WTOREK 31.03

 

Nauka piosenki „Stary Donald” . Słuchanie i omówienie treści piosenki. Nauczyciel śpiewa fragmenty melodii, naśladując odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Dzieci powtarzają na zasadzie echa. CD Piosenki... – „Stary Donald”

 

1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

    Na niej kury hodował ija, ija, o!

    Ko-ko tu, ko-ko tam,

    wszędzie ko-ko, tu i tam.

 

2. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

    Na niej kaczki hodował ija, ija, o!

    Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,

    wszędzie kwa-kwa, tu i tam.

 

3. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

    Na niej gęsi hodował ija, ija, o!

    Gę-gę tu, gę-gę tam,

    wszędzie gę-gę, tu i tam.

 

4. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

    Na niej indyki hodował ija, ija, o!

    Gul-gul tu, gul-gul tam,

    wszędzie gul-gul, tu i tam.

 

 W dalszej części:

– krowy, mu-mu

– psy, hau-hau

– koty, miau-miau

– myszy, pi-pi

 – świnie, chrum-chrum

– konie, iha-ha

– owce,be-be

– kozy, me-me

 

„Kto mieszka w oborze?” – zabawa dydaktyczna, łączenie w pary zwierząt i ich „domów”. Prowadzący pokazuje dzieciom sylwety zwierząt i prosi, by dzieci naśladowały odgłosy, jakie wydają prezentowane zwierzęta, np.: kura – ko, ko; pies – hau, hau. Dzieci przedstawiają odgłosy zwierząt. Prowadzący wskazuje „domy” zwierząt i prosi o dopasowanie zwierząt do ich domostw i nazwanie ich, np. kura – kurnik

 

Ćwiczenia słuchowe: „Co to za zwierzę?” - rozpoznawanie odgłosów zwierząt

 

Wydzieranka z kolorowego papieru ma temat: „Wiejskie Podwórko”