CZWARTEK 07.05
TEMAT: W KSIĘGARNI
1.Zabawa na powitanie „Ręce do góry”
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
2.Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica pt. „Wielki skarb” B. S. Kossuth
Mam przyjaciela – wielki skarb,
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie…
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebywać cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
- Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój-
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej, własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń-
czym?- Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me-
najlepsi przyjaciele.
Rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści wiersza, dziecko udziela odpowiedzi na pytania:
- Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach?
- Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”?
3.Rozwiąż zagadki:
Najpierw człowiek mnie wymyślił, potem drukarz wydrukował.
Do księgarni po mnie przyszli, by dla dzieci mnie kupować. (Księgarnia)
Nie mierzy, nie waży, a sprzedaje.
Dużo wierszy, opowiadań i bajek. (Księgarz)
4.Zabawa matematyczna „W księgarni”
Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje ceny i działyz różnymi rodzajami książek w księgarni, np. bajki, encyklopedie, książki kucharskie, słowniki, albumy, atlasy, książki z obrazkami, komiksy. Ważne, by książki z jednego działu miały charakterystyczne cechy wspólne. Każdy rodzaj książek ma inną cenę, np. 1zł, 2zł, 5zł, 7zł, 10zł, 15zł, 20zł. Podczas zabawy, dzieci mają do dyspozycji prawdziwe banknoty i monety lub wycięte z karty pracy (pobierz plik). Rodzic będzie księgarzem, a dziecko ma za zadanie kupić książki w dowolnych cenach. Po każdych zakupach dziecko siada przy stole, pokazuje jakie książki kupiło i ile zł wydało. Rodzic z dzieckiem może zamienić się rolami.
Zabawa doskonaląca pamięć „Książki”
Dziecko siedzi na podłodze z zamkniętymi oczami. Przed dzieckiem leżą różne rodzaje książek, np. encyklopedia, komiks, kucharska, słownik, bajka, album, przewodnik. Rodzic zakrywa kocem jedną z książek i zadaje pytanie: Której książki brakuje? Dziecko, gdy otworzy oczy odpowiada na pytanie. Można utrudnić zadanie, np. zamieniając kolejność ułożonych książek.
5.Karta pracy cz. 4 str. 7a i 7b
6.Karta pracy cz. 4 str. 8a
7.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłką (29.04)
Pliki do pobrania: