PONIEDZIAŁEK 11.05.

 

Krąg tematyczny: RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKI KOC

 

1.Poznajcie zwierzęta  łąkowe, podzielcie ich nazwy na sylaby rytmicznie klaszcząc. Ilustracje w linku 

https://pl.padlet.com/julia280/rl08x1a7n4kq3g9l

 

2.Ćwiczenia rytmiczne.

Dziecko  porusza się swobodnie po pokoju.  Na hasło: Uwaga – jeden! zatrzymuje się i podskakuje w miejscu. Na hasło: Uwaga – dwa! zatrzymuje  się i klaszcze w dłonie. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając kolejność wypowiedzianych haseł.

Kończenie rymowanek dotyczących owadów i roślin spotykanych na łące.

Dziecko wymienia słowa rymujące się z podanymi słowami.

 

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno... (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to... (maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to... (stokrotka)

Piegowata dama, po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka... (biedronka)

Czy to fruwają kwiaty? Jest ich tyle.

Nie! To... (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To... (osa)

Lata, lata obok czoła. Kto to? To miodna... (pszczoła)

 

3.Zabawa twórcza pt.  “Co zobaczyła biedroneczka, kiedy fruwała nad łąką?”

Dziecko wyobraża  sobie, że jest  biedronką która po raz pierwszy wzbiła się w powietrze i patrzy na wszystko z góry; opowiada, co zobaczyła na dole.

Sprawdźmy  czy uda się Wam rozwiązać zagadki?

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie, 

żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. (żaby) 

 

Lata nad łąką w czerwonej kapotce,

a na tej kapotce jest kropka przy kropce.(biedronka)

 

Czy znacie takiego konika,  

który pięknie w trawie cyka? (konik polny)

 

Krążę nad łąką, ile mam sił,

i zbieram z kwiatów złocisty pył.  (pszczoła)

 

Pracowite, małe, budują wspaniałe,

kopczyki, pałace.

Szanujmy ich pracę.(mrówki)

 

Ten piękny owad  odwiedza kwiateczki,          

ma skrzydła tęczowe,  niekiedy w kropeczki. (motyl) 

 

Ma dwa różki, choć nie bodzie mieszka w trawie albo w wodzie.

Domek swój, jak sami wiecie,  nosi zawsze na swym grzbiecie.(ślimak) 

 

Czerwone ma nogi, biało-czarne piórka,

do wody przed nim żaby dają nurka.(bocian)

 

Zestaw zabaw ruchowych. Zapraszam do wspólnej zabawy na świeżym powietrzu.

Dzieci i pszczoła.

Dziecko biega swobodnie po pokoju - łące.

Na hasło “pszczoła leci”, ucieka do domu (w wyznaczone wcześniej miejsce),

a na hasło” pszczoła odleciała”, wraca na łąkę. (zamiana ról).

Kwiatek rośnie.

Dziecko w przysiadzie, powoli podnosi się do wyprostu i wyciąga ręce do góry .

Zrywanie kwiatów.

Dziecko chodzi po łące i robiąc skłon zrywa kwiaty( raz lewą ręką,raz prawą ręką) 

Omijanie pokrzyw.

Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie i między pokrzywami.

Wiatr kołysze trawą.

Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmiczne skłony tułowia w lewą  i  prawą stronę. 

Pokonywanie przeszkód.

Linka jest zawiązana  między krzesłami 30 cm nad ziemią. Dziecko przekracza linkę  pod i nad tak, by jej nie dotknąć.

Marsz po pokoju  przy wybranej piosence.

Przedszkolaki pracujecie fantastycznie !!!

 

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci. olszczynska.a@gmail.com

Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing