PIĄTEK 29.05.

 

1.Zabawa przy piosence pt. „W kapeluszu mego taty”

https://www.youtube.com/watch?v=izR82w7IamI

Przy melodii zwrotek dzieci tańczą w dowolny sposób. Gdy usłyszą melodię refrenu, śpiewają, rytmicznie klaszcząc.

 

2.Zabawa naśladowcza pt. „Jestem kierowcą”. Potrzebna będzie poduszka– kierownica  oraz wyznaczcie w pokoju miejsce na parking, gdzie ustawi się dziecko – „samochód”. Słuchając opowieści rodzica, dziecko naśladuje czynności kierowcy: Kierowca przygotowuje się do jazdy, uruchamia silniki. Rozgląda się na boki i sprawdza, czy może opuścić parking. Rusza powoli..., przyspiesza…, a teraz jedzie już bardzo szybko. Jedzie uważnie, aby nie spowodować wypadku. Zatrzymuje się na czerwonym świetle i czeka na światło zielone. Rusza powoli…, jedzie coraz szybciej…, a teraz zatrzymuje się i tyłem wjeżdża do garażu. Opowieść można powtarzać, zmieniając kolejność czynności.

 

3.Zabawa quiz wiedzy o ruchu drogowym pt.„Egzamin na prawo jazdy”. Dziecko losuje pytania i odpowiada na nie. Za poprawną odpowiedź jest przydzielany jeden żeton. Po zakończeniu zabawy  kto zdobył co najmniej dwa żetony, dostaje „prawo jazdy” przygotowane przez rodzica.  Przykładowe pytania do quizu:

Jakie światło pozwala samochodom ruszać?

– Kto kieruje ruchem drogowym?

– W jakim miejscu pieszy może przejść przez jezdnię?

– Jakie światło każe się zatrzymać?

– Jakie pojazdy na dwóch kołach mogą poruszać się po drogach?

– Jak nazywają się samochody do przewożenia ciężkich i dużych ładunków?

– Jakie pojazdy mogą jeździć na sygnale?

– Na jakim świetle pieszy może przejść przez jezdnię?

– Jak nazywa się miejsce, gdzie kierowcy mogą zostawić samochód?

– Co kierowca i pasażerowie muszą zapiąć, nim samochód ruszy?

 

4.Zestaw zabaw ruchowych

„Samochód na pilota” zabawa orientacyjno-porządkowa. Dajemy dziecku poduszkę, która w zabawie posłuży za kierownice. Rodzic przygotowuje klocki w 3 kolorach (zielonym, czerwonym oraz niebieskim). Uniesiony przez rodzica klocek zielony wprawia „samochody” w ruch (dziecko biega, naśladując jazdę samochodem), klocek czerwony zatrzymuje „samochody” (dziecko staje), klocek niebieski oznacza cofanie (dziecko porusza się do tyłu).

„Pajac” wspólnie z dzieckiem  na raz wykonujemy rozkrok z przeniesieniem rąk w bok, na dwa łączymy nogi i opuszczamy ręce wzdłuż tułowia. Ćwiczenie trwa około dwóch minut     z przerwami na głęboki oddech.

„Piłka” rodzic demonstruje odbijanie piłki. Na hasło: Piłeczki skaczą – dziecko podskakuje najpierw powoli, wysoko, potem coraz niżej i coraz szybciej. Na hasło: Piłeczki zatrzymują się – dziecko kuca. Ćwiczenie powtarza się przez około dwie minuty.

„Kolorowe klocki” dziecko  siada w siadzie skulnym, rodzic przed nim kładzie kilka drewnianych klocków. Na hasło: Budujemy wieżę z klocków – dziecko stopami ustawia klocek na klocku, budując wieżę. 

„Ciuchcia” zabawa przy piosence.  Na hasło: Jedzie pociąg – dziecko śpiewa znaną piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i porusza się po wyznaczonej trasie, omijając przeszkody z ustawionych wcześniej przez rodzica krzesełek.

 

A teraz czas na spacer do lasu lub parku . Życzę miłego i słonecznego weekendu :)