ŚRODA 13.05
1.Improwizacje ruchowe z szyfonowymi chustkami lub apaszkami przy utworze A. Vivaldiego Cztery pory roku. “Wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Jeżeli jest możliwość wyjdźcie na najbliższą łąkę i spróbujcie zaobserwować mieszkańców łąki przez lupę i lornetkę.
2.Ilustrowanie ruchem treści utworu A. Świrszczyńskiej pt.
„Zabawa w żaby i bociana”
ŻABY (skaczą):
Idzie żabka na spacerek,
gdzie słoneczko i wiaterek.
Skacze żabka – skik, skik, skik!
Nie dorówna żabce nikt.
BOCIAN (kroczy wolno, kiwając głową):
Idzie bocian na spacerek,
gdzie słoneczko i wiaterek.
Mówi bocian: kle, kle, kle!
Wszystkie żabki złapać chcę!
ŻABA I: Siostro żabko, kto to chodzi?
ŻABA II: To pan bocian w trawie brodzi.
ŻABY (uciekając): Uciekajmy, hyc, hyc, hyc!
Nie zobaczy bocian nic!
BOCIAN: Próżno bocian żabek szuka,
próżno długim dziobem stuka.
ŻABY: Choć tu żabek cały tłum,
nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
BOCIAN (idzie za głosem żab, które tymczasem uciekają już gdzie indziej):
Tu słyszałem gdzieś kumkanie,
tutaj bocian was dostanie.
ŻABY (uciekają dalej):
Choć tu żabek cały tłum,
nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
BOCIAN (ze strapioną miną):
Nic nie znajdę. To ci los!
Ze zmartwienia zwieszam nos.
Kle, kle, kle!
Rozmowa na temat wiersza
Jakie zwierzęta wystąpiły w utworze?
Co się zdarzyło na spacerze?
3.Zabawa ruchowa z podskokami pt. „Z kwiatka na kwiatek”. Rozkładamy na podłodze poduszki lub gazety które będą „kwiatkami”, tak by dało się przeskakiwać z jednego na drugi w taki sposób, żeby z nich nie spaść.
4.Zabawa pt. “ Zielona żabka”. Dziecko klaszcze jeden raz po zakończeniu każdego wersu. Następnie czytamy jeszcze raz dziecko klaszcze wtedy, kiedy usłyszy słowa określające kolor zielony.
Zielona żabka,
chociaż jeszcze mała,
swój zielony płaszczyk
z szafy wyjmowała.
W zielonym płaszczyku
do wody wskoczyła,
a zielona woda
przed boćkiem ją skryła.
5.Zestaw zabaw ruchowych. Zapraszam do wspólnej zabawy na świeżym powietrzu.
Dzieci i pszczoła.
Dziecko biega swobodnie po pokoju - łące. Na hasło “pszczoła leci”, ucieka do domu (w wyznaczone wcześniej miejsce), a na hasło” pszczoła odleciała”, wraca na łąkę. (zamiana ról).
Kwiatek rośnie.
Dziecko w przysiadzie, powoli podnosi się do wyprostu i wyciąga ręce do góry .
Zrywanie kwiatów.
Dziecko chodzi po łące i robiąc skłon zrywa kwiaty( raz lewą ręką, raz prawą ręką)
Omijanie pokrzyw.
Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie i między pokrzywami.
Wiatr kołysze trawą.
Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmiczne skłony tułowia w lewą i prawą stronę.
Pokonywanie przeszkód.
Linka jest zawiązana między krzesłami 30 cm nad ziemią. Dziecko przekracza linkę pod i nad tak, by jej nie dotknąć.
Marsz po pokoju przy wybranej piosence.
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci. olszczynska.a@gmail.com
Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem
https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing