Piątek  17.04

 

 

Zabawmy się w teatrzyk pt. „Na wsi”

 

Pomoce : sylwety zwierząt hodowlanych, słomki, klej, taśma klejąca, koce (w pkt.6)

 

1.Zabawa ruchowa na rozgrzewkę – w przewietrzonym pomieszczeniu zaczynamy dzień rozgrzewką :

- bieg w miejscu w równym tempie, pamiętamy o oddechu, ręce też pracują

- stajemy w rozkroku i krążymy ramionami mając wyprostowane ręce w przód 10x powtarzamy w tył 10x

- stojąc w rozkroku kręcimy biodrami w prawą stronę, teraz w lewą stronę

- rozluźniamy kark i szyję kręcimy głową powoli w lewo, w prawo, do góry, w dół

- skaczemy jak pajacyki unosząc ręce w górę ,klaśnij – rozluźniamy się, przeciągamy.  OK

 

2.Klasyfikowanie wg wielkości zwierząt z wiejskiego podwórka

- rozkładamy przygotowane wczoraj sylwet, kolejno nazywamy zwierzęta i drób hodowlany. Klasyfikujemy według wielkości od największego do najmniejszego ( koń, krowa, koza, owca……) Które zwierzę jest u Ciebie największe a które najmniejsze?

 

3.Ćwiczenia słownikowe -Spróbujmy nazwać dzieci tych zwierząt : koń- żrebię , krowa – cielę owca- jagnię,  kura- kurczę ….. czy zapamiętaliście ? powtarzamy wskazując na wyrywki. Zwracamy uwagę na prawidłową wymowę i nazewnictwo.

 

 

4.Zabawa dydaktyczna -Czy wiecie czym żywią się te zwierzęta ?

Co lubią najbardziej ? Czy żywią się tak jak ludzie ?  koń zjada obrok , pasie się na łące, krowa zjada trawę i też pasie się na łące;  kury,  koguty, kaczki, gęsi …lubią posypane ziarna, skubią trawę, gołębie uwielbiają groch…..zwracamy uwagę na prawidłowe nazewnictwo. Poszukajcie z rodzicami tych wiadomości w internecie – to bardzo ciekawe.

 

5.Pauza – rozciągamy się , kilka przysiadów, uzupełniamy zapotrzebowanie na płyny ,OK

 

6.Zabawy w teatrzyk – to będzie teatrzyk sylwet. Ważne byśmy w tej zabawie utrwalili treści które dzieci poznały na ostatnich zajęciach. Możemy rozmawiać między sobą zmieniając sylwety. Może to być występ dla rodzeństwa.  Razem z rodzicami przyklejamy na słomki sylwety naszych zwierząt hodowlanych, ustawiamy krzesła i okrywamy kocem – to będzie kurtyna , a za nią na scenie będziemy poruszać naszymi sylwetami na słomkach- rekwizytami. Zabawimy się w animatorów, poruszając sylwetami tzw. postaciami, mogą być w obu rękach, naśladujemy ich głosy i prowadzimy między nimi rozmowę – dialog np. ko-ko-ko- jestem kura  mam piękne pióra, moje dzieci to kurczęta, lubię skubać trawę a ty ? A ja mieszkam w stajni, mam piękną sierść ,- i-cha cha, moje dzieci to źrebięta……..Życzę udanej zabawy . Wykorzystajmy dziecka i swoją inwencję twórczą. Dzieci lubią wcielać się w różne postacie. Używajmy zwrotów : scena, kurtyna, aktor, rekwizyt, dialog…..

 

7 Pamiętajmy o maseczkach. Wytłumaczmy dzieciom w jakim celu je zakładamy.

Miłego weekendu !  Myj ręce !   Zostań w domu !

Zachęcam do korzystania z kart pracy do wydruku  https/eduzabawy.com/materiały-tematyczne-do-druku/kwiecień/na wsi