CZWARTEK : 28. 05.

 

TEMAT : NASZE MARZENIA.

 

1.Na powitanie : Zabawa ruchowo – twórcza „ Po drugiej stronie marzeń”

Inicjowana opowiadaniem.

Rodzic opowiada : Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy , kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą kolorowe motyle. Motylki siadają wam na ramiona , dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zamieńcie się w motyle i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie jeszcze zostać? ( naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta ).Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyśl ruchy, które pozwolą nam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata. Rodzic wyraźnie zaznacza koniec zabawy i wyjście z roli.

 

2.Ćwiczenia poranne : Joga dla dzieci „ Na łące”

YOUTUBE KIDS – Joga dla dzieci – Jogowa opowieść ruchowa – NA ŁĄCE. https://youtu.be/W1X3jhtCWfM

 

3.Słuchanie piosenki „Moja fantazja”

Moja fantazja muz. Krzysztof Marzec, sł. Ewa Chotomska

 

Ref.:  Bo fantazja, fantazja,

bo fantazja jest od tego,

aby bawić się, aby bawić się,

 aby bawić się na całego.

 

To szkiełko wszystko potrafi,

na każde pytanie odpowie.

Wystarczy wziąć je do ręki

i wszystko będzie różowe.

 

Wystarczy wziąć je do ręki,

dosypać ziarnko fantazji

i już za chwilę można

dolecieć aż do gwiazdy.

 

Ref.: Bo fantazja, fantazja...

 

To szkiełko nigdy nie płacze,

Zawsze jest w dobrym humorze.

To szkiełko wszystko rozumie,

Każdemu chętnie pomoże.

 

Wystarczy wziąć je do ręki,

Ziarnko fantazji dosypać

i już za chwilę można

z panem Kleksem w świat pomykać.

 

Ref.: Bo fantazja,

 

YOUTUBE KIDS – Fasolki – Moja fantazja – piosenki dla dzieci https://youtu.be/wRGwusndw0I

Po wysłuchaniu piosenki , rodzic zadaje pytania :

  • Jakie było szkiełko z piosenki ?
  • Co sprawiło , że można było dolecieć aż do gwiazd ?
  • Jak inaczej można nazwać fantazję ?

Powtórne wysłuchanie piosenki – dziecko stara się zaśpiewać refren.

Rodzic kontynuuje rozmowę z dzieckiem :

  • Co to są marzenia ?
  • Czy ty masz jakieś marzenia ?
  • Czy wszystkie marzenia się spełniają?
  • Czy marzenia są potrzebne?

4.Zabawa plastyczna „ Pociąg marzeń”

Z czasopism, gazet,  kolorowanek, reklam dziecko wycina obrazki przedstawiające różne przedmioty, sprzęty do zabawy i nakleja na kartkach  formatu A4 przeciętych na 4 części. Może dorysować niektóre elementy lub ramki i skomponować obrazy techniką kolażu. Po skończeniu pracy ustawia wagoniki swojego pociągu marzeń i opowiada o nim rodzicom.

 

5.Zabawa słownikowa – ćwiczenie pamięci – „ Na Wyspę Marzeń zabiorę”

Dziecko siedzi przodem do rodzica. Rodzic mówi :Na Wyspę Marzeń zabiorę…. Dziecko kończy zdanie nazwą przedmiotu. Rodzic powtarza nazwę podaną przez dziecko i dodaje swoją itd. Zabawa trwa do czasu, aż ktoś się pomyli.

 

6.Zabawa sensoryczna – „ Skarby z Wyspy Marzeń” – Rodzic przygotowuje pudełko z wyciętym otworem lub woreczek. Wkłada do niego różne przedmioty. Dziecko rozpoznaje kolejno przedmioty jedynie na podstawie dotyku. Podaje nazwę przedmiotu , dzieli na sylaby lub głoski ( proste nazwy )    i próbuje wymyślić do niej rym.

 

7.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują ,rysowanie schematu skrzydła motyla.

 

8.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka.