ŚRODA 31.0
- Piosenka na powitanie
- https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA&fbclid=IwAR31J1ekrjxm3ejUQWIczmqBr7wPUN2TOW7C2X0Doe1eMMFmxZklbtTL3kA
- Poznaj zwierzęta z wiejskiego podwórka
- https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
- Rozwiązywanie zagadek słuchowych o zwierzętach wiejskich
- https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA
Rozwiązywanie zagadek. Potrzebne będą zdjęcia lub obrazki zwierząt wiejskich. Dziecko, po podaniu rozwiązania zagadki, wskazuje odpowiednie zdjęcie (odpowiedni obrazek).
Pasie się na łące i długo przeżuwa,
mówi: mu, mu, mu i ... się nazywa. (krowa)
Mruczy, miauczy, prycha,
czasem pije mleko,
czasem myszy szuka. (kot)
Chodzi po podwórku i grzebie łapkami.
Kiedy zniesie jajko – ko, ko, ko się chwali. (kura)
Małe, żółte kuleczki – dzieci kokoszeczki. (kurczątka)
Chodzi po podwórku, kukuryku – woła.
Ma wspaniały ogon – to jego ozdoba. (kogut)
- „Celowanie do okienka” – zabawa ruchowa z elementami celowania i rzutu. Rodzic zachęca, by dziecko swobodnie poruszało się po pokoju, podrzucając np. kulkę ze zgniecionej gazety lub papieru. Na znak (np. klaśnięcie) dziecko zatrzymuje się i celuje do rozłożonych okręgów z szarf(mogą być szaliki itp.). Zabawę można powtórzyć kilka razy.
- Zabawa Wiejska muzyka.
Rodzic mówi wiersz. Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dziecko naśladuje jego głos.
Kaczka kwacze (dziecko mówi: kwa, kwa, kwa),
kracze wrona (dziecko mówi: kra, kra, kra),
a gęś gęga (mówi: gę, gę, gę) przestraszona.
Koza meczy (mówią: meee, meee, meee),
owca beczy (mówi: beee, beee, beee),
a na płocie sroka skrzeczy (trre, trre, trre).
Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir),
dzięcioł stuka (stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk),
a kukułka w lesie kuka (ku-ku, ku-ku, ku-ku).
- Zabawy ruchowe z czworakowaniem
„ Poranek” – ćwiczenie wstępne. Rodzic „zmienia” dziecko w kotka i opowiada im krótką historyjkę o tym, co robią kotki rano:
- wstają, przeciągają się, wyginają grzbiet, wyciągają w różne strony łapki, spacerują po kuchni, próbują zajrzeć do pachnących od potraw mis itd. Dziecko ilustrują ruchem opowieść – naśladuje kotka.
- „Śniadanie” – ćwiczenie z czworakowaniem. „Kotek”– dziecko chce zjeść śniadanie, dlatego musi dojść do „misek” – obręczy, by napić się z nich mleka. Dziecko porusza się na czworakach, opierając się na całych dłoniach i na palcach stóp. Po wypiciu mleka „kotek” siada na piętach – odpoczywa.
- Ćwiczenie w parach jedna osoba z pary siedzi i tuż nad ziemią trzyma obręcz. Zadaniem drugiej osoby jest przejście przez nią. Po kilkakrotnym powtórzeniu następuje zamiana w parze.
- Zabawa z czworakowaniem oraz z elementem biegu. Rodzic ustawia slalom ( z dostępnych przedmiotów)Zadaniem dziecka jest pokonanie na czworakach slalomu i jak najszybszy powrót w pozycji wyprostowanej.
-„Kotki w słońcu” – ćwiczenie wyciszające. Dziecko – „kotek” leży
na plecach, na podłodze. Odpoczywa. Wygrzewa brzuszek. Stara się równo, miarowo oddychać. Wykonuje wdech nosem, a wydech ustami i znów wdech nosem…
- Zabawy naśladowcze z wykorzystaniem koła losującego
- https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagraj…/
- Zabawa muzyczno- ruchowa
- https://kubus.pl/gry-i-zabawy/ruszaj-sie/
- Co nam dają zwierzęta wiejskie? Teleturniej wielokrotnego wyboru
- https://wordwall.net/pl/resource/1136064/co-dają-nam-zwierzęta-wiejskie
- Propozycja wykonania pracy plastycznej (krowa z kółek)
- https://drive.google.com/open?id=1ztjTItPlwvBVbCFQ4PkNqsuz905KE1SI
- Propozycja kolejnej pracy plastycznej, wytnij i ułóż obrazki pokoloruj lub powyklejaj dostępnymi materiałami (np. wata itp.)
- https://drive.google.com/open?id=1D4AstnUTlrMJTG-W-lNdD3TIwrU4ncCy
- Zabawa pt. “jak nadmuchać balon bez wysiłku”
- http://maluchwdomu.pl/2019/04/jak-nadmuchac-balon-bez-wysilku.html
- Bajka nie tylko dla dzieci nieśmiałych pt. “Kotałek Nieśmiałek”
- https://www.youtube.com/watch?v=9G9di4KCW8o
- Inna propozycja obserwacja gniazda Bociana Białego na żywo
- https://klekusiowo.pl/?page_id=289
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci, bardzo proszę aby prace plastyczne były podpisane imieniem dziecka.
Zdjęcia z wykonanych prac będą dostępne pod linkiem
https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing