ŚRODA 8. 04
- Poranna rozgrzewka
- https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8
- Gimnastyka buzi i języka
- https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/?fbclid=IwAR0vPVY8TgMLUbTG48DT_Tbxq_MyNs6LbI9ooyOu_cOqlY6zhltBNUt1RSs
- Taniec zygzak
- https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht
- Świąteczne tradycje
- https://drive.google.com/open?id=1nR3goREtAmQeHD4fIixQU1bk9jfztol0myWLcmLspdE
- Poznanie tradycji związanej z drugim dniem świąt rodzic czyta wiersz
Śmigus-dyngus Maria Terlikowska
Wie o tym i Tomek, i Ewa,
że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu, dla śmiechu, troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
i wszystkich was deszczem poleje?
Po przeczytaniu rodzic zadaje pytania :
– O czym był wiersz?
– W jaki sposób dzieci obchodzą dyngus?
– Kiedy jest obchodzony śmigus-dyngus?
– Jak inaczej mówimy na ten dzień?
Zestaw ruchowych
„W parach” – zestaw ćwiczeń ruchowych z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Część wstępna – rozgrzewka: – Wszyscy siadają w kole – przywitanie (słowem, nogami, rękami).
– Stanie w rozkroku – uderzanie o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan.
– W siadzie płaskim dotykanie palcami podłogi, dotykanie stopą podłogi.
– Maszerowanie i stopniowe przechodzenie do biegania, z podnoszeniem wysoko kolan, na „sztywnych nogach”, potem z nogami ugiętymi w kolanach.
Część zasadnicza:- dzieci dobierają się parami.
– „Koniki” – jedno dziecko leży na podłodze, drugie, w pozycji stojącej, trzyma je za ręce z tyłu i ciągnie po podłodze.
– „Kłoda” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je obrócić na brzuch.
– „Skała” – jedno dziecko w klęku prostym, drugie próbuje je przewrócić.
– „Mostek” – jedno dziecko tworzy „most” w klęku podpartym, drugie prześlizguje pod nim.
– „Ważenie soli” – dzieci stoją tyłem do siebie, chwytając się pod ręce, unoszą partnera.
– „Kamień” – jedno dziecko leży na plecach, drugie stara się je odciągnąć od podłogi.
– „Zabawa” – dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, trzymając się za ręce, wykonują wspólne oddechy. Później podskakują na jednej nodze, następnie na drugiej – wreszcie wspólnie robią przysiady. Na zakończenie siadamy, wdech ręce w górę, wydech ręce na dół, powtarzamy kilka razy.
„Na zielonej łące” – zabawa rytmiczna. Na słowa: raz, dwa, trzy – dzieci klaszczą rytmicznie. https://www.youtube.com/watch?v=mKAUfvQaykI
Zabawy badawcze z jajami
https://drive.google.com/open?id=14x-NSewMoEfjtYtcC9qsVX_WZJrCaQstv9SgFN2o_4M
https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w
„Na zdrowie” – degustacja jaj na twardo.
Propozycja wykonania kury z kurczakami (potrzebna kartka i farby)
https://drive.google.com/open?id=1T_w9O6yyt8RzwKtDp_Kt6iXCK7HzLztt
Zając wielkanocny origami ( potrzebna będzie kwadratowa kartka, ruchome oczy bądź czarny marker)
https://www.youtube.com/watch?v=WvlwgnIEZm
Kolorowanka “kurczak”
https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/wesoly-pisklak/
Pamiętajcie o myciu rąk, piosenka dla dzieci pt. “Przegoń wirusa”
https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4
Kolejna propozycja bajka pt. „Małpki i straszny krokodyl”
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci.
Bardzo dziękuję za zdjęcia, miło widzieć z jakim zaangażowaniem dzieci pracują.
Miłej zabawy !!!
Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem
https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing