PONIEDZIAŁEK 22.06
TEMAT: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
1.Wysłuchanie wiersza U. Kozłowskiej pt. „Uszka w górę, słoniku”
Mały słonik nieustannie
Figle płatał wszystkim wkoło
I zwierzętom na sawannie
Było zwykle z nim wesoło.
Lecz gdy w żartach przebrał miarę,
Często spokój czyjś naruszył,
Potem miał zabawną karę:
Łaskotanie, ha, ha! w uszy!
Bo ten nasz urwisek słodki,
Za uszami miał łaskotki!
Kiedy wujcio hipopotam
Chce odpocząć i podrzemać,
Bierze zwykle kąpiel z błota,
Lecz... spokoju wujcio nie ma.
Bo słoniątko bez litości
Trąbi głośno na wujaszka:
– Czemu wujek tak się złości...?
Czy się nie zna na igraszkach?!
Jeśli słonik nie przestanie, zaraz będzie łaskotanie!
Urszula Kozłowska
Po przeczytaniu wiersza omówmy go zadając dziecku pytania np:
– Co robił mały słonik innym zwierzętom?
– Jaką karę za figle dostawał słonik?
– Dlaczego karą dla słonika było łaskotanie w uszy?
2.Zabawa bieżna pt. „Ryby w akwarium”. Dziecko biega po wyznaczonym terenie, porusza się cicho jak „rybki w akwarium” i na znak rodzica „rybki” skupiają
się w miejscu, gdzie „sypie się im pokarm”.
Powtarzamy kilka razy i zamieniamy się rolami :)
3.Ćwiczenie z kinezjologii edukacyjnej według P. Dennisona pt. „Słoń”. Dziecko stoi w lekkim rozkroku, głową położoną na ramieniu, oczy ma otwarte. W takiej postawie kreśli ręką w powietrzu leniwą ósemkę. Podczas rysowania porusza całą górną częścią ciała. Dziecko rysuje ósemki po trzy razy każdą ręką.
4.Ćwiczenia grafomotoryczne pt. “Wąż”
https://drive.google.com/open?id=161tVIVoqusWFnKm2gW5qLYpB5voWXnyB
https://drive.google.com/open?id=1LOdUvacKLrMkRSuhw3XXNY6R8XXP6ZyF
5.Zestaw zabaw ruchowych. Do zabawy potrzebne będą balony.
„Baloniki” - zabawa orientacyjno – porządkowa. Rodzic ma 3 baloniki w różnych kolorach. Dziecko reaguje na kolor balonika wykonując ćwiczenia. Czerwony balonik – zamienia się w klauna, niebieski balonik – zamienia się w baletnicę, zielony balonik – zamienia się w zawodnika sumo.
Dziecko otrzymuje napompowany balon :
- przekłada balonik z ręki do ręki z przodu i z tyłu
- przekłada balonik z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową
- unosi raz prawą raz lewą nogę i za każdym razem przekłada balonik pod kolanem
- w siadzie podpartym o nogach ugiętych balonik leży między stopami. Dziecko chwyta delikatnie balonik obiema stopami unosi go w górę, następnie odkłada na podłogę, ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
- ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę balonik puszczamy,
- w siadzie podpartym o nogach ugiętych między kostkami umieszczamy balonik a następnie prostujemy i uginamy nogi w kolanach,
- z balonikiem między kolanami, wykonujemy niskie podskoki, balonik nie może nam wypaść i staramy się nie ściskać zbyt mocno tak, żeby nie pękł.