ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

 

1.Bezpieczna droga do przedszkola: 

- poznanie zasad ruchu drogowego / sygnalizator świetlny, zebra, rola policjanta/

- rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały wzrokowe i słuchowe

- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w  ruchu drogowym  i w grupie przedszkolnej,

 

2.Owoce

 - poznajemy wybrane owoce po wyglądzie, kształcie i smaku, poszerzanie słownictwa czynnego dziecka, stosowanie w mowie potocznej nazw i kolorów: żółty, zielony, czerwony, niebieski, pomarańczowy- rudy, poznawanie wybranych owoców egzotycznych; wdrażanie dzieci do prawidłowego trzymania kredki chwytem „pinsetowym”

 - rozwijanie orientacji przestrzennej;  kształtowanie poczucia rytmu oraz     rozwijanie sprawności manualnej poprzez zabawy konstrukcyjne, plastyczne i ruchowe

 - zachęcanie dzieci do próbowania różnych owoców jako źródła witamin w myśl rymowanki „ Owoce surowe są smaczne i zdrowe”; pamiętajmy o myciu owoców przed spożyciem

 

3.Smaczne i zdrowe warzywa kolorowe

 - poznajemy przyrodę: rozpoznawanie i nazywanie wybranych  warzyw ; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku i zapachu; utrwalanie wyglądu i nazw wybranych kolorów; wdrażanie dzieci do poprawnego trzymania łyżki i widelca podczas posiłków

 - rozwijanie poczucia rytmu podczas dzielenia słów na sylaby oraz gry na instrumentach  (grzechotka, bębenek, tamburyn)

 -  zachęcanie dzieci do próbowania różnych warzyw jako źródła witamin i zdrowia; wdrażanie do przestrzegania umów w grupie i wzajemnej pomocy; 

 

4. To jestem ja:

  - podawanie informacji o sobie ( określanie swoich ulubionych potraw, form wypoczynku); wskazywanie części ciała i wskazywanie ich;

  - doskonalenie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych ( ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu ; zakładanie ubrań, butów; )

  - wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłków ( nie rozmawiamy z pełnymi ustami, używamy zwrotów „ smacznego i dziękujemy”, nie odchodzimy od stołu w trakcie posiłku); prawidłowo posługuje się łyżką i widelcem;

 

5. Poznawanie stosunków ilościowo- jakościowych dla dzieci 3 i 4- letnich:

  - 3- latki :posługiwanie się określeniami: na, pod, za, obok, wysoko, nisko, w przód, w tył; przeliczają do trzech liczebnikami : jeden, dwa, trzy

  - 4- latki: wyżej, niżej, przed, do przodu, do tyłu ; przeliczają do  czterech liczebnikami głównymi: jeden, dwa, trzy, cztery

 

Nauka piosenki „ Warzywa”  ( sł. I muz. B. Forma )

 

Dla Oli marchewka, buraczki dla Krzysia ,

pomidora chętnie zaraz zje Marysia.

 

Ref. Warzywa, warzywa, w nich witamin wiele,

        zjadaj je codziennie,nie tylko w niedzielę.

 

2.A dzieci codziennie warzywa zjadają.

Warzywa są zdrowe , dużo siły dają.

 

3.Ogórek dla Tomka, cebula dla Tadka,

zieloną sałatę chętnie zje Agatka.