WTOREK 31.03
Nauka piosenki „Stary Donald” . Słuchanie i omówienie treści piosenki. Nauczyciel śpiewa fragmenty melodii, naśladując odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Dzieci powtarzają na zasadzie echa. CD Piosenki... – „Stary Donald”
1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tu, ko-ko tam,
wszędzie ko-ko, tu i tam.
2. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,
wszędzie kwa-kwa, tu i tam.
3. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
wszędzie gę-gę, tu i tam.
4. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej indyki hodował ija, ija, o!
Gul-gul tu, gul-gul tam,
wszędzie gul-gul, tu i tam.
W dalszej części:
– krowy, mu-mu
– psy, hau-hau
– koty, miau-miau
– myszy, pi-pi
– świnie, chrum-chrum
– konie, iha-ha
– owce,be-be
– kozy, me-me
„Kto mieszka w oborze?” – zabawa dydaktyczna, łączenie w pary zwierząt i ich „domów”. Prowadzący pokazuje dzieciom sylwety zwierząt i prosi, by dzieci naśladowały odgłosy, jakie wydają prezentowane zwierzęta, np.: kura – ko, ko; pies – hau, hau. Dzieci przedstawiają odgłosy zwierząt. Prowadzący wskazuje „domy” zwierząt i prosi o dopasowanie zwierząt do ich domostw i nazwanie ich, np. kura – kurnik
Ćwiczenia słuchowe: „Co to za zwierzę?” - rozpoznawanie odgłosów zwierząt
Wydzieranka z kolorowego papieru ma temat: „Wiejskie Podwórko”