Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze  marzec

 

l.Ziemia błękitna planeta - posługiwanie się zmystami w czasie eksploracji świata, rozbudzanie ciekawości i zainteresowania otaczajqcym światem, odkrywanie tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie, nabywanie doświadczeń sprzyjajqcych porównywaniu czasu wykonanych czynności, obserwacja ruchu wskazówek zegara, budowanie systemu wartości - tolerancja, empatia, szacunek, uznanie; rozwijanie sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne.

 

2.Dookoła świata - wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy kontynentów i państw, rozpoznawanie kontynentów i państw, wyrabianie umiejętności wspłódziałania w zespole­ podporzqdkowanie się określonym zasadom, podziałowi  i przydzielonym czynnościom do wykonania; kształtowanie postawy poszanowania opinii innych osób niezależnie od ich zgodnosci z wtasnymi sqdami, nie krytykowanie innych, kształtowanie nawyków utrzymania prawidłowej postawy ciała w trakcie wykonywania ćwiczen gimnastycznych.

 

3.Wyprawa w Kosmos - budowanie motywacji do poszukiwania i poznawania nowych informacji, kształtowanie postawy badawczej; kształtowanie umiejętności opowiadania o wytworach własnej pracy, formułowanie pytań i odpowiedzi na nie, wdraianie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontrakcie grupowym ,podejmowanie rywalizacji w sporcie, w tym rywalizacji z samym sobq.

 

4. Chronimy przyrodę; - kształtowanie umiejętności wyciqgania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych, kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji, budowanie uczucia więzi z przyrodq, poczucia odpowiedzialnosci za działania na rzecz środowiska przyrodniczego, dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody, wdraianie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiatów do zajęć, wdrażanie do korńczenia pracy w wyznaczonym czasie.,porzqdkowania stanowisk pracy.

 

5. Wiosna w parku i w ogrodzie - uświadamianie różnorodnosci i współzależnosci organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rzqdzqcych światem, określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształów, zapachów i dzwięków, budowanie biernego i czynnego słownika, wdrażanie do umiejtności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowanie wzrostu roślin od nasienia, prowadzenie kalendarza obserwacji, wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiatów użytkowych, w tym materiatu naturalnego.

 

W zakresie umiejętności nauki czytania i pisania:

 

-  odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie zapisów drukowanych, poznanie litery,, g.G-tl-f F j J";  doskonalenie umiej tnosci pisania po sladzie, odtwarzanie z pamięci wzorów poznanych liter, wdraianie do czytania globalnego, rozwijanie umiejętnosci postugiwania się; noiyczkami-cięcie po liniach prostych i łukach

 

W zakresie umiejętności matematycznych :

 

-  doskonalenie umiejętnosci postugiwania się; liczebnikami głównymi i porzqdkowymi, doskonalenie umiej tnosci stosowania w praktyce znaków matematycznych ,,<, >,=,+,-,,; utrwalanie umiejętnosci przeliczania w przód i wspak w zakresie 10, doskonalenie umiejętnosci wykonywania dziatan dodawania i odejmowania na konkretach z wykorzystaniem liczmanów, rozwijanie sprawnosci porównywania w zakresie liczby 10, uktadanie prostych dziatan matematycznych z uiyciem znaków,,

+, - , = ,, , okreslanie miejsca liczby od 1 do 10 w ciqgu liczbowym oraz jej zwiążku z liczbami sqsiadujqcymi, doliczanie i odliczanie w zakresie liczby 10,manipulowanie figurami geometrycznymi.