CZWARTEK 07.04.2021
Krąg tematyczny: POWRÓT PTAKÓW
1.Odtwarzanie struktur rytmicznych - „Dzięcioł w drzewo stuka stuku, stuku stuk….”
cel: doskonalenie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą
najprostszych form ruchu tj. klaskanie, pstrykanie, tupanie, stukanie przedmiotem; ćwiczenia
słuchowe. Rodzic wystukuje rytm, dziecko powtarza ten rytm w ten sam sposób lub w inny umówiony wcześniej (angażujemy różne części ciała do odtwarzania rytmów).
2.Wykonaj zadanie i opowiedz jak pomagamy ptakom wiosną. Jak wygląda i do czego służy budka lęgowa? /”Pięciolatek – Razem poznajemy świat”cz.3, s.31
3. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt „Bociany”
https://www.youtube.com/watch?v=2XwDTO0Wh_c
4.Zabawa ruchowo – naśladowcza - „Drobna kaszka”
Dziecko jest ptakiem, rodzic wraz
z dzieckiem mówi rymowankę:
Drobna kaszka, drobna kaszka
A dla kogo? A dla ptaszka.
Drobna kaszka, drobny mak
A ten ptaszek robi tak!
Dziecko /ptak/, pokazuje wymyślony przez siebie ruch, a rodzic lub rodzeństwo naśladują, następnie zamieniamy się rolami.
5. Lepienie z plasteliny pt. „Ptaki - wiosny oznaki”. Pomoce: podkładki, gałązki, patyczki, plastelina, pestki ze słonecznika, kolorowe pióra, ilustracja w książce „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3, s.32. Szczegółowe omówienie ich budowy – 2 nogi, 2 skrzydła, tułów, głowa, dziób, pazury, ciało pokryte piórami. Demonstracja wykonania pracy przez rodzica. Rodzic lepi z plasteliny dowolnego ptaka. Z piór wykonuje skrzydła, z pestki ze słonecznika dziób, a z patyków nogi. Rodzic gotową pracę umieszcza na podkładce. Przypomina również dziecku o zasadach, których należy przestrzegać podczas pracy.
6.Trochę ruchu - Powtarzamy wierszyk i wykonujemy ruchy zawarte w tekście. Lub
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
Prawa rączka, lewa rączka, (wyciągamy raz prawą rękę w przód, potem lewą)
Sprawdźmy czoło czy gorączka (dotykamy dłońmi czoła)
Oko prawe, oko lewe, (paluszkiem prawej rączki wskazujemy raz prawe raz lewe oko)
Spójrz na Krzysia, spójrz na Ewę, (patrzymy wzrokiem w prawą stronę, a potem w lewą)
Prawa nóżka, lewa nóżka (wysuwamy w przód raz jedną raz drugą nóżkę)
Chęć skakania ma jak kózka, (podskakujemy w miejscu jak kózki )
Z przodu brzuszek, z tyłu pupa (dłońmi dotykamy brzuszka, a potem pupy)
Trochę wyżej plecki mamy (ramiona wyciągamy w górę i staramy się dotknąć dłońmi łopatek)
Rączki w bok wyciągamy, I w wiatraczki się zmieniamy (wyciągamy ramiona w bok i kręcimy się dookoła własnej osi naśladując wiatraczki).
7.Bocianie gniazdo –podgląd na żywo https://www.youtube.com/watch?v=5rx-FQzFFVM
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci. olszczynska.a@gmail.com
Nasza galeria ciągle się powiększa. Przepięknie pracujecie. Brawo !!! J
https://drive.google.com/drive/folders/1KCCwsdvM9XjfkzIPh42D73Pjw5BSDYk6?usp=sharing