ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
1.Bezpieczna droga do przedszkola:
- poznanie zasad ruchu drogowego / sygnalizator świetlny, zebra, rola policjanta/
- rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały wzrokowe i słuchowe
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym i w grupie przedszkolnej,
2.Owoce
- poznajemy wybrane owoce po wyglądzie, kształcie i smaku, poszerzanie słownictwa czynnego dziecka, stosowanie w mowie potocznej nazw i kolorów: żółty, zielony, czerwony, niebieski, pomarańczowy- rudy, poznawanie wybranych owoców egzotycznych; wdrażanie dzieci do prawidłowego trzymania kredki chwytem „pinsetowym”
- rozwijanie orientacji przestrzennej; kształtowanie poczucia rytmu oraz rozwijanie sprawności manualnej poprzez zabawy konstrukcyjne, plastyczne i ruchowe
- zachęcanie dzieci do próbowania różnych owoców jako źródła witamin w myśl rymowanki „ Owoce surowe są smaczne i zdrowe”; pamiętajmy o myciu owoców przed spożyciem
3.Smaczne i zdrowe warzywa kolorowe
- poznajemy przyrodę: rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw ; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku i zapachu; utrwalanie wyglądu i nazw wybranych kolorów; wdrażanie dzieci do poprawnego trzymania łyżki i widelca podczas posiłków
- rozwijanie poczucia rytmu podczas dzielenia słów na sylaby oraz gry na instrumentach (grzechotka, bębenek, tamburyn)
- zachęcanie dzieci do próbowania różnych warzyw jako źródła witamin i zdrowia; wdrażanie do przestrzegania umów w grupie i wzajemnej pomocy;
4. To jestem ja:
- podawanie informacji o sobie ( określanie swoich ulubionych potraw, form wypoczynku); wskazywanie części ciała i wskazywanie ich;
- doskonalenie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych ( ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu ; zakładanie ubrań, butów; )
- wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłków ( nie rozmawiamy z pełnymi ustami, używamy zwrotów „ smacznego i dziękujemy”, nie odchodzimy od stołu w trakcie posiłku); prawidłowo posługuje się łyżką i widelcem;
5. Poznawanie stosunków ilościowo- jakościowych dla dzieci 3 i 4- letnich:
- 3- latki :posługiwanie się określeniami: na, pod, za, obok, wysoko, nisko, w przód, w tył; przeliczają do trzech liczebnikami : jeden, dwa, trzy
- 4- latki: wyżej, niżej, przed, do przodu, do tyłu ; przeliczają do czterech liczebnikami głównymi: jeden, dwa, trzy, cztery
Nauka piosenki „ Warzywa” ( sł. I muz. B. Forma )
Dla Oli marchewka, buraczki dla Krzysia ,
pomidora chętnie zaraz zje Marysia.
Ref. Warzywa, warzywa, w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,nie tylko w niedzielę.
2.A dzieci codziennie warzywa zjadają.
Warzywa są zdrowe , dużo siły dają.
3.Ogórek dla Tomka, cebula dla Tadka,
zieloną sałatę chętnie zje Agatka.