ŚRODA : 27. 05.    

                 

TEMAT : Z WIZYTĄ  U  MOICH  RÓWIEŚNIKÓW.

 

1.Na powitanie : „ Sałatka owocowa”

YOUTUBE KIDS -  Układy taneczne#7 – sałatka owocowa z polewą czekoladową.   

https://youtu.be/Vkiw9i_mQSo

 

2.Ćwiczenia poranne : Wyprawa w kosmos .

YOUTUBE KIDS – Joga dla dzieci – Jogowa opowieść ruchowa  „Wyprawa w kosmos”. 

https://youtu.be/DBYZXW0PqmA

 

3.Zabawa rysunkowa „Mój portret”.

Rodzic przygotowuje  lusterko. Dziecko przegląda się w lusterku, zwracając uwagę na kolor oczu, włosów, uczesanie. Wymyśla i pokazuje lusterku różne  miny ( wyrażające radość , smutek, strach, zdziwienie, złość ). Następnie dziecko rysuje swój portret. Można przypomnieć , że portret ma przedstawiać tylko głowę  i ramiona na całej powierzchni kartki.Gotowy portret dziecko podpisuje swoim imieniem.

 

4.Słuchanie wiersza „ Kolorowy pociąg ”S. Daraszkiewicz.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.

A w pociągu olbrzymia gromada,

i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.

Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,

lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,

daję wam w podarku dwa duże kokosy,

a może nie wiecie, co to znaczy kokos?

To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie czoło chylę,

mam dla was figi i daktyle.

Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,

kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki

i pałeczkami jem ryż z miseczki.

Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,

a mój podarek – chińska herbata.

Na zielonym stepie stado wołów pasam,

łapię dzikie konie za pomocą lassa.

Lasso to jest długa, bardzo długa lina,

a moja ojczyzna zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,

Francja ma słodkie winogrona.

Rodacy moi z tego słyną,

że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach. 

Kolorowy pociąg wesoła muzyka,

a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże,

 i mknie. Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.

Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,

 a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

 

Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania :

  • Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
  • Jak nazywają się kraje, z których pochodziły?
  • Kto pierwszy wsiadł do pociągu?
  • Kto wsiadł ostatni ?
  • Kto przyjechał na wielbłądzie ?
  • Kto je ryż pałeczkami?

5.Zabawa językowa z elementem czytania „ Kraje i ich mieszkańcy”

Rodzic przygotowuje 8 karteczek z napisami :

Polska , Polak, Anglia , Anglik, Francja , Francuz, Turcja, Turek.

Rozsypuje i miesza napisy , a dziecko dobiera pasujące do siebie w pary np. Polska – Polak.

 

6.Zabawa taneczna przy piosence „ Kolorowe  dzieci”

YOUTUBE – MAJKA  JEŻOWSKA – KOLOROWE DZIECI

Podczas słuchania zwrotek dziecko swobodnie tańczy, podczas refrenu klaszcze z rodzicem  wzajemnie w dłonie.

 

7.Praca z książką - ćwiczenia – KP4.31a – odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylwet.

 

8.Praca z książką- ćwiczenia – KP4. 31b – odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.