Międzynarodowy projekt e-twinningowy „in nature” („w naturze”)
W roku szkolnym 2023/24 grupa 2 bierze udział w międzynarodowym projekcie e-twinningowym „In Nature” („W naturze”). Oprócz naszej placówki w projekcie uczestniczą również szkoły i przedszkola z następujących krajów: Turcja, Bułgaria, Włochy, Rumunia, Północna Macedonia, Słowenia, Grecja, Litwa. Projekt ten ma na celu zapewnienie przedszkolakom możliwości bliskiej interakcji z przyrodą, rozwijania świadomości ekologicznej i rozwijania umiejętności współpracy. Dzieci mają możliwość poznania środowiska naturalnego, zrozumienia jego wartości i bezpośredniego odniesienia swoich doświadczeń edukacyjnych do swojego otoczenia. Poprzez comiesięczne tematy badamy i poznajemy przyrodę, a także realizujemy zadania zarówno poprzez zabawę, jak i działania artystyczne.
1. „In Nature” – Tworzenie plakatów projektu i wybór najlepszego plakatu Pierwszym wspólnym działaniem projektowym było zaprojektowanie przez każdą placówkę plakatu odpowiadającego założeniom projektu, a następnie wybór jednego najlepszego.
2. „In Nature” – Spacer w naturze Poprzez spacery i zabawy w naturze, w otoczeniu drzew i innych roślin pomagamy dzieciom odkrywać piękno obcowania z przyrodą oraz poznawać nowe rośliny i ich nazwy.
3. „In Nature” – Tropienie dźwięków natury Bawimy się dźwiękami natury takimi jak np. ptasie trele, odgłosy wiatru itp., poprzez ich słuchanie, rozpoznawanie oraz próby imitowania. Poznajemy odgłosy różnych rodzajów ptaków oraz innych leśnych zwierząt.
4. „In Nature” – Szukanie kolorów w naturze Umożliwiamy dzieciom eksplorowanie naturalnych materiałów takich jak liście, patyki, kamienie itp. i podziwiamy ich piękne kolory. Bawimy się w grupowanie ich i sortowanie wg różnych kryteriów. |
5. „In Nature” – Prace artystyczne z naturalnymi materiałami Dzieci tworzą różnorodne prace plastyczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów, które pozbierały, spacerując w naturze.
6. „In Nature” – Artystyczne stoły Dzieci kreują na stołach naturalne obrazy w dużym formacie, wykorzystując dary natury i materiały naturalne ze szczególnym uwzględnieniem darów jesieni, jak np. liście, kasztany, żołędzie itp.
7. „In Nature” – Tropimy ślady zwierząt Opady śniegu dały nam wspaniałe możliwości obserwacji i tropienia śladów zwierząt na śniegu. Dużo radości sprawiły dzieciom próby rozpoznania, jakie zwierzęta pozostawiły ślady w pobliżu naszego przedszkola. Oglądaliśmy wzory śladów i uczyliśmy się, do jakiego zwierzęcia lub ptaka one należą. |
|
8. „In Nature” – Rywalizacja na śniegowe kule |
Zabawy na śniegu – nauka lepienia kulek śniegowych i bezpiecznego rzucania nimi w kolegów i koleżanki. Dużo radości dało dzieciom toczenie dużych śniegowych kul i rywalizacja z podziałem na grupy – kto utoczy większą kulę? |
|
|
9. „In Nature” – Tworzymy z darów natury.
Wykorzystanie uzbieranych darów natury do tworzenia ozdób świątecznych i innych dekoracji
10. „In Nature” – Zwierzęta, które hibernują
Uczymy się o sposobach, w jaki zwierzęta przygotowują się do zimy. Wzbogacamy naszą wiedzę o zwierzętach, które zapadają w sen zimowy. Poznajemy ich gatunki i uczymy się je odróżniać od pozostałych zwierząt. Tworzymy prace plastyczne dotyczące tych zwierząt. |