ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1. W przedszkolu – Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat. Wdrażanie do przestrzegania ustalonych umów i zasad. Rozpoznawanie i nazywanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu. Wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej lub dwóch cech. Kształtowanie słuchu muzycznego, wyrabianie pamięci, rozwijanie umiejętności wokalnych. Zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych. Wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności.
2. Nasze przedszkole – Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół. Wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie. Poznanie roli pracowników przedszkola. Wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu. Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej, kształtowanie poczucia rytmu. Wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie. Dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie. Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej. Doskonalenie umiejętności liczenia, klasyfikowania i logicznego myślenia. Rozwijanie sprawności fizycznej.
3. Jestem bezpieczny – Poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak). Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw. Poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami. Nazywanie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym oraz opisywanie, co oznaczają. Poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy. Wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań. Kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej, rozwijanie sprawności fizycznej.
4. Idzie jesień przez świat - Zapoznanie dzieci z cechami jesiennego krajobrazu i darami jesieni. Wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Uwrażliwienie na piękno jesiennej przyrody. Poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca, jarzębiny. Poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów: jadalnych i trujących. Doskonalenie umiejętności liczenia. Prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiazywania zagadek słownych. Wykształcenie prawidłowej reakcji na zmianę tempa, dynamiki, nastroju. Wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw.
Wiersz: „Bo w przedszkolu…” G. Lipińska
Dzisiaj rano wstałem, szybko się ubrałem.
Do przedszkola z mamą w drogę się udałem!
Bo w przedszkolu mam kolegów, pani czule wita mnie.
Klocki, misie już czekają, aby spędzić ze mną dzień.
Bo w przedszkolu, mój kolego, szybko mija czas!
Nie ma nudy! Nie ma smutków! Radość gości w nas!
Piosenka: „Kolorowe światła”
1. Do przedszkola, co dzień rano,
idę przez ulice z mamą,
droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniach światła.
Ref.: Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być. (2x)
2. Samochody w rzędach stoją,
a kierowcy spoglądają,
czy już światło jest zielone,
by odjechać w swoją stronę.
Ref.: Czerwone światło… (2x)
3. Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują,
czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.
Ref.: Czerwone światło… (2x)