Zadania dydaktyczno-wychowawcze

 

I.DLACZEGO NAWET SUPERBOHATER MA OBOWIĄZKI? - Dziecko:  wie jak się nazywają członkowie rodziny, jakie jest pokrewieństwo między członkami rodziny, jakie są różnice między prawami i obowiązkami, czym się różni miasto od wsi.

 

II. CO POWINIEN WIEDZIEĆ KAŻDY POLAK? - Dziecko: wie  jakie są polskie symbole narodowe, o czym opowiada legenda o Lechu, Czechu i Rusie, jakie są walory geograficzne Polski,  kim byli Józef Piłsudski i inni znani Polacy, co świętujemy 11 listopada.

 

III.CZY KUJAWIAK MOŻE TAŃCZYĆ KRAKOWIAKA? - Dziecko: wie   jak wyglądają polskie stroje ludowe, jak brzmi muzyka ludowa, co to jest legenda i jakie są znane polskie legendy,  jakie potrawy są charakterystyczne dla danego regionu Polski,  jak się zmieniał wygląd pluszowego misia na przestrzeni lat.

 

IV. GDZIE MOŻNA SPOTKAĆ MAŁĄ NIEDŹWIEDZICĘ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ? - Dziecko:  wie czym jest Układ Słoneczny, czym są kometa, meteoryty, gwiazdy, prom kosmiczny, sonda,  co to jest gwiazdozbiór, do czego służy teleskop, co różni meteor i meteoryt, jak jest zbudowana Ziemia co to jest przyciąganie ziemskie, co to są kontynent i ocean.

      

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA           

- rozpoznaje i nazywa literę: t, T, i, I  i, d, D, k, K,: małą i wielką, drukowaną  i pisaną

- pisze litery: t, T, i, I  i, d, D, k, K,   po śladach, a potem – samodzielnie

- dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery,

- podaje zdrobnienia do wyrazów,

- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,

-  odszyfrowuje słowa sylabizowane przez nauczyciela,

    

POJĘCIA MATEMATYCZNE

- rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 1, 2, 3, 4,  5,0, 6,

- pisze cyfrę 1, 2, 3, 4,5, 0, 6,   po śladzie, a potem – samodzielnie

- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – jak wygląda trójkąt

- liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 1, 2,3, 4, 0, 5, 6,

- nazywa pory roku, dni tygodnia, miesiące; określa aktualną porę roku, miesiąca, dnia tygodnia;   

- stosuje określenia: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze,

- posługuje się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym; liczy w dostępnym mu zakresie, stosuje znaki: >, < , =,

 

 

 

                WYPRAWA MIŚKA

 

 Pewien Misiek postanowił zwiedzić kraj nasz cały,

więc mu mama razem z siostrą plecak spakowały.

Teraz Misiek, podskakując, do pociągu wsiada

i z plecaka smakołyki zjada, zjada, zjada!

 

Ref.: Zwiedza Misiek Polskę, wszystkim śle buziaka

i z wawelskim smokiem tańczy krakowiaka.

W górach je oscypki, a nad morzem – rybki.

Gdy Warszawę mija – z Syrenką piątkę przybija!

Gdy Warszawę mija – z Syrenką piątkę przybija!

 

2. Gdy po górach powędrował, wskoczył do jeziora.

Zwiedził zamki no i zgłodniał. Coś przekąsić pora!

Zajrzał szybko do plecaka, a tam pusto prawie,

więc pomyślał, że zje obiad w stolicy, w Warszawie.

 

Ref.: Zwiedza Misiek Polskę…

 

3. Już regiony Polski poznał: Kurpie i Mazury,

Śląsk, Mazowsze i Kaszuby, morze oraz góry.

Jeszcze raz wycieczka taka by się mu przydała,

bo jest piękna nasza Polska i wcale niemała!

 

Ref.: Zwiedza Misiek Polskę…