PONIEDZIAŁEK 30.03
TEMATYKA : NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO
- Zapoznanie dzieci z procesem produkcyjnym chleba na podstawie historyjki obrazkowej pt. „Od ziarenka do bochenka”.
Dziecko dowie się, co to jest zboże, skąd pochodzi, dowie się, z czego robi się mąkę, a także jak i gdzie piecze się chleb.
link do historyjki obrazkowej poniżej
http://zhttps://drive.google.com/open?id=1SFxNECGzny1yhGRcvyUVhYaAv8YUKIbu
- Inna propozycja historyjki
- Film pt. “Od ziarenka do bochenka”
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
- Jak powstaje chleb film edukacyjny. Co to jest chleb razowy i co go wyróżnia ?
https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A
- Poniżej link do przepisu jak zrobić proste bułeczki śniadaniowe.
Życzę udanej zabawy, przygotowanie ciasta drożdżowego to świetna okazja do ćwiczenia sprawności manualnej dłoni oraz palców dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=IKpSr2gLNEg
Gimnastyka buzi i języka propozycje zabaw poniżej
https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-języka
- Propozycja wykonania pracy plastycznej
- Kłosy pszenicy do druku
https://docs.google.com/document/d/1SlglekzIfmfkFka4mG4ZvAODtxEI0vKovXBGD47EdNw/edit?usp=sharing
- Zabawy ruchowe z czworakowaniem
„ Poranek” – ćwiczenie wstępne. Rodzic „zmienia” dziecko w kotka i opowiada im krótką historyjkę o tym, co robią kotki rano:
- wstają, przeciągają się, wyginają grzbiet, wyciągają w różne strony łapki, spacerują po kuchni, próbują zajrzeć do pachnących od potraw mis itd. Dziecko ilustrują ruchem opowieść – naśladuje kotka.
- „Śniadanie” – ćwiczenie z czworakowaniem. „Kotek”– dziecko chce zjeść śniadanie, dlatego musi dojść do „misek” – obręczy, by napić się z nich mleka. Dziecko porusza się na czworakach, opierając się na całych dłoniach i na palcach stóp. Po wypiciu mleka „kotek” siada na piętach – odpoczywa.
- Ćwiczenie w parach jedna osoba z pary siedzi i tuż nad ziemią trzyma obręcz. Zadaniem drugiej osoby jest przejście przez nią. Po kilkakrotnym powtórzeniu następuje zamiana w parze.
- Zabawa z czworakowaniem oraz z elementem biegu. Rodzic ustawia slalom ( z dostępnych przedmiotów)Zadaniem dziecka jest pokonanie na czworakach slalomu i jak najszybszy powrót w pozycji wyprostowanej.
-„Kotki w słońcu” – ćwiczenie wyciszające. Dziecko – „kotek” leży na plecach, na podłodze. Odpoczywa. Wygrzewa brzuszek. Stara się równo, miarowo oddychać. Wykonuje wdech nosem, a wydech ustami i znów wdech nosem…
- Zabawy naśladowcze z wykorzystaniem koła losującego
https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagraj…/
- „Podwórkowe rozmowy” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie głosów zwierząt.
Rodzic prowadzi zabawę z wykorzystaniem
onomatopei opowiada, a dzieci powtarzają:
Na wsi nie można się nudzić!
Tyle tu zwierząt mieszka.
I wszystkie mają pełne ręce roboty.
Nie, nie ręce – łapki, nóżki, kopytka...
Porozmawiajmy z nimi. Odpowiedzą nam w swoim języku.
Koń: iiiichacha; parskanie – prrrr (wargi wibrują);
krowa: muuu, muuu,
koza: meee, meee,
świnia: kwik, kwik; oing, oing,
baran: beee, beee,
pies: hau, hau, wrrrr,
kot: miau, miau,
indyk: gul, gul,
gęś: gę, gę,
kogut: kukurykuuu,
kura: ko, ko, ko,
kurczątko: pi, pi, pi,
kaczka: kwak, kwak,
gołębie: gruchu, gruchu.
Następnie, na hasło rodzica, dziecko samodzielnie naśladuje głosy zwierząt, np. rodzic mówi: gąski – dziecko dpowiada: gę, gę. itd…
- „Stary Donald” – zabawa ruchowa przy piosence.
/www.dailymotion.com/video/x6hmycb
Rodzic zachęca dziecko, by swobodnie poruszało, się po pokoju, wyobrażało sobie, że jest zwierzętami, które śpiewają piosenkę o farmerze Donaldzie, ale w innym – „zwierzęcym” języku. Zachęca, by wymienione zwierzęta na hasło, zachowując linię melodyczną, śpiewały zwrotki i refreny naśladując głosy zwierząt: psy – hau, hau; koty – miau, miau itp.
Jeżeli jest możliwość proszę robić zdjęcia z podjętych aktywności przez dziecko, niebawem podam maila, na którego będzie można przesyłać zdjęcia.