WTOREK : 26.05.
TEMAT : DZIECI NA ŚWIECIE.
1.Na powitanie : A ram sam sam – po polsku.
YOUTUBE KIDS – piosenki dla dzieci – SpokoLoko –A ram sam sam po polsku.
2.Ćwiczenia poranne :
YOUTUBE KIDS – zabawy ruchowe – Joga dla dzieci – Jogowa opowieść ruchowa „ Wyprawa na biegun i pustynię”.
3.Dzieci z różnych stron świata – prezentacja.( załącznik )
4.Słuchanie wiersza „Dzieci świata” – W. Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
Chcemy ręce uścisnąć mocno
I wierzymy ,że dzielni z nich ludzie,
Jak i z nas samych wyrosną.
Po odczytaniu wiersz, rodzic zadaje dziecku pytania:
- Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
- Co łączy dzieci na całym świecie?
5.Ćwiczenia gimnastyczne –
- „Razem” – rodzic z dzieckiem stoją plecami do siebie, w lekkim rozkroku. Podają sobie piłkę raz nad głową, następnie dołem.
- „Celowanie” – rodzic ustawia w odpowiedniej odległości pojemnik( miska, wiaderko lub kosz). Dziecko rzuca kilkakrotnie do celu. Liczy trafienia. Następnie rzuca rodzic zwiększając odległość od celu.
- „Złap mnie jeśli potrafisz” – Dziecko odbija piłkę od podłogi, klaszcze w dłonie i stara się chwycić piłkę. Powtarzamy kilkakrotnie. Można zmieniać zadania dodatkowe np. złapać się za włosy dotknąć kolan, wykonać obrót itp.
- „ Pod mostkiem” – Rodzic klęka i opiera dłonie o podłogę tworząc mostek. Dziecko turla piłkę pod mostkiem, a następnie czołga się pod mostkiem , chwyta piłkę i wraca w ten sam sposób.
- „Znajdź i dotknij” – dziecko stoi i słucha poleceń rodzica .
Jak najszybciej dotknij czegoś : zimnego, miękkiego, twardego, małego, dużego, ciepłego itp. Po wykonaniu każdego polecenia dziecko wraca i czeka na kolejne zadanie.
Na koniec dziękujemy sobie nawzajem i przybijamy” piątkę”.
6.Praca z książką – ćwiczenia KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami rozmowa na temat praw dziecka’
7.Praca z książką – ćwiczenia KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.
8.Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem „Oto Ja”.
Dziecko czyta tekst i pokazuje wymienione części ciała, dopowiada brakujące słowa. ( załącznik )
Pliki do pobrania: