Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze maj
1. Mali odkrywcy – rozwijanie myślenia logicznego oraz myślenia przyczynowo -skutkowego, rozwijanie aktywności poznawczej; wdrażanie do podejmowania nowych wyzwań, inicjatyw, wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenie sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania; wyrabianie cech charakterologicznych- odwagi, cierpliwości, wytrwałości; budowanie motywacji do odkrywania rzeczy jeszcze nie odkrytych ,wdrażanie do odkrywania swoich talentów; wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju.
2. Zawody naszych rodziców – wdrażanie do aktywnego poszukiwania odpowiedzi na pytania , wykazywanie się ciekawością i aktywnością poznawczą , kształtowanie świadomości jak odpowiedzialny i niebezpieczny jest zawód strażaka, kształtowanie zdolności dostrzegania wartości pracy i dążenia do celu oraz konieczności bycia wytrwałym, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat wybranego przez siebie zawodu.
3. Moja Mama i Tata są najważniejsi – wdrażanie do zdolności okazywania uczuć miłości i szacunku w stosunku do bliskich, kształtowanie postaw przejawiania życzliwości i troski w stosunku do najbliższych, zacieśnianie więzi ze środowiskiem rodzinnym i społecznym; kształtowanie umiejętności rozróżniania uczuć i nastrojów oraz łączenia ich z określonymi sytuacjami; wdrażanie do spontanicznej ekspresji aktorskiej
4. Duże i małe rodziny w akcji – poznawanie wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, uświadomienie sobie przez dzieci własnej indywidualności przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności innych; wzbogacanie słownictwa o pojęcia dotyczące środowiska społecznego rodziny, doskonalenie umiejętności dzielenia się własnymi uczuciami, wewnętrznymi przeżyciami, kłopotami i radościami; kształtowanie empatii.
W zakresie nauki czytania i pisania :
- doskonalenie umiejętności odczytywania instrukcji opartych na znakach graficznych i prostych wyrazach; doskonalenie umiejętności przyporządkowywania każdej głosce odpowiadającej jej litery; rozwijanie umiejętności czytania globalnego, wdrażanie do czytania sylab i wyrazów ,doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń graficznych; wdrażanie do starannego odtwarzania kształtów i wzorów w wyznaczonych liniach.
W zakresie umiejętności matematycznych :
- doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych; w dalszym ciągu doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10; kształtowanie biegłości w wykorzystywaniu umiejętności matematycznych w sytuacjach typowych i nietypowych.