ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

 

1.W przedszkolu: integracja grupy, aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia podczas porządkowania zdarzeń; przestrzeganie zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w grupie; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw.

 

2.Moja miejscowość: wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się po drodze, wzbogacanie słownika czynnego dzieci, przygotowanie do posługiwania się swoim adresem; kształtowanie logicznego myślenia -rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego (np. sygnalizator, zebra, znak drogowy, skrzyżowanie, policjant, różne budowle  i pojazdy, osoby wykonujące różne zawody na wsi i w mieście );

 

3.Ja,ty i środowisko: utrwalenie znajomości numerów alarmowych, dostrzeganie i określanie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi, rozwijanie orientacji w schemacie ciała, rozpoznawanie i podawanie nazw zmysłów, rozwijanie doznań sensorycznych; nabywanie umiejętności dbania o higienę osobistą i otoczenia;

 

4.Dary jesieni: rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu, rozpoznawanie i nazywanie wielkiej i malej ,drukowanej i pisanej litery „O” na podstawie wyrazów podstawowych „owoce, Ola”, (przypomnienie zasady: imiona, nazwiska, nazwy państw, miast zaczynamy pisać wielką literą);rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych

 

Przygotowanie do czytania:

- usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic, dorysowywanie brakujących elementów,

- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej poprzez rozpoznawanie ,odtwarzanie i nazywanie szeregu dźwięków

- zapoznanie z pojęciem zdanie, wyraz ; układanie zdań, przeliczanie wyrazów

-czytanie globalne wyrazów związane z tematyką (np. miasto, wieś, oko, nos, głowa,  sygnalizator, )

- zapoznanie z pojęciem głoska i litera, przeliczanie liter,

- wybrzmiewanie pierwszej  i ostatniej głoski w prostych słowach

- poszukiwanie słów, których nazwy zaczynają się samogłoskami na materiale obrazkowym

- układanie schematu i modelu wyrazu podstawowego

 

Rozwijanie pojęć matematycznych:

-posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości

-stosowanie określeń czasowych: najpierw ,potem, później, na końcu

- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów

- klasyfikowanie wg. jednej i dwóch cech

                                                           

  Piosenka do nauki: „Piosenka dla Supełka’

 

 I. Dnia pewnego późnym latem, nasz znajomy Superkrawiec

     Znalazł kilka śmiesznych szmatek i dał ponieść się zabawie.

 Ref. Lalala ( klap,klap), . lalala ( klap,klap),

         Lalalalalalalala.

         Lalala (tup, tup), lalala (tup, tup),

         Lalalalalalalala.

 II. Wziął igiełkę i niteczkę, nie minęło czasu wiele,

      jak spod ręki Antoniego wystartował nasz Supełek.

III. Teraz Pak ma przyjaciela, z którym mu nie grozi nuda,

      bo z Supełkiem każda się zabawa uda.

IV. Jest nas więcej – no i dobrze, bo z przyjaźnią tak się dzieje,

      Że się mnoży, gdy ją dzielisz , razem zawsze jest weselej.