Zadania wychowawczo- dydaktyczne
1.Skok w Nowy Rok: rozwijanie sprawności językowych- tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym i logicznym; wdrażanie do rozumienia następstw czasowych- posługiwanie się kalendarzem, nazwami dni tygodnia i zegarem; rozwijanie umiejętności interpretacji piosenek za pomocą rytmu i ruchu;
2.Wszędzie biało: kształcenie logicznego myślenia – wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji i zabaw badawczych ; utrwalenie charakterystycznych cech zwierząt zamieszkujących krainę wiecznej zimy; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole podczas wykonywania zadań i gier;
3.Babcia i dziadek: kształtowanie postawy empatii i szacunku wobec osób starszych oraz wzmacnianie więzi rodzinnych; konstruowanie dłuższych wypowiedzi nt. roli dziadków w rodzinie; aktywny udział wszystkich dzieci w przygotowaniu niespodzianek i programu słowno muzycznego;
4.Zimowe zabawy: rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi oraz budowania zdań logicznych i poprawnych gramatycznie; rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie umiejętności rywalizacji; wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł zabawy; zwracanie uwagi na właściwe ubieranie się zgodnie z porą roku
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- poznanie kolejnych liter Yy, Bb ,Nn, Ss -drukowanych i pisanychwg. Metody Ireny Majchrzak
- poznanie litery Y jako znaku tworzącego liczbę mnogą ( np. mam-y, dom-y, kot-y, lot-y, lis-y, list-y,
- ukladanie wyrazów z poznanych liter jako podpisów do obrazków i odwrotnie
- uzupełnianie wyrazów brakującymi literami
- rozwiązywanie rebusów literowo obrazkowych
- czytanie globalne wyrazów związanych z tematem np. nazw dni tygodnia, miesięcy, dyscyplin sportowych- zimowych
- doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas różnorodnych zabaw;
- samodzielne układanie zdań do obrazków, przeliczanie wyrazów, układanie schematu budowy zdań
- kreślenie elementów literopoodobnych oraz liter w szerokiej liniaturze lub po śladzie
-doskonalenie wrażliwości sensoryczneji sprawności manualnej
ROZWIJANIE POJĘĆ MATEMATYCZNEYCH
- poznanie zapisu liczb 4 i 5 w aspekcie głównym, porządkowym i miarowym
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg. dwóch i trzech cech, tworzenia i przeliczania, podpisywania zbiorów liczbami w zakresie od 1-5
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zabawach
- stopniowanie wielkości i wysokości
- kończenie rytmów, tworzenie własnych
Nauka wiersza W. Chotomskiej „ Dzień Dziadka”
Kto Ci opowie o dawnych latach?
Tych lat naoczny świadek.
Jak kraj nasz rośnie, jak ludzie rosną,
Opowie Ci – Twój dziadek.
Otworzy serce, kieszeń otworzy,
Podsunie czekoladę.
Z Twoich sukcesów zawsze się cieszy.
Kto? No, wiadomo- dziadek.
A jak coś spsocisz, jak coś naknocisz
Jak trzeba spytać o radę-
To kto za uszy wyciągnie z biedy?
Wiadomo, zawsze – dziadek!
Więc wnuki proszą, żeby w kwiaciarniach
Kwiatków nie chować pod ladę.
Dziadek ma święto! Kwiaty dla dziadka!
Wiwat! Niech żyje dziadek!