WTOREK : 26.05.

 

TEMAT : DZIECI  NA  ŚWIECIE.

 

1.Na powitanie : A ram sam sam – po polsku.

YOUTUBE KIDS – piosenki dla dzieci – SpokoLoko –A ram sam sam po polsku.

https://youtu.be/k7AsdUIXR4s

 

2.Ćwiczenia poranne :

YOUTUBE KIDS – zabawy ruchowe – Joga dla dzieci – Jogowa opowieść ruchowa „ Wyprawa na biegun i pustynię”.

 

3.Dzieci z różnych stron świata – prezentacja.( załącznik )

 

4.Słuchanie wiersza „Dzieci świata” – W. Faber

 

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej  Grenlandii,

Nie uwierzył, że  są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,

Chcemy ręce uścisnąć mocno

I wierzymy ,że dzielni z nich ludzie,

Jak i z nas samych wyrosną.

Po odczytaniu wiersz, rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?
  • Gdzie  mieszkają Eskimosi?
  • O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
  • Co łączy dzieci na całym świecie?

5.Ćwiczenia gimnastyczne –

  • „Razem” – rodzic z dzieckiem stoją plecami do siebie, w lekkim rozkroku. Podają sobie piłkę raz nad głową, następnie dołem.
  • „Celowanie” – rodzic ustawia w odpowiedniej odległości  pojemnik( miska, wiaderko lub kosz). Dziecko rzuca kilkakrotnie do celu. Liczy trafienia. Następnie rzuca rodzic zwiększając odległość od celu.
  • „Złap mnie jeśli potrafisz” – Dziecko odbija piłkę od podłogi, klaszcze w dłonie i stara się chwycić piłkę. Powtarzamy kilkakrotnie. Można zmieniać zadania dodatkowe np. złapać się za włosy dotknąć kolan, wykonać obrót itp.
  • „ Pod mostkiem” – Rodzic klęka i opiera dłonie o podłogę tworząc mostek. Dziecko turla piłkę pod mostkiem, a następnie czołga się pod mostkiem , chwyta piłkę i wraca w ten sam sposób.
  • „Znajdź i dotknij” – dziecko stoi i słucha poleceń rodzica .

Jak najszybciej dotknij  czegoś : zimnego, miękkiego, twardego, małego, dużego, ciepłego itp. Po wykonaniu każdego polecenia dziecko wraca i czeka na kolejne zadanie.

Na koniec dziękujemy sobie nawzajem i przybijamy” piątkę”.

 

6.Praca z książką – ćwiczenia KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami rozmowa na temat praw dziecka’

 

7.Praca z książką – ćwiczenia KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.

 

8.Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem „Oto Ja”.

Dziecko czyta tekst i pokazuje wymienione części ciała, dopowiada brakujące słowa. ( załącznik )