PIĄTEK 05.06.
KTO NAJWYŻSZY ?
Pomoce: atlasy ze zwierzętami egzotycznymi, karty pracy cz.4 s.46
1.Zabawa ruchowa – mucha i pająk – na hasło- mucha- dzieci poruszają się w podskokach, na hasło – pająk- zatrzymują się w bezruchu ,próbując utrzymać pozę przez krótki czas. Urozmaicamy zabawę wygrywając, wystukując rytmy- wolno, szybko ….
2.Zabawa taneczno- ruchowa do piosenki „Dżungla” – utrwalenie piosenki ,układu tanecznego i tekstu .Dzieci próbują śpiewać utwór z podkładem muzycznym.
3.Żyrafa u fotografa -wiersz L.J. Kerna – dzieci z uwagą słuchając, po usłyszeniu utworu pozwólmy na swobodne i ukierunkowane wypowiedzi naszych pociech .
Youtube: wiersze dla dzieci-Ludwik Jerzy Kern -Żyrafa u fotografa , czyta Piotr Fronczewski
Przyszła pewna Żyrafa
W niedziele do fotografa.
-Czy to pan robi zdjęcia ?
Zadając dzieciom pytania ukierunkowujmy, żeby wypowiadały się zdaniami.
- Po co Żyrafa poszła do fotografa ?
- Jaki kłopot miał fotograf ?
- W jaki sposób fotograf zrobił zdjęcie Żyrafie ?
A kto w waszej rodzinie jest najwyższy?
4.Sokoli wzrok – znajdz różnice – karty pracy cz.4 s. 46 Dla utrwalenia pojęć wykonajmy ćwiczenie do wydruku – najwyższy, najniższy.
5.Oglądanie ilustracji zwierząt egzotycznych- w książkach, atlasach na youtube:
www.super kid.pl -obrazki do wydruku – Zwierzęta egzotyczne
Porównywanie ich wyglądu – wysokości, ubarwienia ,budowy, ciężaru ( na oko)…
6.Praca plastyczna –żyrafa- wykonanie pracy dowolną techniką- rysowanie , malowanie, wyklejanie , wydzieranka …..To bardzo wysokie zwierzę.
7.Czas na relaks – chwytamy oddech, łyk wody, smaczny owoc i na spacer z rodzinom.
Wdrażajmy dzieci by rozumiały potrzebę nakrywania głowy chroniąc się przed udarami, przegrzaniem, nasłonecznieniem. Pamiętamy o smarowaniu odkrytych części ciała kremami UV. Zabierajmy ze sobą wodę, sok do picia by nie odwadniać organizmu.
Udanej zabawy na świeżym powietrzu. Czekam na wasze zdjęcia ze spacerów. Miłego dnia !