Zadania dydaktyczno- wychowawcze
1.Chciałbym być matematykiem :
- mierzenie przedmiotów , rozumienie stałości miary (wysokość, długość, szerokość ); używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki; liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych, zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika ; rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów lekki, ciężki; układanie kodowanych rytmów wg. kolorów; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat treści utworu literackiego;
- przestrzega zasad panujących w grupie, czeka na swoją kolej; kulturalne spożywa posiłki, stara się prawidłowo trzymać sztućce;
2.Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie:
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, pojawiające się pierwsze kwiaty (pąki na drzewach i krzewach, przebiśniegi, krokusy, hiacynty, tulipany); dostrzeganie zmienności marcowej pogody- zrozumienie przysłowia „ W marcu ,jak w garncu”; rozwijanie logicznego myślenia- ustalania kolejności zdarzeń; zakładamy ogródek okienny: sadzenie cebulek tulipanów, dymki na szczypior, wysiew nasion kwiatów, fasoli; prowadzenie doświadczeń „ co roślinom potrzebne jest do życia?
- ustawia się w szyku grupowym wg kodu obrazkowego ( pary, szereg, koło, rozsypka)
- stara się aktywnie uczestniczyć we wszystkich zabawach prowadzonych z całą grupą;
3.Chciałbym być muzykiem :
- słuchanie i śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego ; wykonanie instrumentów perkusyjnych z różnorodnych materiałów; gra na instrumentach perkusyjnych ; aktywne uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych; podporządkowanie ruchów dynamice utworów; rozwiązywanie zagadek słuchowych- zna nazwy i brzmienie instrumentów , rozpoznaje kierunek dźwięku, zna głosy kolegów z grupy; zabawy artykulacyjne usprawniające mięśnie warg podczas wypowiadania samogłosek w izolacji;
- stara się współpracować w grupie, używa zwrotów grzecznościowych;
4. Słychać śpiew wśród drzew i chmur- to artystów ptasi chór:
-bogacą wiedzę o ptakach powracających z ciepłych krajów: bociany, żurawie, jaskółki; zakładanie gniazd;
- zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii; doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych; poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych -koło, owal ; rytmizowanie tekstów rymowanek; liczy i odtwarza liczbę dźwięków granych na instrumentach; wzmacnia koordynację i sprawność ruchową; doskonali skoki obunóż ;
- bezpiecznie bawi się w sali, przestrzega umów podczas spacerów w najbliższym środowisku;
Piosenka do instrumentacji: „ Gra muzyka” B. Forma
W domu gra muzyka
od samego rana.
Śpiewa woda w kranie,
śpiewa moja mama.
Idę do przedszkola,
wiatr piosenkę śpiewa.
Z nim śpiewają ptaki,
z nim śpiewają drzewa .
Wszędzie gra muzyka,
w domu i na dworze.
Śpiewaj razem z nami,
jeśli tylko możesz.