PIĄTEK  05.06.

      

KTO      NAJWYŻSZY ?

 

Pomoce: atlasy ze zwierzętami egzotycznymi, karty pracy cz.4 s.46

 

 

1.Zabawa ruchowa – mucha i pająk – na hasło- mucha- dzieci poruszają się w podskokach,  na hasło – pająk- zatrzymują się w bezruchu ,próbując utrzymać pozę przez krótki czas. Urozmaicamy zabawę wygrywając, wystukując rytmy- wolno, szybko ….

 

2.Zabawa taneczno- ruchowa do piosenki „Dżungla” utrwalenie piosenki ,układu tanecznego i tekstu .Dzieci próbują śpiewać utwór z podkładem muzycznym.

 

3.Żyrafa u fotografa -wiersz L.J. Kerna – dzieci z uwagą słuchając, po usłyszeniu utworu pozwólmy na swobodne i  ukierunkowane wypowiedzi naszych pociech .

Youtube: wiersze dla dzieci-Ludwik Jerzy Kern -Żyrafa u fotografa , czyta Piotr Fronczewski

Przyszła pewna Żyrafa

W niedziele do fotografa.

-Czy to pan robi zdjęcia ?

Zadając dzieciom pytania ukierunkowujmy,  żeby wypowiadały się zdaniami.

- Po co Żyrafa poszła do fotografa ?

- Jaki kłopot miał fotograf ?

- W jaki sposób fotograf zrobił zdjęcie Żyrafie ?

A kto w waszej rodzinie jest najwyższy?

 

4.Sokoli wzrok – znajdz różnice – karty pracy cz.4 s. 46  Dla utrwalenia pojęć wykonajmy ćwiczenie do wydruku –  najwyższy, najniższy.

 

5.Oglądanie ilustracji zwierząt egzotycznych- w książkach, atlasach na youtube:

www.super kid.pl -obrazki do wydruku – Zwierzęta egzotyczne

Porównywanie ich wyglądu – wysokości, ubarwienia ,budowy, ciężaru ( na oko)…

 

6.Praca plastyczna –żyrafa- wykonanie pracy dowolną techniką- rysowanie , malowanie, wyklejanie , wydzieranka …..To bardzo wysokie zwierzę.

 

7.Czas na relaks – chwytamy oddech, łyk wody, smaczny owoc i na spacer z rodzinom.

Wdrażajmy dzieci by rozumiały potrzebę nakrywania głowy chroniąc się przed udarami, przegrzaniem, nasłonecznieniem. Pamiętamy o smarowaniu odkrytych części  ciała kremami UV. Zabierajmy ze sobą wodę, sok do picia by nie odwadniać organizmu.

 Udanej zabawy na świeżym powietrzu. Czekam na wasze zdjęcia ze spacerów. Miłego dnia !