CZWARTEK 07.04.2021

 

 

Krąg tematyczny: POWRÓT PTAKÓW

 

1.Odtwarzanie struktur rytmicznych - „Dzięcioł w drzewo stuka stuku, stuku stuk….” 

cel: doskonalenie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą

najprostszych form ruchu tj. klaskanie, pstrykanie, tupanie, stukanie przedmiotem; ćwiczenia

słuchowe. Rodzic  wystukuje rytm, dziecko powtarza ten rytm w ten sam sposób lub w inny umówiony wcześniej (angażujemy różne części ciała do odtwarzania rytmów).

 

2.Wykonaj zadanie i opowiedz jak pomagamy ptakom wiosną. Jak wygląda i do czego służy budka lęgowa? /”Pięciolatek – Razem poznajemy świat”cz.3, s.31

 

3. Zapraszam do obejrzenia  filmu edukacyjnego  pt „Bociany”

https://www.youtube.com/watch?v=2XwDTO0Wh_c

 

4.Zabawa ruchowo – naśladowcza - „Drobna kaszka”

Dziecko jest ptakiem, rodzic wraz

z dzieckiem mówi rymowankę:

Drobna kaszka, drobna kaszka

A dla kogo? A dla ptaszka.

Drobna kaszka, drobny mak

A ten ptaszek robi tak!

Dziecko /ptak/,  pokazuje wymyślony przez siebie ruch, a rodzic lub rodzeństwo naśladują, następnie zamieniamy się rolami.

 

5. Lepienie z plasteliny pt. „Ptaki - wiosny oznaki”. Pomoce: podkładki, gałązki, patyczki, plastelina, pestki ze słonecznika, kolorowe pióra, ilustracja w książce „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3, s.32. Szczegółowe omówienie ich budowy – 2 nogi, 2 skrzydła, tułów, głowa, dziób, pazury, ciało pokryte piórami. Demonstracja wykonania pracy przez rodzica. Rodzic  lepi z plasteliny dowolnego ptaka. Z piór wykonuje skrzydła, z pestki ze słonecznika dziób,  a  z patyków nogi.  Rodzic gotową pracę umieszcza na podkładce. Przypomina również dziecku o zasadach, których należy przestrzegać podczas pracy.

 

6.Trochę ruchu  - Powtarzamy wierszyk i wykonujemy ruchy zawarte w tekście. Lub

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

Prawa rączka, lewa rączka, (wyciągamy raz prawą rękę w przód, potem lewą)

Sprawdźmy czoło czy gorączka (dotykamy dłońmi czoła)

Oko prawe, oko lewe, (paluszkiem prawej rączki wskazujemy raz prawe raz lewe oko)

Spójrz na Krzysia, spójrz na Ewę, (patrzymy wzrokiem w prawą stronę, a potem w lewą)

Prawa nóżka, lewa nóżka (wysuwamy w przód raz jedną raz drugą nóżkę)

Chęć skakania ma jak kózka, (podskakujemy w miejscu jak kózki )

Z przodu brzuszek, z tyłu pupa (dłońmi dotykamy brzuszka, a potem pupy)

Trochę wyżej plecki mamy (ramiona wyciągamy w górę i staramy się dotknąć dłońmi łopatek)

Rączki w bok wyciągamy, I w wiatraczki się zmieniamy (wyciągamy ramiona w bok i kręcimy się dookoła własnej osi naśladując wiatraczki).

 

7.Bocianie gniazdo –podgląd na żywo https://www.youtube.com/watch?v=5rx-FQzFFVM

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci.     olszczynska.a@gmail.com

Nasza galeria ciągle się powiększa. Przepięknie pracujecie. Brawo !!! J

https://drive.google.com/drive/folders/1KCCwsdvM9XjfkzIPh42D73Pjw5BSDYk6?usp=sharing