy w góry pojedziesz ujrzysz ją na hali.

(owca)

 

Jestem biała, szara, ruda albo czarna.                  

Niosę smaczne jaja, lubię dziobać ziarna.           

(kura)   

                                                                     

 Grzebień dumnie nosi, lecz go nie używa.

Skoro dzień nadchodzi, ludzi ze snu zrywa.

(kogut)

 

3.Rozmowa prowadzona  z dziećmi na temat zwierząt hodowanych na wsi.

 

4.Zabawa ortofoniczne – naśladowanie zwierząt z wiejskiego podwórka. Przypomnienie dzieciom jakie dają odgłosy, rodzic wymienia zwierzę lub drób, a dziecko naśladuje: kura- ko-ko-ko,  świnia – kwi -kwi, koń- i-ha-ha , kogut – kukuryku, krowa- mu- mu,

 

5.Wspólne oglądanie na ilustracji , w internecie zwierząt, które hodujemy na wsi – ich budowa, wielkość, czy mają sierść – czy pióra ……

 

6. Nauka piosenki pt. „ Na wsi u babuni” wysłuchanie utworu przez dzieci, rozmowa o czy opowiada treść piosenki. Ponowne wysłuchanie utworu z próbą naśladowania głosów zwierząt.  (Link utworu wcześniej podany- youtube)

Na wsi u babuni kaczki kwa- kwa kwaczą

A koło sadzawki żabki sobie skaczą, żabki sobie skaczą

Kogut wczesnym rankiem czesze się w kurniku

I pobudkę robi ; pieje: ku-ku-ry -ku,  ku-ku-ry-ku.

 

7. Zajęcie plastyczno- konstrukcyjne - Kochani  możecie namalować, narysować, ulepić z masy solnej – plasteliny zwierzęta i drób , o których dzisiaj rozmawialiście.

Miłego dnia, wesołej zabawy.