ŚRODA 20.05

 

1.Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej  pt. “Mamo!”

Mamo!

Dam ci dziś piękny kwiatek     

i wstążkę na dodatek. 

Dam ci złoty pierścionek, 

na górce mały domek, 

ogródek malowany,

 ławkę pod wielkim kasztanem. 

Dam ci słońce nad domem,

słońce – złotą koronę.

dam ci księżyc, wiesz?

I I jeszcze... co tylko chcesz.

Bo jestem bardzo bogaty,

dostałem kredki od taty.

– Co chłopiec chciał podarować mamie?

– Jak to wszystko przedstawił?

 

2.Rozmowa na temat uczuć pt. „Co to jest miłość?” Proszę przygotować  dziecku sylwetę serca. Następnie porozmawiajcie z dzieckiem  na temat

uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych:

Z czym kojarzy się serduszko, serce?

– Co to jest miłość?

– Co znaczy „kochać kogoś”?

– Kogo kochają dzieci? A kogo dorośli?

– Czy można dać komuś z miłości serce? Co to znaczy?

 

3.Zabawa ruchowa pt. “Wyprawa rowerowa” wspólnie z dzieckiemi, kładziecie się na dywanie, na plecach naprzeciwko siebie, unosicie lekko zgięte nogi i stykając się stopami. Naśladujecie jazdę rowerkiem, możecie wspólnie mówić rymowankę:

Jedzie rowerek na spacerek, 

na słoneczko na wiaterek!

Jaki z tyłu ma numerek?

 

 4.Ćwiczenia graficzne pt. „Taneczne zygzaki” Do zabawy potrzebne będą Piosenki... – „Krakowiak”, „Walc”, „Polka oraz  kartki z bloku  i kredki. Dziecko słucha utworów i odzwierciedla  rytm utworów, rysując swobodnie zygzaki na kartce. Przy polce i krakowiaku ich ruchy będą szybsze, a pociągnięcia kredki krótsze, przy walcu – ruchy wolniejsze, kreski dłuższe, faliste. Postarajcie się, aby cała kartka była równomiernie pokryta zygzakami.

 

5.Zestaw zabaw ruchowych

„Samochód na pilota” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dajemy dziecku poduszkę, która w zabawie posłuży za kierownice. Rodzic przygotowuje klocki w 3 kolorach (zielonym, czerwonym oraz niebieskim). Uniesiony przez rodzica klocek zielony wprawia „samochody” w ruch (dziecko biega, naśladując jazdę samochodem), klocek czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), klocek niebieski oznacza cofanie (dziecko porusza się do tyłu).

„Bączek” – Dziecko siada w siadzie skulnym na krążkach. Rodzic „nakręca zabawkę”, dziecko, odpychając się piętami, coraz szybciej obraca się, następnie unosi ugięte nogi i czekają, aż ich bączek się zatrzyma. Ćwiczenie można powtórzyć cztery razy.

„Pajac” – wspólnie z dzieckiem  na raz wykonujemy rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączymy nogi i opuszczamy ręce wzdłuż tułowia. Ćwiczenie trwa około dwóch minut z przerwami na głęboki oddech.

„Piłka” – rodzic demonstruje odbijanie piłki. Na hasło: Piłeczki skaczą – dziecko podskakuje najpierw powoli, wysoko, potem coraz niżej i coraz szybciej. Na hasło: Piłeczki zatrzymują się – dziecko kuca. Ćwiczenie powtarza się przez około dwie minuty. „Pozytywka z baletnicą” - Na hasło: Nakręcam pozytywkę – dziecko staje na palcach, unosi wyprostowane ręce i obraca się, naśladuje piruet z baletnicy pozytywki.          „Kolorowe klocki” – dziecko  siada w siadzie skulnym, rodzic przed nim kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę.

„Ciuchcia” – zabawa przy piosence.  Na hasło: Jedzie pociąg – dziecko śpiewa znaną piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i porusza się po wyznaczonej trasie, omijając przeszkody z ustawionych wcześniej przez rodzica krzeseł.