ZADANIA  WYCHOWAWCZE

 

1. ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI -kształcenie sprawności językowej; budzenie zainteresowania środowiskiem społecznym, wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji    z rówieśnikami, kształcenie wrażliwości sensorycznej; rozwijanie koncentracji uwagi i myślenia logicznego; usprawnianie małej motoryki dzieci; doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; wdrażanie do uważnego korzystania ze wspólnych zabawek, budzenie zaciekawienia środowiskiem społecznym; kształcenie percepcji wzrokowej i koncentracji uwagi; rozwijanie sprawności manualnej; zachęcanie do wspólnej zabawy, dzielenia się zabawkami,  kształtowanie sprawności fizycznej – szybkości i zwinności;

 

2. ZWIERZĘTA ZIMĄ - kształcenie umiejętności językowych dzieci; rozwijanie percepcji słuchowej; zgodna wspólna zabawa, dzielenia się zabawkami, kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie wrażliwości sensorycznej; kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym; kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt, kształtowanie myślenia logicznego; rozwijanie wrażliwości sensorycznej; doskonalenie percepcji wzrokowej; rozwijanie sprawności manualnej; kształtowanie sprawności fizycznej – szybkości i zwinności podczas zabaw ruchowych,

 

3. SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE-  kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym, kształtowanie poczucia rytmu; doskonalenie sprawności manualnej; czerpanie radości z przygotowań do świąt, kształtowanie rozwijanie orientacji przestrzenne;  kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg; rozwijanie słownika czynnego;

 

4. ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE -  kształtowanie koncentracji uwagi; rozwijanie słownika dziecka; rozwijanie małej motoryki; rozwijanie umiejętności społecznych; tworzenie ciepłej świątecznej atmosfery, kształtowanie poczucia rytmu; kształtowanie umiejętności językowych dzieci, kształtowanie sprawności grafomotorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej; rozwijanie wrażliwości sensorycznej, rozwijanie ciekawości poznawczej, kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg; rozwijanie słownika czynnego; doskonalenie umiejętności wokalnych; czerpanie radości z przygotowań do świąt,

 

 

           WIERSZ

 

„Aniołek”

(Arkadiusz Maćkowiak)

Aniołkowi zróbmy suknię, trójkąt

więc rysujmy. Potem główkę

              okrąglutką dostawić spróbujmy.     

              Teraz oczy, nosek, buzia –

              to jest twoja rola.

A nad główką spłaszcz kółeczko.

Co to? Aureola! Każdy anioł umie latać, skrzydełka posiada.

Jak to zrobić? Mój rysunek już ci podpowiada.

 

PIOSENKA

 

„Lepimy bałwana”

Od samego rana lepimy bałwana,

Od rana, od rana lepimy bałwana x2

Od rana ,od rana lepimy bałwana x2