CZWARTEK  07.05

 

TEMAT: W KSIĘGARNI

 

1.Zabawa na powitanie „Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

2.Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica pt. „Wielki skarb” B. S. Kossuth

 

Mam przyjaciela – wielki skarb,

największą radość w świecie.

Któż to? Aha, nie powiem, nie…

Z łatwością odgadniecie.

Chciałbym z nim przebywać cały dzień,

lecz mi nie daje niania.

- Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,

dość tego już czytania.

Tak, książka to przyjaciel mój-
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.

O górach, morzach niesie wieść,
o naszej, własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń-
czym?- Literkami swymi.

Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me-
najlepsi przyjaciele.

 

Rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści wiersza, dziecko udziela odpowiedzi na pytania:

- Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach?

- Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”?

 

3.Rozwiąż zagadki:

Najpierw człowiek mnie wymyślił, potem drukarz wydrukował.

Do księgarni po mnie przyszli, by dla dzieci mnie kupować. (Księgarnia)

 

Nie mierzy, nie waży, a sprzedaje.

Dużo wierszy, opowiadań i bajek. (Księgarz)

 

4.Zabawa matematyczna „W księgarni”

Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje ceny i działyz różnymi rodzajami książek w księgarni, np. bajki, encyklopedie, książki kucharskie, słowniki, albumy, atlasy, książki z obrazkami, komiksy. Ważne, by książki z jednego działu miały charakterystyczne cechy wspólne. Każdy rodzaj książek ma inną cenę, np. 1zł, 2zł, 5zł, 7zł, 10zł, 15zł, 20zł. Podczas zabawy, dzieci mają do dyspozycji prawdziwe banknoty i monety lub wycięte z karty pracy (pobierz plik). Rodzic będzie księgarzem, a dziecko ma za zadanie kupić książki w dowolnych cenach. Po każdych zakupach dziecko siada przy stole, pokazuje jakie książki kupiło i ile zł wydało. Rodzic z dzieckiem może zamienić się rolami.

Zabawa doskonaląca pamięć „Książki”

Dziecko siedzi na podłodze z zamkniętymi oczami. Przed dzieckiem leżą różne rodzaje książek, np. encyklopedia, komiks, kucharska, słownik, bajka, album, przewodnik. Rodzic zakrywa kocem jedną z książek i zadaje pytanie: Której książki brakuje? Dziecko, gdy otworzy oczy odpowiada na pytanie. Można utrudnić zadanie, np. zamieniając kolejność ułożonych książek.

 

5.Karta pracy cz. 4 str. 7a i 7b

 

6.Karta pracy cz. 4 str. 8a

 

7.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłką (29.04)

 

 

 


Pliki do pobrania: