ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
1.W przedszkolu: integracja grupy, aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia podczas porządkowania zdarzeń; przestrzeganie zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w grupie; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw.
2.Moja miejscowość: wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się po drodze, wzbogacanie słownika czynnego dzieci, przygotowanie do posługiwania się swoim adresem; kształtowanie logicznego myślenia -rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego (np. sygnalizator, zebra, znak drogowy, skrzyżowanie, policjant, różne budowle i pojazdy, osoby wykonujące różne zawody na wsi i w mieście );
3.Ja,ty i środowisko: utrwalenie znajomości numerów alarmowych, dostrzeganie i określanie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi, rozwijanie orientacji w schemacie ciała, rozpoznawanie i podawanie nazw zmysłów, rozwijanie doznań sensorycznych; nabywanie umiejętności dbania o higienę osobistą i otoczenia;
4.Dary jesieni: rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu, rozpoznawanie i nazywanie wielkiej i malej ,drukowanej i pisanej litery „O” na podstawie wyrazów podstawowych „owoce, Ola”, (przypomnienie zasady: imiona, nazwiska, nazwy państw, miast zaczynamy pisać wielką literą);rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych
Przygotowanie do czytania:
- usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic, dorysowywanie brakujących elementów,
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej poprzez rozpoznawanie ,odtwarzanie i nazywanie szeregu dźwięków
- zapoznanie z pojęciem zdanie, wyraz ; układanie zdań, przeliczanie wyrazów
-czytanie globalne wyrazów związane z tematyką (np. miasto, wieś, oko, nos, głowa, sygnalizator, )
- zapoznanie z pojęciem głoska i litera, przeliczanie liter,
- wybrzmiewanie pierwszej i ostatniej głoski w prostych słowach
- poszukiwanie słów, których nazwy zaczynają się samogłoskami na materiale obrazkowym
- układanie schematu i modelu wyrazu podstawowego
Rozwijanie pojęć matematycznych:
-posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości
-stosowanie określeń czasowych: najpierw ,potem, później, na końcu
- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- klasyfikowanie wg. jednej i dwóch cech
Piosenka do nauki: „Piosenka dla Supełka’
I. Dnia pewnego późnym latem, nasz znajomy Superkrawiec
Znalazł kilka śmiesznych szmatek i dał ponieść się zabawie.
Ref. Lalala ( klap,klap), . lalala ( klap,klap),
Lalalalalalalala.
Lalala (tup, tup), lalala (tup, tup),
Lalalalalalalala.
II. Wziął igiełkę i niteczkę, nie minęło czasu wiele,
jak spod ręki Antoniego wystartował nasz Supełek.
III. Teraz Pak ma przyjaciela, z którym mu nie grozi nuda,
bo z Supełkiem każda się zabawa uda.
IV. Jest nas więcej – no i dobrze, bo z przyjaźnią tak się dzieje,
Że się mnoży, gdy ją dzielisz , razem zawsze jest weselej.