PIĄTEK 22.05
1. Poranne zabawy ruchowe nr 18 (poniedziałek)
2.„Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi kierowana pytaniami, rodzic zadaje dzieciom pytania: Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane przypadkowo na ulicy, na podwórku, w domu itp.?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?
3.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18.
Część wstępna
– „Papużki na gałązki” – zabawa organizacyjno - porządkowa. Rodzic wyznacza linią (skakanką) teren zabawy. Dzieci-papugi ustawiają się na linii. Na sygnał biegają po wyznaczonym terenie. Na hasło: Papużki, na gałąź! Ustawiają się na linii, jedno obok drugiego – odpoczywają. Na sygnał ponownie biegają.
Część główna
– „Pomagamy tacie” – zabawa kształtująca ramiona, nogi i tułów. Rodzic opowiada o czynnościach, jakie tata wykonuje w domu, a dzieci starają się je odwzorować np. Tniemy drewno – dzieci odwzorowują ruchy piły, Wbijamy gwoździe – dzieci maszerują po sali kucają i wbijają gwoździe itp.
– „Mama” – zabawa z elementem biegu. Rodzic wyznacza miejsce, które będzie domem. Dzieci poruszają się swobodnie po sali / ogrodzie. Na hasło: Dzieci do domu! – dzieci biegną do wyznaczonego wcześniej miejsca.
– „Chomiki” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Dzieci chodzą na czworakach – udają, że są chomikami. Na sygnał prostują się i wyciągają w górę głowy – obserwują otoczenie.
– „Kałuże” – zabawa z elementem podskoku. Rodzic rozkłada w całej sali kółeczka gimnastyczne. Dzieci przeskakują po nich, jak po kałużach.
– „Kolory” – zabawa z elementem rzutu. Dzieci stoją w szeregu, jedno obok drugiego. N. rzuca piłkę kolejno do każdego dziecka, wymieniając nazwę koloru. Dzieci łapią piłkę i odrzucają do N. powtarzając to samo słowo.
Część końcowa
– „Bąbelki” – zabawa oddechowa. Rodzic daje dzieciom kubeczki z małą ilością wody i słomki. Dzieci na sygnał N. wciągają powietrze przez nos i wypuszczają je przez słomkę tak, by w kubku powstały bąbelki.
4.„Ile jest zwierzaków…?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje sylwety zwierzaków domowych – po cztery sztuki i układa rytmy 2-, 3-elementowe. Zadaniem dzieci jest kontynuowanie rytmu. Następnie dzieci grupują te same zwierzęta i starają się je przeliczyć a rodzic zadaje pytania: Ile jest…?
5. Słuchanie piosenki „Dziadek fajna farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ