ZAMIERZENIA GR. V - LUTY
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
1.Nasze ulubione baśnie: kształtowanie sprawności fizycznej; przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter R, r - rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych; doskonalenie sprawności manualnej; kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie umiejętności posługiwania się znakiem =; budzenie zainteresowania czytaniem; rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania przedmiotów; kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi; wdrażanie do przestrzegania norm społecznych; rozwijanie kreatywności; rozwijanie umiejętności manualnych.
2. Karnawał: przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter G, g - rozwijanie słuchu fonematycznego, zapoznanie ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy; rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji; rozwijanie umiejętności przeliczania, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabawy, rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów, monografia liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie postawy przyjacielskiej; budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy.
3.Dawno temu: przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter C,c - rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie sprawności fizycznej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi; rozwijanie wyobraźni plastycznej; kształtowanie orientacji przestrzennej, rozwijanie umiejętności liczenia; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości; rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego; nabywanie umiejętności wnioskowania, rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 7 w trzech aspektach; doskonalenie liczenia w poznanym zakresie, rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej; doskonalenie umiejętności przeliczania; rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych
4.Kiedy patrzę w niebo: przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter J,j – rozwijanie , rozwijanie ciekawości poznawczej; budzenie zainteresowania książkami; poznanie sposobu wykonania zegara słonecznego; dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni i nocy; poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny, rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 8 - doskonalenie liczenia w poznanym zakresie; rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu; rozwijanie umiejętności artykulacyjnych, fonacyjnych, pogłębienie wiedzy i słownictwa związanych z kosmosem.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- poznanie kolejnych liter R,r,G,g,C,c,J,j -drukowanych i pisanych według
metody Ireny Majchrzak,
- układanie wyrazów z poznanych liter,
- uzupełnianie wyrazów brakującymi literami,
- rozwiązywanie rebusów,
- czytanie globalne wyrazów zgodnie z obowiązującą tematyką tygodnia,
- doskonalenie percepcji słuchowo - wzrokowej,
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej,
- samodzielne układanie zdań do obrazków, przeliczanie wyrazów w zdaniu,
- kreślenie elementów literopoodobnych oraz liter w szerokiej liniaturze
w tym po śladzie,
- doskonalenie wrażliwości sensorycznej i sprawności manualnej.
ROZWIJANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
- poznanie zapisu liczb 6, 7 i 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym
i miarowym,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch i trzech cech,
- tworzenie zbiorów, przeliczanie elementów, podpisywania zbiorów liczbami
w zakresie od 1-8,
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- rozwiązywanie prostych zadań tekstowych w poznanym zakresie,
- utrwalanie znaków matematycznych: <,>,=.
NAUKA PIOSENKI
Karnawałowy bal
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
1.Kto przebierze się za misia?
Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem będzie tańczył dzisiaj?
Biegnie zając za piratem, pajac robi miny. A królewny rozrzucają wstążek serpentyny.
Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal. X2
2.Sypie, sypie się konfetti, fruną baloniki.
Słychać śmiechy, słychać brawa i dźwięki muzyki.
To karnawał jest w przedszkolu, wszyscy się bawimy.
Raz na lewo, raz na prawo, w tańcu zakręcimy.
Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal. X2