PONIEDZIAŁEK 30.03

 

TEMATYKA :  NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO

  •   Zapoznanie dzieci z procesem produkcyjnym chleba na podstawie historyjki obrazkowej pt. „Od ziarenka do bochenka”. 

Dziecko dowie się, co to jest zboże, skąd pochodzi, dowie się, z czego robi się mąkę, a także  jak i gdzie piecze się chleb.

     link do historyjki obrazkowej  poniżej

http://zhttps://drive.google.com/open?id=1SFxNECGzny1yhGRcvyUVhYaAv8YUKIbu

  •   Inna propozycja historyjki 

     anotowane.pl/726/3604/ 

  •   Film pt. “Od ziarenka do bochenka”

      https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

  •  Jak powstaje chleb film edukacyjny. Co to jest chleb razowy i co go wyróżnia ?

     https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A

  •   Poniżej link do przepisu jak zrobić proste bułeczki śniadaniowe. 

Życzę udanej zabawy, przygotowanie ciasta drożdżowego to  świetna okazja do ćwiczenia sprawności manualnej  dłoni oraz  palców dzieci. 

    https://www.youtube.com/watch?v=IKpSr2gLNEg

       Gimnastyka buzi i języka propozycje zabaw poniżej

            https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-języka

  •   Propozycja wykonania pracy plastycznej

http://krokotak.com/2019/08/wheat-kids-craft/?fbclid=IwAR37Hil4KkuV958h9jEq-CyRsrlBswaJ42kbS8cgWCh7mfqtYZLPuJ8KybA

  •     Kłosy pszenicy  do druku

https://docs.google.com/document/d/1SlglekzIfmfkFka4mG4ZvAODtxEI0vKovXBGD47EdNw/edit?usp=sharing

  • Zabawy ruchowe z czworakowaniem

„ Poranek” – ćwiczenie wstępne.  Rodzic „zmienia” dziecko w kotka i opowiada im krótką historyjkę o tym, co robią kotki rano: 

- wstają, przeciągają się, wyginają grzbiet, wyciągają w różne strony łapki, spacerują po kuchni, próbują zajrzeć do pachnących od potraw mis itd. Dziecko ilustrują ruchem opowieść – naśladuje kotka. 

- „Śniadanie” – ćwiczenie z czworakowaniem. „Kotek”– dziecko chce  zjeść śniadanie, dlatego musi dojść do „misek” – obręczy, by napić się z nich mleka. Dziecko porusza się na czworakach, opierając się na całych dłoniach i na palcach stóp. Po wypiciu mleka „kotek” siada na piętach – odpoczywa. 

- Ćwiczenie w parach jedna osoba  z  pary  siedzi i tuż nad ziemią trzyma obręcz. Zadaniem drugiej  osoby jest przejście przez nią. Po kilkakrotnym powtórzeniu następuje zamiana  w parze. 

- Zabawa z czworakowaniem oraz z elementem biegu. Rodzic ustawia slalom ( z dostępnych  przedmiotów)Zadaniem dziecka jest pokonanie na czworakach slalomu i jak najszybszy powrót w pozycji wyprostowanej. 

-„Kotki w słońcu” – ćwiczenie wyciszające. Dziecko – „kotek” leży na plecach, na podłodze. Odpoczywa. Wygrzewa brzuszek. Stara się równo, miarowo oddychać. Wykonuje wdech nosem, a wydech ustami i znów wdech nosem…

  • Zabawy naśladowcze z wykorzystaniem koła losującego  

https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagraj…/

  •   „Podwórkowe rozmowy” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie głosów zwierząt. 

Rodzic  prowadzi zabawę z wykorzystaniem   

             onomatopei opowiada, a dzieci powtarzają: 

Na wsi nie można się nudzić!

Tyle tu zwierząt mieszka. 

I wszystkie mają pełne ręce roboty.

 Nie, nie ręce – łapki, nóżki, kopytka...

Porozmawiajmy z nimi. Odpowiedzą nam w swoim języku.

Koń: iiiichacha; parskanie – prrrr (wargi wibrują);

krowa: muuu, muuu,

koza: meee, meee,

świnia: kwik, kwik; oing, oing,

baran: beee, beee,

pies: hau, hau, wrrrr,

kot: miau, miau,

indyk: gul, gul,

gęś: gę, gę,

kogut: kukurykuuu,

kura: ko, ko, ko,

kurczątko: pi, pi, pi,

kaczka: kwak, kwak,

gołębie: gruchu, gruchu.

Następnie, na hasło rodzica, dziecko samodzielnie naśladuje głosy zwierząt, np. rodzic  mówi: gąski – dziecko dpowiada: gę, gę. itd…

  • „Stary Donald” – zabawa ruchowa przy piosence. 

/www.dailymotion.com/video/x6hmycb

Rodzic zachęca dziecko, by swobodnie poruszało, się po pokoju, wyobrażało sobie, że jest zwierzętami, które śpiewają piosenkę o farmerze Donaldzie, ale w innym – „zwierzęcym” języku. Zachęca, by wymienione zwierzęta na hasło, zachowując linię melodyczną, śpiewały zwrotki i refreny naśladując głosy zwierząt: psy – hau, hau; koty – miau, miau itp.

 

   Jeżeli jest możliwość proszę robić zdjęcia z podjętych aktywności przez dziecko, niebawem podam maila, na którego będzie można przesyłać zdjęcia.