PONIEDZIAŁEK 22.06

 

TEMAT: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

 

1.Wysłuchanie wiersza U. Kozłowskiej pt. „Uszka w górę, słoniku”

Mały słonik nieustannie

Figle płatał wszystkim wkoło

I zwierzętom na sawannie

Było zwykle z nim wesoło.

Lecz gdy w żartach przebrał miarę,

Często spokój czyjś naruszył,

Potem miał zabawną karę:

Łaskotanie, ha, ha! w uszy!

Bo ten nasz urwisek słodki,

Za uszami miał łaskotki!

Kiedy wujcio hipopotam

Chce odpocząć i podrzemać,

Bierze zwykle kąpiel z błota,

Lecz... spokoju wujcio nie ma.

Bo słoniątko bez litości

Trąbi głośno na wujaszka:

– Czemu wujek tak się złości...?

Czy się nie zna na igraszkach?!

Jeśli słonik nie przestanie, zaraz będzie łaskotanie!

Urszula Kozłowska

Po przeczytaniu wiersza omówmy go zadając dziecku pytania np:

– Co robił mały słonik innym zwierzętom?

– Jaką karę za figle dostawał słonik?

– Dlaczego karą dla słonika było łaskotanie w uszy?

 

2.Zabawa bieżna pt. „Ryby w akwarium”. Dziecko biega po wyznaczonym terenie, porusza się cicho jak „rybki w akwarium” i na znak rodzica „rybki” skupiają

się w miejscu, gdzie „sypie się im pokarm”.

Powtarzamy kilka  razy i zamieniamy się rolami :)

 

3.Ćwiczenie z kinezjologii edukacyjnej według P. Dennisona pt. „Słoń”. Dziecko stoi w lekkim rozkroku, głową położoną na ramieniu, oczy ma otwarte. W takiej postawie kreśli ręką w powietrzu leniwą ósemkę. Podczas rysowania porusza całą górną częścią  ciała. Dziecko rysuje ósemki po trzy razy każdą ręką.

 

4.Ćwiczenia grafomotoryczne pt. “Wąż”

https://drive.google.com/open?id=161tVIVoqusWFnKm2gW5qLYpB5voWXnyB

https://drive.google.com/open?id=1LOdUvacKLrMkRSuhw3XXNY6R8XXP6ZyF

 

5.Zestaw zabaw ruchowych. Do zabawy potrzebne będą  balony.

„Baloniki” - zabawa orientacyjno – porządkowa. Rodzic ma 3 baloniki w różnych kolorach. Dziecko reaguje na kolor balonika wykonując ćwiczenia. Czerwony balonik – zamienia się w klauna, niebieski balonik – zamienia się w baletnicę, zielony balonik – zamienia się w zawodnika sumo.

 Dziecko otrzymuje napompowany balon :

- przekłada balonik z ręki do ręki z przodu i z tyłu

- przekłada balonik z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową 

- unosi raz prawą raz lewą nogę i za każdym razem przekłada balonik pod kolanem 

- w siadzie podpartym o nogach ugiętych balonik leży między stopami. Dziecko chwyta delikatnie balonik obiema stopami unosi  go w górę, następnie odkłada na podłogę, ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

- ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę balonik puszczamy, 

- w siadzie podpartym o nogach ugiętych między kostkami umieszczamy balonik  a następnie prostujemy i uginamy nogi w kolanach, 

- z balonikiem między kolanami, wykonujemy niskie podskoki, balonik nie może nam wypaść i staramy się nie ściskać zbyt mocno tak, żeby nie pękł.