Środa  07.04.2021

 

Krąg tematyczny: POWRÓT PTAKÓW

 

1.Słuchanie piosenki pt. “Powrót bociana”

https://www.youtube.com/watch?v=CmnHq0pN2C4&list=PLMsX3EdSBr4Y2a1Y_w6yh6BTLIttgIaAS&index=10&t=4s

 

I Bocian Kacper wraca do domu. 

 Przed nim będzie trasa daleka. 

Leci dzielnie do nas z Afryki. 

Przecież gniazdo na niego czeka. 

 

Ref: Boćku, boćku czekamy na ciebie.

I patrzymy kiedy powrócisz. 

Kiedy zrobisz porządek w swym gnieździe.

Niepotrzebne gałązki wyrzucisz.

 

II Długą drogę bocian pokonał. 

Już zaczyna krążyć nad nami. 

Wszędzie słychać kle, kle bocianie.

I przyjaźnie macha skrzydłami.

 

 Ref: Boćku, boćku…

Rozmowa na temat piosenki

- Dokąd wraca bocian Kacper?

- Skąd wraca Kacper? 

- Co czeka na niego, gdy wróci z podróży?

- Co bocian zrobi w swoim gnieździe po powrocie? 

- Jak bocian wita się z nami po powrocie z Afryki? 

- z ilu zwrotek składa się piosenka? 

- Czy piosenka jest smutna czy wesoła?

- Czy piosenka jest szybka, czy wolna?

Nauka refrenu. Dziecko  powtarza  słowa refrenu. Wypowiada tekst cicho, głośno, szeptem. Powtarza tekst z jednoczesnym wyklaskiwaniem rytmu. Dziecko śpiewa refren wspólnie z rodzicem.  

 

2.„Wysoko – nisko” – zabawa ruchowa.

Dziecko poruszają się po  pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka ucichnie, na hasło:

- Wysoko! dziecko staje na palcach, na komendę: Nisko! wykonuje przysiad podparty.

 

3.Wykonanie zadania pt. „Co robią dzieci?” – Ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3, s.33. Dzieci porównują wysokość drzew oraz dopasowują do nich odpowiedniej wysokości drabiny, aby zawiesić budki lęgowe.

 

4,Kto jest wyższy a kto niższy? –porównywanie wysokości.

Rodzic stwierdza że jest wyższy od dziecka, ale co powie, kiedy przyklęknie na kolano

- Czy nadal jest wyższy? Dziecko wyszukuje w otoczeniu przedmioty wyższe i niższe od rodzica.

- Co jest wyższe od nas? - dziecko szuka rzeczy wyższych i staje obok.

- Co jest niższe od nas? - dziecko szuka i staje obok rzeczy niższych -rodzic sprawdza

wykonane zadanie.

 

5.„Budki lęgowe i wróble” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat”

cz.3,  s.30. cel: utrwalenie pojęcia „para”, doskonalenie umiejętności przeliczania      w zakresie 7. Dzieci liczą budki i wróble. Sprawdzają czy wszystkie ptaki znajdą dom na wiosnę. W każdej budce mogą zamieszkać 2 wróble

 

6.Zagadki słuchowe pt. „Jaki to ptak?” (kliknij na ptaka, wtedy dowiesz się jaki wydaje dźwięk)

https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/#A