Zadania dydaktyczno- wychowawcze
1.Oznaki wiosny: wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia przyrodniczego,rozpoznawanie oznak nadchodzącej wiosny, bogacenie słownictwa o nazwy ptaków i roślin; nazywanie zjawisk atmosferycznych; utrwalenie nazw dni tygodnia w trakcie tworzenia kalendarza pogody; doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu; doskonalenie umiejętności doboru garderoby do pogody; poznanie liter Ww (drukowanej i pisanej) na podstawie wyrazów „wiosna , Wanda”
2.Wszystko rośnie: utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, rozwijanie logicznego myślenia oraz analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej podczas rozwiązywania zagadek i rebusów ; rozwijanie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej podczas gry na dzwonkach, utrwalenie pojęcia „gama” ; nazywanie budowy roślin ( korzeń- cebula, łodyga, kwiat); działania praktyczne podczas sadzenia cebul i rozsad w kąciku przyrody; przestrzeganie zasad i reguł bezpieczeństwa podczas różnorodnych działań w grupie; ; poznanie liter J j (drukowanej i pisanej) na podstawie wyrazów „jajko,Jola”
3.Pracowita wiosna: bogacenie słownictwa o nazwy przyborów i narzędzi ogrodniczych; rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami – ćwiczenia w budowaniu zdań złożonych; kształtowanie postaw społecznych- pomaganie innym w wiosennych porządkach; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; poszerzania doznań sensorycznych podczas zabaw badawczych , hodowlanych i eksperymentów; poznanie liter F f (drukowanej i pisanej) na podstawie wyrazów „ Felek, fasolka”
4.Swięta Wielkanocne: poznanie znaczenia tradycji świątecznych; budowanie zdań rozwiniętych na podany temat; aktywny udział w wykonaniu dekoracji świątecznych; zachęcanie do konsumowania samodzielnie wychodowanych nowalijek; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków; rozwijanie pooczucia rytmu ; kształtowanie sprawności fizycznej; zachęcanie dzieci do korzystania z gier planszowych i układanek;
Przygotowanie do czytania i pisania
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk podczas wykonywania zadań i zabaw graficznych, plastycznych i ruchowych
- rozpoznawanie kierunków na kartce
- rysowanie obrazków zgodnie z podanym kodem
- czytanie wyrazów, zdań i prostych tekstów związanych z tematyką
- układanie i czytanie wyrazów i zdań z rozsypanki literowej i wyrazowej
- utrwalanie wiadomości : zdanie rozpoczynamy wielką literą, kończymy kropką;
- zabawy słuchowe w tworzenie rymów
Rozwijanie pojęć ilościowo- jakościowych :
- doskonalenie umiejętności określania części współnej zbioru na przedmiotach
- rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności klasyfikacji
- porządkowanie rosnąco i malejąco elementów zbioru
- przeliczanie zbiorów w zakresie 9 i posługiwanie się cyframi
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Wiersz do nauki: „Wiosenne kwiaty” A. Łada- Grodzicka
Już kwiaty zakwitają
W lasach, w ogrodach i na łąkach-
Mówią o tym , że nadszedł
Czas wiosny i słonka.
Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Popatrzcie uważnie, może je poznacie?
Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi- to stokrotka, kwiatek bardzo mały,
Trzeci jest jak złota łąka,
To kaczeniec cały w pąkach.
Czwarty to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy.
I szósty- to żonkil w żółtym kolorze,
Ten ostatni słoneczny kwiatek
Do wazonu włożę.