ŚRODA 20.05
1.Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej pt. “Mamo!”
Mamo!
Dam ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam ci złoty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.
Dam ci słońce nad domem,
słońce – złotą koronę.
dam ci księżyc, wiesz?
I I jeszcze... co tylko chcesz.
Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.
– Co chłopiec chciał podarować mamie?
– Jak to wszystko przedstawił?
2.Rozmowa na temat uczuć pt. „Co to jest miłość?” Proszę przygotować dziecku sylwetę serca. Następnie porozmawiajcie z dzieckiem na temat
uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych:
– Z czym kojarzy się serduszko, serce?
– Co to jest miłość?
– Co znaczy „kochać kogoś”?
– Kogo kochają dzieci? A kogo dorośli?
– Czy można dać komuś z miłości serce? Co to znaczy?
3.Zabawa ruchowa pt. “Wyprawa rowerowa” wspólnie z dzieckiemi, kładziecie się na dywanie, na plecach naprzeciwko siebie, unosicie lekko zgięte nogi i stykając się stopami. Naśladujecie jazdę rowerkiem, możecie wspólnie mówić rymowankę:
Jedzie rowerek na spacerek,
na słoneczko na wiaterek!
Jaki z tyłu ma numerek?
4.Ćwiczenia graficzne pt. „Taneczne zygzaki” Do zabawy potrzebne będą Piosenki... – „Krakowiak”, „Walc”, „Polka oraz kartki z bloku i kredki. Dziecko słucha utworów i odzwierciedla rytm utworów, rysując swobodnie zygzaki na kartce. Przy polce i krakowiaku ich ruchy będą szybsze, a pociągnięcia kredki krótsze, przy walcu – ruchy wolniejsze, kreski dłuższe, faliste. Postarajcie się, aby cała kartka była równomiernie pokryta zygzakami.
5.Zestaw zabaw ruchowych
„Samochód na pilota” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dajemy dziecku poduszkę, która w zabawie posłuży za kierownice. Rodzic przygotowuje klocki w 3 kolorach (zielonym, czerwonym oraz niebieskim). Uniesiony przez rodzica klocek zielony wprawia „samochody” w ruch (dziecko biega, naśladując jazdę samochodem), klocek czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), klocek niebieski oznacza cofanie (dziecko porusza się do tyłu).
„Bączek” – Dziecko siada w siadzie skulnym na krążkach. Rodzic „nakręca zabawkę”, dziecko, odpychając się piętami, coraz szybciej obraca się, następnie unosi ugięte nogi i czekają, aż ich bączek się zatrzyma. Ćwiczenie można powtórzyć cztery razy.
„Pajac” – wspólnie z dzieckiem na raz wykonujemy rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączymy nogi i opuszczamy ręce wzdłuż tułowia. Ćwiczenie trwa około dwóch minut z przerwami na głęboki oddech.
„Piłka” – rodzic demonstruje odbijanie piłki. Na hasło: Piłeczki skaczą – dziecko podskakuje najpierw powoli, wysoko, potem coraz niżej i coraz szybciej. Na hasło: Piłeczki zatrzymują się – dziecko kuca. Ćwiczenie powtarza się przez około dwie minuty. „Pozytywka z baletnicą” - Na hasło: Nakręcam pozytywkę – dziecko staje na palcach, unosi wyprostowane ręce i obraca się, naśladuje piruet z baletnicy pozytywki. „Kolorowe klocki” – dziecko siada w siadzie skulnym, rodzic przed nim kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę.
„Ciuchcia” – zabawa przy piosence. Na hasło: Jedzie pociąg – dziecko śpiewa znaną piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i porusza się po wyznaczonej trasie, omijając przeszkody z ustawionych wcześniej przez rodzica krzeseł.