PONIEDZIAŁEK 18.05
1.Po rozwiązaniu zagadek słownych dowiecie się o kim będziecie dziś rozmawiać.
To ona właśnie mnie urodziła,
zawsze kochała i utuliła,
i wszystko dla mnie robiła sama,
- moja najlepsza na świecie …. (mama)
Ten ktoś, to synek mojego dziadka
- czy to dla ciebie trudna zagadka? (tato)
- Kim są dla was mama i tata? (rodzice)
2.Mamo, tato przeczytaj dziecku opowiadanie Anny Surowiec pt. „Rodzinka”
W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku –opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.
Rozmowa na temat opowiadania
- Wymieńcie członków rodziny występujących w opowiadaniu. (tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek).
- Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)
- Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn)
- Kto jeszcze mieszka razem z rodziną? (kot i pies)
- Kto to są wnuki?
3.Zabawa ruchowa pt. „Komu serce dam?”
Dajemy dziecku serduszko wycięte z kolorowego papieru. Gdy gra dowolna muzyka dziecko swobodnie biega po pokoju. Na przerwę w muzyce wymienia się serduszkiem z rodzicem lub rodzeństwem. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
4.Zabawa słowna pt. „Serduszko dla…” – zachęcanie dziecka do mówienia innym miłych rzeczy. Dziecko trzyma w dłoniach serduszko z poprzedniego zadania i mówi: Moje serduszko daję ...(imię osoby), bo…. Zdanie należy zakończyć miłą informacją o wybranej osobie, np. bo lubię, jak się uśmiecha, bo jest miła, bo lubię się z nią bawić. Po skończonej zabawie dziecko może ozdobić serduszko według własnego pomysłu.
5.Zestaw zabaw ruchowych
„Samochód na pilota” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dajemy dziecku poduszkę, która w zabawie posłuży za kierownice. Rodzic przygotowuje klocki w 3 kolorach (zielonym, czerwonym oraz niebieskim). Uniesiony przez rodzica klocek zielony wprawia „samochody” w ruch (dziecko biega, naśladując jazdę samochodem), klocek czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), klocek niebieski oznacza cofanie (dziecko porusza się do tyłu).
„Bączek” – Dziecko siada w siadzie skulnym na krążkach. Rodzic „nakręca zabawkę”, dziecko, odpychając się piętami, coraz szybciej obraca się, następnie unosi ugięte nogi i czeka, aż ich bączek się zatrzyma. Ćwiczenie można powtórzyć cztery razy.
„Pajac” – wspólnie z dzieckiem na raz wykonujemy rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączymy nogi i opuszczamy ręce wzdłuż tułowia. Ćwiczenie trwa około dwóch minut z przerwami na głęboki oddech.
„Piłka” – rodzic demonstruje odbijanie piłki. Na hasło: Piłeczki skaczą – dziecko podskakuje najpierw powoli, wysoko, potem coraz niżej i coraz szybciej. Na hasło: Piłeczki zatrzymują się – dziecko kuca. Ćwiczenie powtarza się przez około dwie minuty. „Pozytywka z baletnicą” - Na hasło: Nakręcam pozytywkę – dziecko staje na palcach, unosi wyprostowane ręce i obraca się, naśladuje piruet z baletnicy pozytywki.
„Kolorowe klocki” – dziecko siada w siadzie skulnym, rodzic przed nim kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę.
„Ciuchcia” – zabawa przy piosence. Na hasło: Jedzie pociąg – dziecko śpiewa znaną piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i porusza się po wyznaczonej trasie, omijając przeszkody z ustawionych wcześniej przez rodzica krzesełek.
Przedszkolaki pracujecie bardzo dzielnie !!!
Zasłużyliście na spacer na świeżym powietrzu. Miłego odpoczynku :)