CZWARTEK o2.04.2020 r.
- Wiejska zagroda prezentacja multimedialna
https://drive.google.com/open?id=1cRIjQeFicZG1nwGMlJLIK4-KIpnsoCWE
- Karty pracy wiejska zagroda strona od 1 do 4
https://drive.google.com/open?id=1dYHW6fzk7LeNANlD8iiHGxaNEKipWm58
- Poznanie zwierząt gospodarskich i ich głosów.
Dzieci dowiedzą się także skąd się bierze mleko dzięki przygodzie Reksia i Pucka z opowiadania Jana Grabowskiego. Odwiedzą także fermy: kurzą, kaczą i gęsią.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
- Po obejrzeniu rodzic zadaje pytania:
– Jakie zwierzęta mieszkają na wsi?
– Czym zajmują się rolnicy?
– Co nam dają zwierzęta (kury, krowy, owce,kozy)?
– W jaki sposób należy opiekować się zwierzętami hodowlanymi?
– Jak nazywają się domy zwierząt?
• „Co to za zwierzę?” – zabawa naśladowcza.
Prowadzący zachęca dziecko, by usiadło i próbowało odgadnąć
nazwy zwierząt mieszkających w mieście i na wsi. Rodzic na ucho mówi
hasło – nazwę zwierzęcia (lub dyskretnie pokazuje obrazek). Dziecko przedstawia zagadkę, prezentując sposób poruszania się lub naśladując odgłosy. Osoba, która pierwsza odgadnie, przedstawia kolejną zagadkę.
Dziecko ustala gdzie mieszkają przedstawiane zwierzęta.
„Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci” - dziecko rozpoznaje i nazywa młode i dorosłe zwierzęta mieszkające na wsi oraz ich domy.
https://drive.google.com/open?id=1iF9E_1igKkqjwzmqTINJ8beCvU3Qb8nP
https://drive.google.com/open?id=1baHW24jr5Mv03U3e4eeCKDB5s0FmHGN2
https://drive.google.com/open?id=1QiPFp0mJ6UAkxFSKe1GG563f-NUtPfAe
https://drive.google.com/open?id=1msTJ5XCJCxDAYGJUAijJNZxmE8ywtifP
https://drive.google.com/open?id=1vHix7DHoER2Ev4AAQOxrsAR2BWueTGDK
https://drive.google.com/open?id=1xjPkTjRdvySze3DBWD9fB6KoOVNn55ZY
https://drive.google.com/open?id=1oCHOK1_0r3QVLLxQHlHuM5OBW3WQRXQ2
- DOMY ZWIERZĄT
https://drive.google.com/open?id=1f5PdzVTfOQn60_xXnqwTdsDEjOrXE_77
- „Śniadanie w kurniku” – ćwiczenie małej motoryki.
Rodzic prezentuje dzieciom ziarna kukurydzy,
niełuskanego słonecznika, niełuskanej dyni. Dziecko ogląda, bierze w palce, manipuluje. Następnie wyjaśnia, że w kurniku znajdują się kaczki, kury i gęsi. Za chwilę przyjdzie gospodyni i je nakarmi, kaczki dostaną kukurydzę, kury – słonecznik, a gęsi – pestki dyni. Zadaniem dzieci będzie wyzbieranie wszystkich ziaren. rodzic wysypuje nasiona na blat stołu; dziecko musi posegregować ziarna, aby nakarmić ptaki.
- Zabawa matematyczna policz ile zwierząt danego gatunku i narysuj tyle kropek w ramce ile jest zwierząt?
Zadania do wykonania pochodzą z bloga “dzieckiem bądź”
https://drive.google.com/open?id=1ETaSEYIUDU2naPnRJyuH7z8yv2ouvGAA
https://drive.google.com/open?id=1qU8CC9Cyi6R2CwKw4VK12TodwEJTOCds
- Zapraszam do wykonania kurczaka ze słoiczka (może być słoiczek po koncentracie pomidorowym)
https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/izabela-kowalska/kurczaki-z-malych-sloikowk/
Wykonanie: słoik odkręcamy i napełniamy go kawałkami żółtej bibuły (lub
kartki żółtej). Zakręcamy i stawiamy na zakrętce. Doklejamy oczy, skrzydełka
po bokach, a na górze piórko, na dole nogi.
- Inna propozycja pracy plastycznej, jak narysować kurczaka
https://www.youtube.com/watch?v=fFvixdpdsjc
- Kolejna propozycja dla chętnych wytnij, ułóż, przyklej
https://drive.google.com/open?id=1rpudmF0KF13AfjtbskG-w4sUIClpa5dK
- Zabawa muzyczno-ruchowa
https://www.youtube.com/watch?v=oFIcur948JY
- Zabawa matematyczna przeliczanie dla dzieci chętnych
https://drive.google.com/open?id=10uvgUuFZtEDvEyfnvaYaQX7-OKqEaWn2
- Rodzinne zadania do wspólnego wykonania
https://drive.google.com/open?id=1XXQKJbny_ix6VwKXXxCNZeQKPQ7lQb
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci.
Zdjęcia z wykonanych prac będą dostępne pod linkiem
https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing