Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
1.DLACZEGO W MARCU JEST JAK W GARNCU?
Dziecko wie: akie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia í w jaki sposób można przewidzieć pogodę, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie.
2.GDZIE SIĘ UBIERA PANI WIOSNA?
Dziecko wie: jakie są oznaki wiosny, jakie prace wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie, jak jest zbudowany kwiat tulipana.
3.Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?
Dziecko wie: do czego jest wykorzystywana glina, jak się przygotowuje chleb, jak się przygotowuje ser biały, jak powstaje wełna, jak stworzyć papier.
4.O CZYM MARZĄ ZWIERZĘTA?
Dziecko wie: jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje, jaka jest rola zwierząt w życiu człowieka.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- rozpoznaje i nazywa literę: n, N f, F, g, G, ł, Ł, drukowaną małą i wielką, wie jak wygląda litera,
- wymienia wyrazy rozpoczynające się na daną głoskę,
- wyróżnia głoskę z nagłosie oraz dzieli słowa na głoski,
- buduje schemat i model wyrazu: nos, Nela, foka, Franek. goryl, Gaja, łapa, Łucja,
- rysuje po śladzie – ćwiczy rękę wiodącą,
- usprawnia mięsnie palców i dłoni
POJĘCIA MATEMATYCZNE
- rozpoznaje i nazywa cyfry 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 0,8, 9, 10,
- sprawnie liczy na liczmanach,
- rozszerza zakres liczenia,
- stosuje znaki graficzne +, -, =, <, >,
- dodaje i odejmuje na palcach i innych zbiorach zastępczych,
- rozwiązuje zadania okienkowe (jest tyle, ile trzeba dodać, żeby było tyle).
KOTKI WIOSNY
1.Idzie wiosna polną drogą, trzyma w rękach kwiatki.
Pyta zimę, czy zabrała już swoje manatki.
A na drzewach kwitną bazie. Wiosna je spostrzega.
Widzi też, że kilka kotków raźno sobie biega.
Ref.: „Kici, kici, moje kotki,
każdy z was jest taki bardzo słodki!
Miękki, ciepły, cudny,
miły, pełen mej wiosennej siły.
Kici, kici, kotki małe.
Szare, bure, czarne, rude, białe.
Każdy kotek dziś szczęśliwy
– czy na krzaczku, czy prawdziwy”.
2.A za wiosną leci bocian, kotki obserwuje.
„Kle, kle, kotki, ja was dzisiaj tutaj popilnuję”.
I jaskółka przyleciała pomóc pięknej wiośnie.
Patrzeć, czy te kotki rosną i czy trawa rośnie.
Ref.: „Kici, kici...”
3.Siadła wiosna wraz z kotkami,
trochę już zmęczona,
lecz ze swojej miłej pracy jest zadowolona.
Teraz trzeba się pobawić.
Już pan bocian leci,
by zawołać na podwórko wszystkie chętne dzieci.
Ref: „Kici, kici…”