CZWARTEK : 28. 05.
TEMAT : NASZE MARZENIA.
1.Na powitanie : Zabawa ruchowo – twórcza „ Po drugiej stronie marzeń”
Inicjowana opowiadaniem.
Rodzic opowiada : Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy , kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą kolorowe motyle. Motylki siadają wam na ramiona , dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zamieńcie się w motyle i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie jeszcze zostać? ( naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta ).Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyśl ruchy, które pozwolą nam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata. Rodzic wyraźnie zaznacza koniec zabawy i wyjście z roli.
2.Ćwiczenia poranne : Joga dla dzieci „ Na łące”
YOUTUBE KIDS – Joga dla dzieci – Jogowa opowieść ruchowa – NA ŁĄCE. https://youtu.be/W1X3jhtCWfM
3.Słuchanie piosenki „Moja fantazja”
Moja fantazja muz. Krzysztof Marzec, sł. Ewa Chotomska
Ref.: Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja,
YOUTUBE KIDS – Fasolki – Moja fantazja – piosenki dla dzieci https://youtu.be/wRGwusndw0I
Po wysłuchaniu piosenki , rodzic zadaje pytania :
- Jakie było szkiełko z piosenki ?
- Co sprawiło , że można było dolecieć aż do gwiazd ?
- Jak inaczej można nazwać fantazję ?
Powtórne wysłuchanie piosenki – dziecko stara się zaśpiewać refren.
Rodzic kontynuuje rozmowę z dzieckiem :
- Co to są marzenia ?
- Czy ty masz jakieś marzenia ?
- Czy wszystkie marzenia się spełniają?
- Czy marzenia są potrzebne?
4.Zabawa plastyczna „ Pociąg marzeń”
Z czasopism, gazet, kolorowanek, reklam dziecko wycina obrazki przedstawiające różne przedmioty, sprzęty do zabawy i nakleja na kartkach formatu A4 przeciętych na 4 części. Może dorysować niektóre elementy lub ramki i skomponować obrazy techniką kolażu. Po skończeniu pracy ustawia wagoniki swojego pociągu marzeń i opowiada o nim rodzicom.
5.Zabawa słownikowa – ćwiczenie pamięci – „ Na Wyspę Marzeń zabiorę”
Dziecko siedzi przodem do rodzica. Rodzic mówi :Na Wyspę Marzeń zabiorę…. Dziecko kończy zdanie nazwą przedmiotu. Rodzic powtarza nazwę podaną przez dziecko i dodaje swoją itd. Zabawa trwa do czasu, aż ktoś się pomyli.
6.Zabawa sensoryczna – „ Skarby z Wyspy Marzeń” – Rodzic przygotowuje pudełko z wyciętym otworem lub woreczek. Wkłada do niego różne przedmioty. Dziecko rozpoznaje kolejno przedmioty jedynie na podstawie dotyku. Podaje nazwę przedmiotu , dzieli na sylaby lub głoski ( proste nazwy ) i próbuje wymyślić do niej rym.
7.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują ,rysowanie schematu skrzydła motyla.
8.Praca z książką – ćwiczenia – KP4.32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka.