CZWARTEK 08.04.2021
Wiejskie podwórko -krowa i świnka
1.Zabawa na powitanie – utrwalenie piosenki o zajączku pt. „Śpiewające Brzdące - Hopla, hopla!” https://youtu.be/t-jVEPrPR9c
2. „Gimnastyka buzi i języka”.
„Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.
„Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, może przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
„Koniki” – ćwiczenia języka. Dziecko kląska czubkiem języka – naśladuje odgłos stukania końskich kopyt.
„Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dziecko wysuwa język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.
3. Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy pt.” Krowa ”
Krowa ciężko nie pracuje,
Ciągle tylko trawę żuje.
Kiedy się do syta naje,
Dużo mleka ludziom daje.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące jego treści:
O kim był ten wiersz?
Jak wygląda krowa? (tutaj rodzic może zademonstrować obrazek przedstawiający krowę – załącznik 1);
Skąd się bierze mleko?
4. Zabawa badawcza - „Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!”
Rodzic przygotowuje malutkie porcje różnych produktów mlecznych: np. twaróg, jogurt, żółty ser, kefir. Rodzic przedstawia dziecku właściwości zdrowotne produktów mlecznych. Omawia sposób ich przechowywania.
5. Słuchanie piosenki pt. „Dziwne rozmowy” https://youtu.be/jI9trIb3NJQ
W chlewiku mieszka świnka I trąca ryjkiem drzwi
Gdy niosę jej jedzenie To ona „kwi, kwi, kwi”
Opodal chodzi kaczka Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej „Dzień dobry” A ona „kwa, kwa, kwa”
Na drzewie siedzi wrona Jest czarna, trochę zła
Gdy pytam „Jak się masz” To ona „kra, kra, kra”
Przed budą trzy szczeniaczki Podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski! A one „hau, hau, hau”
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania :
Jakie zwierzęta występowały w piosence ?
Jakie odgłosy wydawały poszczególne zwierzęta ?
W tym momencie rodzic pokazuje sylwety: świnki, kaczki, wrony i psa. ( załączniki 2)
Jak wyglądają te zwierzęta?;
Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?
Próby śpiewania ponownie piosenki .
6. Dla chętnych dzieci -
„ Świnka” – zamalowywanie farbami plakatowymi konturu świnki ( załącznik )
„ Krówka ” – ćwiczenie percepcji wzrokowej rodzic rozcina obrazek na części (liczba elementów zależy od możliwości dziecka). Następnie dziecko składa go w całość i nakleja całą ilustrację na kartce