ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

 

1. Kolorowe lato – wprowadzenie nazw roślin i zwierząt zamieszkujących staw. Kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci. Uświadamianie znaczenia i roli stawu dla życia zwierząt i człowieka. Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z zawodem pszczelarza. Rozwijanie umiejętności budowania logicznej i poprawnej wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania. Uświadamianie znaczenia pszczół w produkcji zdrowej żywności i dla środowiska przyrodniczego. Uświadamianie konieczności pomagania owadom podczas upałów. Rozwijanie umiejętności różnicowania rytmu i ilustrowania go za pomocą ruchu. Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.

 

2. Żegnamy przedszkole – wprowadzenie pojęcia rozwaga rozumianego jako umiejętność realnego oceniania sytuacji i właściwego zachowania się w niej. Kształtowanie umiejętności oceny działania. Zapoznanie z nazwami największych Polskich jezior. Wprowadzenie nazw gór: Tatry, Bieszczady.  Uświadamianie konieczności rozważnego zachowania się podczas wędrówek po górach. Doskonalenie umiejętności realizowania podanych rytmów, rozwijanie wrażliwości muzycznej.        

            

 3. Do widzenia! –  rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się. Kształtowanie postawy otwartości i życzliwości w stosunku do nowo poznanych kolegów i koleżanek. Budzenie zaciekawienia tematem szkoły. Stwarzanie okazji do mówienia o swoich emocjach i uświadomienia sobie, że każdy człowiek przeżywa różne emocje. Stwarzanie okazji do planowania działań i ich przeprowadzenia w zespole. Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. Rozwijanie poczucia rytmu. Doskonalenie sprawności manualnej podczas wypychania, składania i sklejania.

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA:

 

- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,

- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie,

- utrwalenie poznanych liter pisanych i drukowanych, 

- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,

- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej.

 

POJĘCIA MATEMATYCZNE:

 

- rozwijanie logicznego myślenia,

- utrwalenie nazw miesięcy i pór roku,

- doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią,

- doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania,

- rozwijanie umiejętności tworzenia fabuły, np. gry planszowej,

- rozwijanie umiejętności precyzyjnego odmierzania i przeliczania podczas konstruowania gry,

- doskonalenie umiejętności sprawnego kodowania i dekodowania informacji,

- stosowanie znaków matematycznych >, <,=,

- rozwijanie logicznego myślenia podczas pracy według instrukcji.

 

Piosenka: „Zawołało lato” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 

1. Zawołało lato, że przyszły wakacje,

a ja z echem odpowiadam: Masz rację! Masz rację!

Spakowany plecak, w nim kompas i mapy,

i notesik z poradami od mamy i taty.

Poszukam przygody w niedostępnym lesie

Tropy jej odnajdę wszędzie, nim nadejdzie wrzesień.

Nad morze pojadę i dam nura w fale,

bo jak wszystkie grzeczne dzieci lubię w morzu szaleć.

 

2. Na żaglowej łodzi odwiedzę jeziora,

będę z wiatrem śpiewać szanty i pokład szorować.

Potem ruszę w góry, na szlaki nieznane,

by wypasać z juhasami na hali barany.

Pod niebem gwiaździstym na mchu wśród paproci

leśny szałas wybuduję, słońce go wyzłoci.

I jeszcze w marzeniach pójdę hen daleko.

Tam gdzie zawsze są wakacje nad różową rzeką.