Zadania dydaktyczno-wychowawcze
I.DLACZEGO NAWET SUPERBOHATER MA OBOWIĄZKI? - Dziecko: wie jak się nazywają członkowie rodziny, jakie jest pokrewieństwo między członkami rodziny, jakie są różnice między prawami i obowiązkami, czym się różni miasto od wsi.
II. CO POWINIEN WIEDZIEĆ KAŻDY POLAK? - Dziecko: wie jakie są polskie symbole narodowe, o czym opowiada legenda o Lechu, Czechu i Rusie, jakie są walory geograficzne Polski, kim byli Józef Piłsudski i inni znani Polacy, co świętujemy 11 listopada.
III.CZY KUJAWIAK MOŻE TAŃCZYĆ KRAKOWIAKA? - Dziecko: wie jak wyglądają polskie stroje ludowe, jak brzmi muzyka ludowa, co to jest legenda i jakie są znane polskie legendy, jakie potrawy są charakterystyczne dla danego regionu Polski, jak się zmieniał wygląd pluszowego misia na przestrzeni lat.
IV. GDZIE MOŻNA SPOTKAĆ MAŁĄ NIEDŹWIEDZICĘ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ? - Dziecko: wie czym jest Układ Słoneczny, czym są kometa, meteoryty, gwiazdy, prom kosmiczny, sonda, co to jest gwiazdozbiór, do czego służy teleskop, co różni meteor i meteoryt, jak jest zbudowana Ziemia co to jest przyciąganie ziemskie, co to są kontynent i ocean.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA
- rozpoznaje i nazywa literę: t, T, i, I i, d, D, k, K,: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- pisze litery: t, T, i, I i, d, D, k, K, po śladach, a potem – samodzielnie
- dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery,
- podaje zdrobnienia do wyrazów,
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
- odszyfrowuje słowa sylabizowane przez nauczyciela,
POJĘCIA MATEMATYCZNE
- rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 1, 2, 3, 4, 5,0, 6,
- pisze cyfrę 1, 2, 3, 4,5, 0, 6, po śladzie, a potem – samodzielnie
- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – jak wygląda trójkąt
- liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 1, 2,3, 4, 0, 5, 6,
- nazywa pory roku, dni tygodnia, miesiące; określa aktualną porę roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- stosuje określenia: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze,
- posługuje się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym; liczy w dostępnym mu zakresie, stosuje znaki: >, < , =,
WYPRAWA MIŚKA
Pewien Misiek postanowił zwiedzić kraj nasz cały,
więc mu mama razem z siostrą plecak spakowały.
Teraz Misiek, podskakując, do pociągu wsiada
i z plecaka smakołyki zjada, zjada, zjada!
Ref.: Zwiedza Misiek Polskę, wszystkim śle buziaka
i z wawelskim smokiem tańczy krakowiaka.
W górach je oscypki, a nad morzem – rybki.
Gdy Warszawę mija – z Syrenką piątkę przybija!
Gdy Warszawę mija – z Syrenką piątkę przybija!
2. Gdy po górach powędrował, wskoczył do jeziora.
Zwiedził zamki no i zgłodniał. Coś przekąsić pora!
Zajrzał szybko do plecaka, a tam pusto prawie,
więc pomyślał, że zje obiad w stolicy, w Warszawie.
Ref.: Zwiedza Misiek Polskę…
3. Już regiony Polski poznał: Kurpie i Mazury,
Śląsk, Mazowsze i Kaszuby, morze oraz góry.
Jeszcze raz wycieczka taka by się mu przydała,
bo jest piękna nasza Polska i wcale niemała!
Ref.: Zwiedza Misiek Polskę…