ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE 

 

1. NA STAREJ FOTOGRAFII rozwijanie czynnego słownika dzieci o zwroty dotyczące stopni pokrewieństwa, rozwijanie myślenia logicznego podczas porządkowania zdarzeń czasowych, wdrażanie do spokojnego zażegnywania nieporozumień i konfliktów, kształtowanie umiejętności nazywania członków rodziny, doskonalenie umiejętności dostrzegania sekwencji czasowych podczas oglądania zdjęć rodzinnych, poszerzanie wiedzy na temat pracy fotografa, rozwijanie zainteresowania techniką,  przestrzeganie zasad właściwego zachowania w miejscach publicznych, rozwijanie słownika czynnego – utrwalanie pojęć związanych ze stopniami pokrewieństwa.

 

2. JESIENNA MUZYKA - rozwijanie słownika czynnego o określenia cech jesiennej pogody, słuchanie dźwięków wydawanych przez różne przedmioty z najbliższego otoczenia dzieci, próby określania cech tych dźwięków. „Cicho – głośno”– zabawa badawcza, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą rytmu i ruchu, rozwijanie czynnego słownika o pojęcia: dyrygent, orkiestra, nuty ,wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody, poznanie i operowanie pojęciami związanymi z muzyką: orkiestra, dyrygent, nuty, omówienie sposobu zapisywania muzyki, wyglądu pięciolinii, klucza wiolinowego, nut, wzbogacenie słownika o pojęcie filharmonia, nazywanie i wyrażanie uczuć i emocji, kształtowanie umiejętności improwizacji ruchowej i plastycznej, zabawa badawcza z wykorzystaniem instrumentów muzycznych.

 

3. MALI ARTYŚCI - rozwijanie słownika czynnego o pojęcia: muzeum, eksponat, sztuka oraz wyjaśnienie znaczenia kolekcjonowania dzieł sztuki lub przedmiotów używanych w czasach minionych –  wartość historyczna eksponatów, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków, posługiwanie się pojęciami: sztuka, artysta, rozwijanie czynnego słownika – rozumienie wieloznaczności słowa malarz, zapoznanie z nowymi pojęciami: paleta, blejtram, sztaluga, połączone z prezentacją tych akcesoriów, rozwijanie słownika o pojęcie rzeźbiarz.

 

4. UBRANIA NA JESIENNE CHŁODY - poznanie nazw i sposobu wykorzystania przyborów krawieckich, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, wzbogacenie słownika czynnego dzieci w trakcie zabaw słownikowych, odkrywanie znaczenia właściwego doboru ubrania (zgodnego z porą roku) na podstawie wiedzy i doświadczenia dzieci, dzielenie się własnymi odczuciami związanymi z ciepłem i zimnem, wyrażanie radości z możliwości projektowania ciepłych, zimowych ubrań metodą kolażu, rozwijanie umiejętności samodzielnego wkładania i wiązania lub zapinania butów.

 

  PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA 

- monografia małej i wielkiej litery  t, T, i, I, d, D, k ,K  Metodą Dobrego Startu

  prof. M. Bogdanowicz, 

- rozwijanie słuchu fonematycznego: analiza i synteza prostych wyrazów  

  oraz   wyodrębnianie głosek w nagłosie , śródgłosie i wygłosie, 

- budowanie modeli prostych wyrazów z klocków B. Rocławskiego,

- czytanie globalne prostych wyrazów,

- kreślenie po śladzie poznanych liter z zachowaniem  właściwego kierunku    kreślenia litery na tabliczkach, w ćwiczeniach i kartach pracy ucznia,

- próby odczytywania sylab z poznanych liter oraz prostych wyrazów,

- kształtowanie umiejętności przeliczania wyrazów w zdaniu.

 

   POJĘCIA  MATEMATYCZNE 

- klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy,

- układanie rytmów kilkuelementowych,

- posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,

- monografia liczby 2 i 3  w aspekcie kardynalnym, porządkowym,     

  miarowym,

- przeliczanie w zakresie dwóch,  trzech  poprzez rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem liczmanów,

- nauka pisania cyfr  po śladzie,

- doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych,

- kolorowanie według kodu.

 

 PIOSENKA 

Gdzie te igły?

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 

Narobili krawcy krzyku:

                                                                                                        ,

– Nie ma igieł w igielniku!                                                              

I pobiegli kupić nowe,

bardzo mocne, bo stalowe.

Jeż tłumaczy im, że przecież

igieł mnóstwo jest na świecie.

Gdzie nie spojrzeć – wszędzie igły.

Po co z igły robić widły.

Ref. Gdzie te igły? Jak to gdzie?     

       Na choince znajdziesz je! bis                                                       

 I w aptece szukaj też. 

 

 I w kompasie – chyba wiesz?