WTOREK  2.06.

 

 

KTO   MIESZKA   W   WIGWAMIE  ?

 

Pomoce :gazety, klej, nożyczki, kredki , farby, bloki, karty pracy do wydruku.

 

1.Ćwiczenia poranne – rozciągamy się, ziewamy, przeciągamy się,

- podskoki obunóż w tył i w przód, podskoki na boki,

- krążenie biodrami w prawą stroną, w lewą

- leżenie na brzuchu –naśladujemy  jazdę na rowerze

- ćwiczenia rozluźniające –siad na pięty, wyciągamy ręce przed siebie, skłon do podłogi .  

 

2.Indiański taniec- improwizacja ruchowa przy muzyce indiańskiej – dzieci ruchem ciała starają się oddać charakter muzyki, skupiają się na jej rytmie, wykonują swój własny oryginalny taniec.

youtube: # śpiewające brzdące# Indiański taniec - piosenki dla dzieci  

 

3.Zabawa językowa – zabawa językowa ,wymyślanie indiańskich imion. Proponujemy zabawę  w wymyślanie indiańskich imion. Wyjaśniamy dzieciom, że imiona Indian są dwuczłonowe lub wieloczłonowe i określają cechy danego człowieka, nie mogą być obraźliwe – Ryczący Bawół, Szemrzący Strumyk, Sokole Oko, Wielka Stopa  

 

4.„W indiańskiej wiosce” –poznawanie charakterystycznego stroju, narzędzi, obrzędów indiańskich- opowieść ruchowa.  W tej wizualizacji rodzice to narratorzy, a dzieci wchodzą w role -indianie .

W pewnej indiańskiej wiosce zapanował głód - dzieci naśladują język rozpaczy- uuuu. Indianin Wielkie Sokole  Oko zwołuje zebranie i powiada : Posłuchajcie, bracia. Musimy wybrać się na polowanie, ponieważ skończyły się zapasy jedzenia. Kto pojedzie ze mną ?- Indianie wsiadają na koń-siup - podskakują i jadą-  naśladują jazdę na koniu, podskoki w siodle. Rozglądają się za bizonem (rozglądają się , przykładają ręce do czoła).Jadą dalej , przejeżdżają przez most – uderzają dłońmi o kolana , przejeżdżają przez żelazny most - uderzają dłońmi o podłogę, przez błota – klepią się po policzkach. Dostrzegają pod drzewem bizona – przecierają oczy, napinają  strzały – ciach. Biegną po bizona, wkładają bizona na konia – aaa siup - wykonują ruchy naśladujące układanie bizona na koni, a bizon jest ciężki, spada z konia. INDIANIE wracają do wioski. Rozpalają ognisko, pieką bizona  i zjadają kawałki mięsa. Teraz brzuchy mają pełne i wydają indiańskie okrzyki – uuuu Nadeszła pora snu, całują żony i dzieci – cmok, cmokają w policzki żony i dzieci. Kładą się spać – chrr...chrr… chrr… – układają głowę na dłoniach i udają , że chrapią.

 

 

5.„Wigwamy” – budowanie szałasów indiańskich, malowanie farbami  wzorów indiańskich na kartkach bloku, może być na starych płótnach. Możemy zbudować wigwamy  wykorzystując koce, trzonki od miotły, krzesła. youtube : Indianie – piosenki dla dzieci.

 

6.„Pióropusz dla wodza”- zabawa tropiąca- Wódz Indian – Rączy Jeleń zgubił pióropusz. Spróbujmy wykonać pióropusz dla wodza. Opaska może być ze złożonych kilkakrotnie gazet, pióra wycinamy z kolorowych kartek i przyklejamy do opaski. Wasza kreatywność nie zna granic. Super prace !

 

7.Bystre Oko – karty pracy do wydruku, przyjrzyj się uważnie, spróbuj sam odpowiedzieć na zadane pytania. Mama pomoże. Jak myślisz dlaczego mały Indianin jest ubrany  Dlaczego Eskimos nosi futra ? Kto śpi w wigwamie, a kto w igloo?  Który jest dom małego chińczyka ? po czym  rozpoznajesz dom europejczyka ? Zobaczcie ciekawe wiadomości  - youtube: Muzeum indian dla dzieci

Życzymy wesołej zabawy w poznawaniu zwyczajów , kultury dzieci z różnych stron świata .