WTOREK 30.03.2021r.

 

TEMAT: PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

 

1.Zabawa na powitanie -Taniec rodzica z dzieckiem do utworu „Kaczuchy”

https://www.youtube.com/watch?v=1B0SpH7AIkM

 

2.Zabawa rozwijająca aparat mowy „Wielkanoc u języczka”

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (dziecko robi z języka „miskę” – przód i boki języka unosi tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwa język z buzi, a potem go chowa, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwiera szeroko buzie, kilkakrotnie uderza czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwa czubkiem języka po podniebieniu w przód w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotyka językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwa język z buzi i szybko nim porusza w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizuje wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jajka – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwa język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią). Potem rysuje na jajkach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiecha się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

 

3.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Sprzątanie”

Dziecko swobodnie maszeruje przy dowolnej muzyce. Na hasło: Sprzątamy – biega i macha chusteczką lub apaszką tak, jakby wycierało kurz.

 

4.Słuchanie piosenki „Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje dziecku pytania:

- Jakie słowo w piosence powtarzało się?

- Co to jest pisanka? Z jakim świętem jest związana?

- Jak wyglądały pisanki z piosenki?

- Jak inaczej można ozdobić pisanki?

 

5.Zabawa ruchowa przy piosence „Pisanki”

Dziecko otrzymuje wyciętą z brystolu dużą sylwetę jajka. Trzymając je w ręce, w dowolny sposób porusza się po pokoju. Gdy usłyszy piosenkę „Pisanki”, siada skrzyżnie i palcem obrysowuje sylwetę jajka leżącego na podłodze (np. 4 razy), a następnie rysuje palcem dowolne elementy np. słońce, kwiatki, gwiazdki, kółeczka itd.

 

6.Praca plastyczna „Pisanka” wg dowolnego pomysłu, np.:

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

https://www.youtube.com/watch?v=z8kh9-KL_O8

Miłej zabawy!

Pliki do pobrania:

- Karta pracy - pokoloruj pisankę wg podanego kodu

- Karty pracy – ćwiczenia grafomotoryczne