Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 

1.DLACZEGO W MARCU JEST JAK W GARNCU?

Dziecko wie: akie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia í w jaki sposób można przewidzieć pogodę, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie.

 

2.GDZIE SIĘ UBIERA PANI WIOSNA?

Dziecko wie: jakie są oznaki wiosny, jakie prace wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie, jak jest zbudowany kwiat tulipana.

 

3.Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?

Dziecko wie: do czego jest wykorzystywana glina, jak się przygotowuje chleb,  jak się przygotowuje ser biały,  jak powstaje wełna,  jak stworzyć papier.

 

4.O CZYM MARZĄ ZWIERZĘTA?

Dziecko wie: jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje, jaka jest rola zwierząt w życiu człowieka.

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA

- rozpoznaje i nazywa literę:  n, N  f, F,  g, G, ł, Ł,  drukowaną małą i wielką, wie  jak wygląda litera,

- wymienia wyrazy rozpoczynające się na daną głoskę,

- wyróżnia głoskę z nagłosie oraz dzieli słowa na głoski,

- buduje schemat  i model wyrazu: nos, Nela,  foka, Franek. goryl, Gaja, łapa, Łucja,

- rysuje po śladzie – ćwiczy rękę wiodącą,

- usprawnia mięsnie palców i dłoni

 

POJĘCIA MATEMATYCZNE

- rozpoznaje i nazywa cyfry  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 0,8, 9, 10,

- sprawnie liczy na liczmanach,

- rozszerza zakres liczenia,

- stosuje znaki graficzne +, -, =, <, >,

- dodaje i odejmuje na palcach i innych zbiorach zastępczych,

- rozwiązuje zadania okienkowe (jest tyle, ile trzeba dodać, żeby było tyle).

 

                                    KOTKI WIOSNY

1.Idzie wiosna polną drogą, trzyma w rękach kwiatki.

Pyta zimę, czy zabrała już swoje manatki.

A na drzewach kwitną bazie. Wiosna je spostrzega.

Widzi też, że kilka kotków  raźno sobie biega.

Ref.: „Kici, kici, moje kotki,

każdy z was jest taki bardzo słodki!

Miękki, ciepły, cudny,

miły, pełen mej wiosennej siły.

Kici, kici, kotki małe.

Szare, bure, czarne, rude, białe.

Każdy kotek dziś szczęśliwy

– czy na krzaczku, czy prawdziwy”.

2.A za wiosną leci bocian, kotki obserwuje.

„Kle, kle, kotki, ja was dzisiaj tutaj popilnuję”.

I jaskółka przyleciała pomóc pięknej wiośnie.

Patrzeć, czy te kotki rosną i czy trawa rośnie.

Ref.: „Kici, kici...”

3.Siadła wiosna wraz z kotkami,

trochę już zmęczona,

lecz ze swojej miłej pracy jest zadowolona.

Teraz trzeba się pobawić.

Już pan bocian leci,

by zawołać na podwórko wszystkie chętne dzieci.

Ref: „Kici, kici…”