Zadania dydaktyczno- wychowawcze

 

1.Oznaki wiosny: wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia przyrodniczego,rozpoznawanie oznak nadchodzącej wiosny, bogacenie słownictwa o nazwy ptaków i roślin; nazywanie zjawisk atmosferycznych; utrwalenie nazw dni tygodnia w trakcie tworzenia kalendarza pogody; doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu; doskonalenie umiejętności doboru garderoby do pogody; poznanie liter Ww (drukowanej i pisanej) na podstawie wyrazów „wiosna , Wanda”

 

2.Wszystko rośnie: utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, rozwijanie logicznego myślenia oraz analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej podczas rozwiązywania zagadek i rebusów ; rozwijanie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej podczas gry na dzwonkach, utrwalenie pojęcia „gama” ;  nazywanie budowy roślin ( korzeń- cebula, łodyga, kwiat); działania praktyczne podczas sadzenia cebul i rozsad w kąciku przyrody; przestrzeganie zasad i reguł bezpieczeństwa podczas różnorodnych działań w grupie; ; poznanie liter J j (drukowanej i pisanej) na podstawie wyrazów „jajko,Jola”

 

3.Pracowita wiosna: bogacenie słownictwa o nazwy przyborów i narzędzi  ogrodniczych; rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami – ćwiczenia w budowaniu  zdań  złożonych;   kształtowanie postaw społecznych- pomaganie innym w wiosennych porządkach; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;  poszerzania doznań sensorycznych  podczas zabaw badawczych , hodowlanych i eksperymentów; poznanie liter F f (drukowanej i pisanej) na podstawie wyrazów „ Felek, fasolka”

 

4.Swięta Wielkanocne: poznanie znaczenia  tradycji świątecznych; budowanie zdań rozwiniętych na podany temat; aktywny udział w wykonaniu dekoracji świątecznych; zachęcanie do konsumowania samodzielnie wychodowanych nowalijek; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków; rozwijanie pooczucia rytmu ; kształtowanie sprawności fizycznej; zachęcanie dzieci do korzystania z gier planszowych i układanek;

 

 Przygotowanie do czytania i pisania

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk podczas wykonywania zadań i zabaw graficznych, plastycznych i ruchowych

- rozpoznawanie kierunków na kartce

- rysowanie obrazków zgodnie z podanym kodem

- czytanie wyrazów, zdań i prostych tekstów związanych z tematyką

- układanie i czytanie wyrazów i zdań z rozsypanki literowej i wyrazowej

- utrwalanie wiadomości : zdanie rozpoczynamy wielką literą, kończymy kropką;

- zabawy słuchowe w tworzenie rymów

 

 Rozwijanie pojęć ilościowo- jakościowych :

- doskonalenie umiejętności określania części współnej zbioru na przedmiotach

- rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności klasyfikacji

- porządkowanie rosnąco i malejąco elementów zbioru

- przeliczanie zbiorów w zakresie 9 i posługiwanie się cyframi

- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

 

Wiersz do nauki: „Wiosenne kwiaty” A. Łada- Grodzicka

Już kwiaty zakwitają

W lasach, w ogrodach i na łąkach-

Mówią o tym , że nadszedł

Czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości

 W swej wiosennej szacie,

Popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy to przebiśnieg biały.

Drugi- to stokrotka, kwiatek bardzo mały,

Trzeci jest jak złota łąka,

To kaczeniec cały w pąkach.

Czwarty to krokus fioletowy,

Piąty – tulipan purpurowy.

I szósty- to żonkil w żółtym kolorze,

Ten ostatni słoneczny kwiatek

Do wazonu włożę.