WTOREK 31.03
TEMATYKA: Witajcie dzieciaki , zaczynamy zabawę !
1 „ Raz, dwa, trzy – czarownica patrzy - Ćwiczenia doskonalące refleks z reakcją na umówiony sygnał . Dziecko podskakuje, porusza się w rytm włączonej muzyki bądź wystukiwanego rytmu przez rodzica .na słowny sygnał rodzica: Raz, dwa, trzy –czarownica patrzy – dziecko zatrzymuje się w bezruchu przyjmując różne pozy. Powtarzamy zabawę kilkukrotnie dla rozluźnienia mięśni i emocji. Proponuję zamienić się z dzieckiem rolami.
2 Zabawa matematyczna: mały- mniejszy, duży- większy .
Gromadzimy przedmioty o różnej wielkości, w różnych rozmiarach np. talerze, pokrywki garnków, klocki do zabawy. Zachęcając do wspólnej zabawy porównujemy najpierw po dwa przedmioty a dzieci ustalają, który jest mały – mniejszy, duży- większy. Dzieci szeregują przedmioty od najmniejszego do największego – wg wzrastającej lub malejącej wielkości. Określają wielkości: mały- mniejszy- najmniejszy, duży- większy- największy. Policz przedmioty ile ich jest. Super !
3 Ćwiczenia grafomotoryczne -wybierz najmniejszy lub największy przedmiot. Obrysuj na kartce i pokoloruj wg własnego uznania. A może w linie pionowe, poziome, ukośne . Taka praca też ciekawie wygląda.
4 Zabawa inscenizowana do tekstu – „ Duży czy mały”
Rodzic przeczyta dziecku tekst, omawiamy z dzieckiem treść - o czym jest mowa?
„DUŻY CZY MAŁY”
Duży słoń- mały słonik, duży koń- mały konik
Duży Jan, mały Jasio, duży kwiat z maleńkich nasion !
Kto wysoki jest? kto niski ? czy żyrafa wie o wszystkim ?
Czy jest ważny tylko wzrost ? Chyba ….nie ! Powiedzmy wprost.
Dzieci przedstawiają swoje propozycje w jaki sposób można pokazać ruchem, gestami zwierzęta o których jest mowa w treści wierszyka. Dziecko próbuje z nami recytować naśladując ruchem zwierzęta.Np. słoń ma trąbę- ze zwiniętej dłoni, ręka wyprostowana; koń- truchta w miejscu, kwiat- rysowanie kwiatu obiema rękami w powietrzu lub na podłodze, kot- robi koci grzbiet, pies – naśladowanie merdania ogonkiem. Ile przy tym śmiechu !
Może po południu narysować zwierzęta o których była mowa w wierszyku.
5 Zabawa oddechowa – stajemy w rozkroku , robimy wdech nosem unosząc w górę ręce a wydech ustami powoli opuszczając ręce wzdłuż tułowi
6 Pamiętajmy o higienie dłoni po zabawie i uzupełnijmy płyny w organizmie.
Do jutra. Życzę wesołej zabawy z własną pociechą. :)