ZAMIERZENIA GR. V - LUTY

Opublikowano: 2024-02-04 18:25, Numer artykułu: 78409 , Autor: G.Chabasińska

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

 

1.Nasze ulubione baśnie: kształtowanie sprawności fizycznej; przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter R, r - rozwijanie słuchu fonematycznego,  doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych; doskonalenie sprawności manualnej; kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie umiejętności posługiwania się znakiem =; budzenie zainteresowania czytaniem; rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania przedmiotów; kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi;  wdrażanie do przestrzegania norm społecznych; rozwijanie kreatywności; rozwijanie umiejętności manualnych.      

2. Karnawał: przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter G, g - rozwijanie słuchu fonematycznego,  zapoznanie ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy; rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji; rozwijanie umiejętności przeliczania,  zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabawy, rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów, monografia  liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie postawy przyjacielskiej; budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy.

3.Dawno temu: przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter C,c - rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie sprawności fizycznej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi; rozwijanie wyobraźni plastycznej; kształtowanie orientacji przestrzennej, rozwijanie umiejętności liczenia; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości; rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego; nabywanie umiejętności wnioskowania, rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 7 w trzech aspektach; doskonalenie liczenia w poznanym zakresie,  rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej; doskonalenie umiejętności przeliczania; rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych

4.Kiedy patrzę w niebo:  przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter J,j – rozwijanie , rozwijanie ciekawości poznawczej; budzenie zainteresowania książkami; poznanie sposobu wykonania zegara słonecznego; dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni i nocy; poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny, rozwijanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 8 - doskonalenie liczenia w poznanym zakresie; rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu; rozwijanie umiejętności artykulacyjnych, fonacyjnych, pogłębienie wiedzy i słownictwa związanych z kosmosem.

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA

- poznanie kolejnych liter R,r,G,g,C,c,J,j  -drukowanych i pisanych według                   

  metody Ireny  Majchrzak,

- układanie wyrazów z poznanych liter,

- uzupełnianie wyrazów brakującymi literami,

- rozwiązywanie rebusów,

- czytanie globalne wyrazów zgodnie z obowiązującą tematyką tygodnia,

- doskonalenie percepcji słuchowo -  wzrokowej,

- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej,

- samodzielne układanie zdań do obrazków, przeliczanie wyrazów w zdaniu,

- kreślenie elementów literopoodobnych oraz liter w szerokiej liniaturze

  w tym po śladzie,

- doskonalenie wrażliwości sensorycznej i sprawności manualnej.

 

ROZWIJANIE POJĘĆ  MATEMATYCZNYCH

- poznanie zapisu liczb 6, 7 i 8  w aspekcie kardynalnym, porządkowym    

  i miarowym,

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch i trzech cech,

- tworzenie zbiorów, przeliczanie elementów, podpisywania zbiorów liczbami

  w zakresie od 1-8,

- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi,

- rozwiązywanie prostych zadań tekstowych w poznanym zakresie,

- utrwalanie znaków matematycznych: <,>,=.

 

NAUKA PIOSENKI

 

Karnawałowy bal

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

1.Kto przebierze się za misia?

Kto za królewicza?

A kto z dzielnym Indianinem  będzie tańczył dzisiaj?

Biegnie zając za piratem, pajac robi miny. A królewny rozrzucają wstążek serpentyny.

 

Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.

Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal. X2

 

2.Sypie, sypie się konfetti, fruną baloniki.

Słychać śmiechy, słychać brawa i dźwięki muzyki.

To karnawał jest w przedszkolu, wszyscy się bawimy.

Raz na lewo, raz na prawo, w tańcu zakręcimy.

 

Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.

Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal. X2