PONIEDZIAŁEK 30.03
TEMATYKA : Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko dużo wiem.
1 „ Mały Jaś, duży Jan” -zdrabnianie imion, poznanie przysłowia :
Czego Jaś się nie nauczył tego Jan nie będzie umiał. – rodzic mówi przysłowie i zadaje pytania : Jak myślisz, czy Jaś i Jan to te same osoby ? Spróbujcie w przysłowiu wstawić wasze imiona, jak one brzmią ? Dzieci wstawiają swoje zdrobnione i pełne imiona w miejsce imion Jaś i Jan w przysłowiu.
2 Zabawa ruchowa – krasnale i wielkoludy – rodzic wystukuje rytm np. łyżkami i umawia się z dzieckiem gdy będzie wystukiwał krótkie frazy ( ósemeczki) dziecko biega po pokoju jak krasnoludek, na długie frazy ( pól nuta ) dziecko porusz się jak wielkolud. Ćwiczenia powtarzamy. Możemy modyfikować zabawę uprzednio umawiając się na znaki słowne, obrazkowe ……
3 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – opis z dnia 25.03.20 – z nietypowym przyrządem np. butelka plastikowa, rolka po ręczniku kuchennych …….itp
4 Wysłuchanie wiersza „Kiedy rosnę” R. Prymusa
Przygotujmy zdjęcia z dzieciństwa dziecka, mogą też być rodzica. W tym zajęciu ważne jest by dziecko używało określeń czasu : wcześniej - dawniej – kiedy byłem/łam mały/ła , młodszy, młodsza - kiedyś -- teraz
„ Kiedy rosnę”
Kiedy rosnę ? Oj, sam nie wiem !
Może w ciszy, może w śpiewie ?
Może w śnie lub w działaniu?
W szkole , w lesie i w mieszkaniu
Pewnie gdy jem coś pysznego
I piję mleko do tego ?
Kiedy rosnę moi mili ????
już wiem: w każdej chwili !
Teraz też zrobiłem się większy
gdy recytowałem ten wierszyk.
Rozmawiamy z dzieckiem na temat wysłuchanego utworu , zadajemy dziecku pytanie : jak sądzisz kiedy rośniemy ? Co się wtedy dzieje z naszym ciałem ? Co się zmienia w naszym wyglądzie ? Wspólnie pooglądajcie zdjęcia w albumach , ale będzie wesoło J
5 Praca plastyczna „Ja” –dziecko wykonuje pracę dowolną techniką nie zapominając o proporcji naszego ciała, o szczegółach w naszym wyglądzie – kolor oczu, włosów ….