PIĄTEK  03.04 

 

 

Przygotujmy potrzebne pomoce – apaszka, plastelina, kartka z bloku, ołówek, kredki, gazeta; rekwizyty – wazon, wata, worek, waga domowa, woda w szklance, obrazek węża narysowany, w atlasie  itp…..farby, bibuła

 

1 Zabawa ruchowa – wiatr -wietrzyk- dziecko z apaszką porusza się w rytm muzyki naśladując wiatr, który unosi apaszkę w górę , w dół, na boki;  na hasło wietrzyk wykonuje delikatne ruchy. Dodajemy w tej zabawie ćwiczenia logopedyczne na głosce „ sz” dziecko w zabawie głosem naśladuje wiatr , który szumi.

 

2 Zabawy z literą  W w -zapoznamy dzieci z obrazem graficznym głoski W w

Rodzic recytuje wiersz, dziecko ma odpowiedzieć na pytanie o jakim zwierzęciu jest mowa w wierszu.  Jaką głoskę słyszysz na początku w jego nazwie?, na  ile sylab można podzielić wyraz wąż (1). Jak się poruszają węże ? dzielimy na sylaby w liczbie mnogiej .   Super !

 

Wąż

Idzie wąż wąską dróżką, nie porusza żadną nóżką

Poruszałby gdyby mógł, lecz wąż przecież nie ma nóg.

 

A teraz przyjrzyjcie się rekwizytom – worek, wazon, waga …- nazwijcie te przedmioty, co słyszysz na początku ich nazw, jaka to głoska. Rodzic pokazuje rekwizyt, dziecko nazywa i dzieli na sylaby. Demonstracja litery W w – ulepimy z plasteliny cztery wałeczki, układamy je w ten sposób aby powstał obraz graficzny głoski W. Możemy ulepić kilka liter W w Rodzic pokazuje dziecku odwróconą literę W jakie ma skojarzenia. BRAWO  to litera M.

3 Zabawa węża- wąż pełza po podłodze, noga sklejone, podciąga się dłońmi, łokciami. W trakcie zabawy wąż syczy. Rodzic recytuje dziecku wiersz pt. „Wąż” w ten sposób dziecko osłucha się z jego treścią .Kończymy zabawę i próbujemy recytować razem.

 

4 Zasłużona przerwa na mycie rąk, picie wody. Gotowi, ok.

 

5 Praca plastyczno- konstrukcyjna „--Wąż” wg pomysłu dziecka -  może być ulepiony z plasteliny i umieszczony na kartce z bloku, namalowany, wyklejany z plastikowych nakrętek ……dziecko przygotowuje stanowisko pracy ,rodzic tylko wspiera. Wspólnie zaplanujcie wykonanie. Wspaniałe prace. Pochwalmy naszych artystów.

 

 

5 Porządkowanie miejsca pracy.  W kolejnej zabawie dzieci nauczą rodziców naszego tańca.

 

6 Dla rozluźnienia tańczmy przy naszej piosence „ Cza-cza-cza ”  --YouTube-„daj mi rączkę”

 

1  Daj mi rączkę , daj mi rączkę , pobiegniemy dziś na łączkę

       zakręcimy się w kółeczku ,zakręcimy się w kółeczku.

                   Ref.  Hop- hop- hop , tralala, zatańczymy cza-cza-cza

 2   Jedna noga, druga noga , tupią nóżki olaboga

      Zakręcimy się w kółeczku, zakręcimy się w kółeczku .

 3   Bioderku tu, bioderko tam, do dołu zjedz i podskocz sam.

       Zakręcimy się w kółeczku, zakręcimy się w kółeczku.