WTOREK 31.03

 

TEMATYKA:   Witajcie dzieciaki , zaczynamy zabawę !

 

1 „ Raz, dwa, trzy – czarownica patrzy - Ćwiczenia  doskonalące refleks z reakcją na umówiony sygnał . Dziecko podskakuje, porusza się w rytm włączonej muzyki bądź wystukiwanego rytmu przez rodzica .na słowny sygnał rodzica: Raz, dwa, trzy –czarownica patrzy –   dziecko zatrzymuje się w bezruchu przyjmując różne pozy. Powtarzamy zabawę kilkukrotnie dla rozluźnienia mięśni i emocji. Proponuję zamienić się z dzieckiem rolami.

 

2 Zabawa matematyczna:  mały- mniejszy, duży- większy .

Gromadzimy przedmioty o różnej wielkości, w różnych rozmiarach np. talerze,  pokrywki  garnków, klocki do zabawy. Zachęcając do wspólnej zabawy porównujemy najpierw po dwa przedmioty a dzieci ustalają, który jest mały – mniejszy, duży- większy.  Dzieci szeregują przedmioty od najmniejszego do największego – wg wzrastającej lub malejącej wielkości. Określają wielkości:  mały- mniejszy- najmniejszy, duży- większy- największy. Policz przedmioty ile ich jest.  Super ! 

 

 

3 Ćwiczenia grafomotoryczne -wybierz najmniejszy lub największy przedmiot. Obrysuj na kartce i pokoloruj wg własnego uznania. A może w linie pionowe, poziome, ukośne . Taka praca też ciekawie wygląda.

 

4 Zabawa inscenizowana do tekstu – „ Duży czy mały”

 Rodzic przeczyta dziecku tekst, omawiamy z dzieckiem treść - o czym jest mowa?

 

 

                    „DUŻY   CZY   MAŁY”

 Duży słoń- mały słonik, duży koń- mały konik

 Duży Jan, mały Jasio, duży kwiat z maleńkich nasion !

 Kto wysoki jest? kto niski ? czy żyrafa wie o wszystkim ?

Czy jest ważny tylko wzrost ? Chyba ….nie ! Powiedzmy wprost.

 

Dzieci przedstawiają swoje propozycje w jaki sposób można pokazać ruchem, gestami zwierzęta o których jest mowa w treści wierszyka. Dziecko próbuje z nami recytować naśladując ruchem zwierzęta.Np. słoń ma trąbę- ze  zwiniętej dłoni, ręka wyprostowana; koń- truchta w miejscu, kwiat- rysowanie kwiatu obiema rękami w powietrzu lub na podłodze, kot- robi koci grzbiet, pies – naśladowanie merdania ogonkiem.  Ile przy tym śmiechu !

Może po południu narysować zwierzęta o których była mowa w wierszyku.

 

5 Zabawa oddechowa – stajemy w rozkroku , robimy wdech nosem  unosząc w górę ręce a wydech ustami powoli opuszczając ręce wzdłuż tułowi

 

6 Pamiętajmy o higienie dłoni po zabawie i uzupełnijmy płyny w organizmie.

 

   Do jutra. Życzę wesołej zabawy z własną pociechą. :)