CZWARTEK 08.04.2021

 

Wiejskie podwórko  -krowa i świnka

 
1.Zabawa na powitanie
 – utrwalenie piosenki o zajączku pt
 „Śpiewające Brzdące - Hopla, hopla!”  https://youtu.be/t-jVEPrPR9c

 

2. „Gimnastyka buzi i języka”.

„Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy. 

„Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, może  przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.

„Koniki” – ćwiczenia języka. Dziecko kląska  czubkiem języka – naśladuje  odgłos stukania końskich kopyt.

„Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dziecko  wysuwa język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.

 

3. Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy pt.” Krowa ”

Krowa ciężko nie pracuje,

Ciągle tylko trawę żuje.

Kiedy się do syta naje,

Dużo mleka ludziom daje.

Po wysłuchaniu utworu rodzic  zadaje dziecku pytania dotyczące jego treści:

O kim był ten wiersz?

Jak wygląda krowa? (tutaj rodzic może zademonstrować obrazek przedstawiający krowę – załącznik 1);

Skąd się bierze mleko?

 

4. Zabawa badawcza - „Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!”

Rodzic przygotowuje malutkie porcje różnych produktów mlecznych: np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir. Rodzic  przedstawia dziecku właściwości zdrowotne produktów mlecznych. Omawia sposób ich przechowywania.

 

5. Słuchanie  piosenki  pt. „Dziwne rozmowy” https://youtu.be/jI9trIb3NJQ

W chlewiku mieszka świnka I trąca ryjkiem drzwi

Gdy niosę jej jedzenie To ona „kwi, kwi, kwi”

Opodal chodzi kaczka Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej „Dzień dobry” A ona „kwa, kwa, kwa”

Na drzewie siedzi wrona Jest czarna, trochę zła

Gdy pytam „Jak się masz” To ona „kra, kra, kra”

Przed budą trzy szczeniaczki Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski! A one „hau, hau, hau”

 

Po wysłuchaniu utworu  rodzic  zadaje pytania :

Jakie zwierzęta występowały w piosence ?

Jakie odgłosy wydawały  poszczególne zwierzęta ?

W tym momencie rodzic pokazuje  sylwety: świnki, kaczki, wrony i psa. ( załączniki  2)

Jak wyglądają te zwierzęta?;

Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?

Próby  śpiewania ponownie piosenki .

 

6. Dla chętnych dzieci  -

„ Świnka” – zamalowywanie farbami plakatowymi konturu świnki ( załącznik )

„ Krówka ”  – ćwiczenie percepcji wzrokowej  rodzic  rozcina obrazek na części (liczba elementów zależy od możliwości dziecka). Następnie  dziecko składa go w całość i nakleja całą ilustrację na kartce