ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1. W teatrze i kinie – Zapoznanie z nazwami i wyglądem lalek teatralnych. Poznanie nazw niektórych zawodów związanych ze sztuką teatralna i sztuką filmową. Kształtowanie umiejętności rozróżniania wstydu i strachu od tremy. Poznanie zasad savoir-vivre w teatrze i kinie. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych. Kształtowanie umiejętności kodowania oraz odczytywanie kodu. Wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji. Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych. Uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej. Wykształcenie prawidłowej reakcji na zmianę tempa, dynamiki, nastroju. Rozwijanie sprawności fizycznej.

2. Marcowa pogoda – Utrwalenie znajomości nazw części garderoby. Rozwijanie umiejętności dobierania ubioru do warunków atmosferycznych. Poszerzanie wiedzy na temat zjawisk

 

atmosferycznych. Poznanie znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”. Rozwijanie świadomości występowania pór roku i różnych zjawisk pogodowych. Utrwalenie znajomości nazw pór roku w odpowiedniej kolejności następującej po sobie. Doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby. Wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia. Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, porównywania oraz dodawania i odejmowania na konkretach. Kształtowanie umiejętności przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków, samodzielności podczas wykonywania prac plastycznych. Wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

3. W wiosennym ogrodzie – Poznanie nazw wiosennych kwiatów. Poszerzanie wiadomości na temat roślin ogrodowych. Doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania dotyczące treści wiersza, opowiadania. Poznanie różnych rodzajów cebul jadalnych i kwiatowych. Poznawanie różnych zapachów, rozwijanie świadomości ciała oraz zmysłów. Zakładanie hodowli roślin, obserwowanie wzrostu roślin od nasionka lub cebulki. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej. Rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni. Kształtowanie umiejętności współpracy w parach oraz w grupach. Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej. Rozwijanie motoryki małej. Zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

 

4. Cztery żywioły – Poznanie zasad bezpiecznego zachowania podczas burzy, powodzi. Zapoznanie ze znaczeniem wody w naszym życiu i zbiornikami wodnymi. Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i wyciągania wniosków, kształtowanie postawy badacza, rozwijanie ciekawości poznawczej. Zapoznanie z naturalnymi zasobami Ziemi. Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów. Poszerzanie wiadomości na temat żywiołu ognia. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Poszerzanie wiadomości na temat powietrza, kształtowanie postawy proekologicznej. Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu. Kształtowanie ekspresji twórczej podczas zabaw konstrukcyjnych. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Piosenka: „Maszeruje wiosna” sł. i muz. K. Bożek-Gowik

 

1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna,

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

Ref.: Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło lecą

i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat.

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu mała torebeczkę.

Chętnie żuje gumę i robi balony

a z nich każdy jest zielony.

Ref.: Maszeruje wiosna…

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

każda trawka chce być już zielona.

Gdybyś zapomniała inną droga poszła

zima by została mroźna.

Ref.: Maszeruje wiosna…