ŚRODA 31.0

 

 

 Rozwiązywanie zagadek. Potrzebne będą zdjęcia lub obrazki zwierząt wiejskich. Dziecko, po podaniu rozwiązania zagadki, wskazuje  odpowiednie zdjęcie (odpowiedni obrazek).

 Pasie się na łące i długo przeżuwa,

 mówi: mu, mu, mu i ... się nazywa. (krowa)

 Mruczy, miauczy, prycha,

 czasem pije mleko, 

 czasem myszy szuka. (kot)

 Chodzi po podwórku i grzebie łapkami. 

 Kiedy zniesie jajko – ko, ko, ko się chwali. (kura)

 Małe, żółte kuleczki – dzieci kokoszeczki. (kurczątka) 

 Chodzi po podwórku, kukuryku – woła. 

 Ma wspaniały ogon – to jego ozdoba. (kogut)

  • „Celowanie do okienka” – zabawa ruchowa z elementami celowania i rzutu. Rodzic  zachęca, by dziecko swobodnie poruszało się po pokoju, podrzucając np. kulkę ze  zgniecionej gazety lub papieru. Na znak (np. klaśnięcie) dziecko zatrzymuje się i celuje do rozłożonych okręgów z szarf(mogą być szaliki itp.). Zabawę można powtórzyć kilka razy.
  • Zabawa Wiejska muzyka.

 Rodzic  mówi wiersz.  Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dziecko naśladuje jego głos.

 Kaczka kwacze (dziecko mówi: kwa, kwa, kwa), 

 kracze wrona (dziecko mówi: kra, kra, kra), 

 a gęś gęga (mówi: gę, gę, gę) przestraszona.

 Koza meczy (mówią: meee, meee, meee), 

 owca beczy (mówi: beee, beee, beee),

 a na płocie sroka skrzeczy (trre, trre, trre). 

 Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir),

 dzięcioł stuka (stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk), 

 a kukułka w lesie kuka (ku-ku, ku-ku, ku-ku).

  • Zabawy ruchowe z czworakowaniem

„ Poranek” – ćwiczenie wstępne.  Rodzic „zmienia” dziecko w kotka i opowiada im krótką historyjkę o tym, co robią kotki rano: 

- wstają, przeciągają się, wyginają grzbiet, wyciągają w różne strony łapki, spacerują po kuchni, próbują zajrzeć do pachnących od potraw mis itd. Dziecko ilustrują ruchem opowieść – naśladuje kotka. 

- „Śniadanie” – ćwiczenie z czworakowaniem. „Kotek”– dziecko chce  zjeść śniadanie, dlatego musi dojść do „misek” – obręczy, by napić się z nich mleka. Dziecko porusza się na czworakach, opierając się na całych dłoniach i na palcach stóp. Po wypiciu mleka „kotek” siada na piętach – odpoczywa. 

- Ćwiczenie w parach jedna osoba  z pary siedzi i tuż nad ziemią trzyma obręcz. Zadaniem drugiej  osoby jest przejście przez nią. Po kilkakrotnym powtórzeniu następuje zamiana  w parze. 

- Zabawa z czworakowaniem oraz z elementem biegu. Rodzic ustawia slalom ( z dostępnych  przedmiotów)Zadaniem dziecka jest pokonanie na czworakach slalomu i jak najszybszy powrót w pozycji wyprostowanej. 

-„Kotki w słońcu” – ćwiczenie wyciszające. Dziecko – „kotek” leży 

na plecach, na podłodze. Odpoczywa. Wygrzewa brzuszek. Stara się równo, miarowo oddychać. Wykonuje wdech nosem, a wydech ustami i znów wdech nosem…

 

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci, bardzo proszę aby prace plastyczne były podpisane imieniem dziecka.

olszczynska.a@gmail.com

 

Zdjęcia z wykonanych prac będą dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing