Środa 07.04.2021
Krąg tematyczny: POWRÓT PTAKÓW
1.Słuchanie piosenki pt. “Powrót bociana”
https://www.youtube.com/watch?v=CmnHq0pN2C4&list=PLMsX3EdSBr4Y2a1Y_w6yh6BTLIttgIaAS&index=10&t=4s
I Bocian Kacper wraca do domu.
Przed nim będzie trasa daleka.
Leci dzielnie do nas z Afryki.
Przecież gniazdo na niego czeka.
Ref: Boćku, boćku czekamy na ciebie.
I patrzymy kiedy powrócisz.
Kiedy zrobisz porządek w swym gnieździe.
Niepotrzebne gałązki wyrzucisz.
II Długą drogę bocian pokonał.
Już zaczyna krążyć nad nami.
Wszędzie słychać kle, kle bocianie.
I przyjaźnie macha skrzydłami.
Ref: Boćku, boćku…
Rozmowa na temat piosenki.
- Dokąd wraca bocian Kacper?
- Skąd wraca Kacper?
- Co czeka na niego, gdy wróci z podróży?
- Co bocian zrobi w swoim gnieździe po powrocie?
- Jak bocian wita się z nami po powrocie z Afryki?
- z ilu zwrotek składa się piosenka?
- Czy piosenka jest smutna czy wesoła?
- Czy piosenka jest szybka, czy wolna?
Nauka refrenu. Dziecko powtarza słowa refrenu. Wypowiada tekst cicho, głośno, szeptem. Powtarza tekst z jednoczesnym wyklaskiwaniem rytmu. Dziecko śpiewa refren wspólnie z rodzicem.
2.„Wysoko – nisko” – zabawa ruchowa.
Dziecko poruszają się po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka ucichnie, na hasło:
- Wysoko! dziecko staje na palcach, na komendę: Nisko! wykonuje przysiad podparty.
3.Wykonanie zadania pt. „Co robią dzieci?” – Ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3, s.33. Dzieci porównują wysokość drzew oraz dopasowują do nich odpowiedniej wysokości drabiny, aby zawiesić budki lęgowe.
4,Kto jest wyższy a kto niższy? –porównywanie wysokości.
Rodzic stwierdza że jest wyższy od dziecka, ale co powie, kiedy przyklęknie na kolano
- Czy nadal jest wyższy? Dziecko wyszukuje w otoczeniu przedmioty wyższe i niższe od rodzica.
- Co jest wyższe od nas? - dziecko szuka rzeczy wyższych i staje obok.
- Co jest niższe od nas? - dziecko szuka i staje obok rzeczy niższych -rodzic sprawdza
wykonane zadanie.
5.„Budki lęgowe i wróble” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat”
cz.3, s.30. cel: utrwalenie pojęcia „para”, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7. Dzieci liczą budki i wróble. Sprawdzają czy wszystkie ptaki znajdą dom na wiosnę. W każdej budce mogą zamieszkać 2 wróble
6.Zagadki słuchowe pt. „Jaki to ptak?” (kliknij na ptaka, wtedy dowiesz się jaki wydaje dźwięk)