ŚRODA : 27. 05.
TEMAT : Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW.
1.Na powitanie : „ Sałatka owocowa”
YOUTUBE KIDS - Układy taneczne#7 – sałatka owocowa z polewą czekoladową.
2.Ćwiczenia poranne : Wyprawa w kosmos .
YOUTUBE KIDS – Joga dla dzieci – Jogowa opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos”.
3.Zabawa rysunkowa „Mój portret”.
Rodzic przygotowuje lusterko. Dziecko przegląda się w lusterku, zwracając uwagę na kolor oczu, włosów, uczesanie. Wymyśla i pokazuje lusterku różne miny ( wyrażające radość , smutek, strach, zdziwienie, złość ). Następnie dziecko rysuje swój portret. Można przypomnieć , że portret ma przedstawiać tylko głowę i ramiona na całej powierzchni kartki.Gotowy portret dziecko podpisuje swoim imieniem.
4.Słuchanie wiersza „ Kolorowy pociąg ”S. Daraszkiewicz.
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.
Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko
W niskim ukłonie czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.
Na zielonym stepie stado wołów pasam,
łapię dzikie konie za pomocą lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna zwie się Argentyna.
Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.
Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże,
i mknie. Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.
Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania :
- Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
- Jak nazywają się kraje, z których pochodziły?
- Kto pierwszy wsiadł do pociągu?
- Kto wsiadł ostatni ?
- Kto przyjechał na wielbłądzie ?
- Kto je ryż pałeczkami?
5.Zabawa językowa z elementem czytania „ Kraje i ich mieszkańcy”
Rodzic przygotowuje 8 karteczek z napisami :
Polska , Polak, Anglia , Anglik, Francja , Francuz, Turcja, Turek.
Rozsypuje i miesza napisy , a dziecko dobiera pasujące do siebie w pary np. Polska – Polak.
6.Zabawa taneczna przy piosence „ Kolorowe dzieci”
YOUTUBE – MAJKA JEŻOWSKA – KOLOROWE DZIECI
Podczas słuchania zwrotek dziecko swobodnie tańczy, podczas refrenu klaszcze z rodzicem wzajemnie w dłonie.
7.Praca z książką - ćwiczenia – KP4.31a – odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylwet.
8.Praca z książką- ćwiczenia – KP4. 31b – odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.