ŚRODA 8. 04

Śmigus-dyngus  Maria Terlikowska

Wie o tym i Tomek, i Ewa,

że w śmigus się wszystkich oblewa.

Ale czy trzeba Pawełka

oblewać z pełnego kubełka?

Wystarczy małym kubeczkiem

dla żartu, dla śmiechu, troszeczkę.

Bo może wiatr chmurę przywieje

i wszystkich was deszczem  poleje?

 

Po przeczytaniu rodzic zadaje pytania :

– O czym był wiersz?

– W jaki sposób dzieci obchodzą dyngus?

– Kiedy jest obchodzony śmigus-dyngus?

– Jak inaczej mówimy na ten dzień?

 

Zestaw  ruchowych 

„W parach” – zestaw ćwiczeń ruchowych z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Część wstępna – rozgrzewka: – Wszyscy siadają w kole – przywitanie (słowem, nogami, rękami).

– Stanie w rozkroku – uderzanie o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan.

– W siadzie płaskim dotykanie palcami podłogi, dotykanie stopą podłogi.

– Maszerowanie i stopniowe przechodzenie do biegania, z podnoszeniem wysoko kolan, na „sztywnych nogach”, potem z nogami ugiętymi w kolanach.

Część zasadnicza:- dzieci dobierają się parami.

– „Koniki” – jedno dziecko leży na podłodze, drugie, w pozycji stojącej, trzyma je za ręce z tyłu i ciągnie po podłodze.

– „Kłoda” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je obrócić na brzuch.

– „Skała” – jedno dziecko w klęku prostym, drugie próbuje je przewrócić.

– „Mostek” – jedno dziecko tworzy „most” w klęku podpartym, drugie prześlizguje pod nim.

– „Ważenie soli” – dzieci stoją tyłem do siebie, chwytając się pod ręce, unoszą partnera.

– „Kamień” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je odciągnąć od podłogi.

– „Zabawa” – dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, trzymając się za ręce, wykonują wspólne oddechy. Później podskakują na jednej nodze, następnie na drugiej – wreszcie wspólnie robią przysiady. Na zakończenie siadamy,  wdech ręce w górę, wydech ręce na dół, powtarzamy kilka razy.

 

„Na zielonej łące” – zabawa rytmiczna.  Na słowa: raz, dwa, trzy – dzieci klaszczą rytmicznie. https://www.youtube.com/watch?v=mKAUfvQaykI                                                                                                                                                                 

 

Zabawy badawcze z jajami

https://drive.google.com/open?id=14x-NSewMoEfjtYtcC9qsVX_WZJrCaQstv9SgFN2o_4M

https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w

 

Na zdrowie” – degustacja jaj na twardo. 

Propozycja wykonania kury z kurczakami (potrzebna kartka i farby)

https://drive.google.com/open?id=1T_w9O6yyt8RzwKtDp_Kt6iXCK7HzLztt

 

Zając wielkanocny origami ( potrzebna będzie kwadratowa kartka, ruchome oczy bądź czarny marker)

https://www.youtube.com/watch?v=WvlwgnIEZm

 

Kolorowanka “kurczak”

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/wesoly-pisklak/

 

Pamiętajcie o myciu rąk,  piosenka dla dzieci pt. “Przegoń wirusa”  

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

 

Kolejna  propozycja  bajka pt. „Małpki i straszny krokodyl”

https://www.youtube.com/watch?v=r5dmtDy_EgI&fbclid=IwAR1GYImHkHqBq2hmvptX_QwJXVO5qyoRjW4DHox7MUaD5GZqFWsUeUC71r0

 

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci.

olszczynska.a@gmail.com

Bardzo dziękuję za zdjęcia, miło widzieć z jakim zaangażowaniem dzieci pracują.

Miłej  zabawy !!!

Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing