ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
1. Kolorowe lato – wprowadzenie nazw roślin i zwierząt zamieszkujących staw. Kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci. Uświadamianie znaczenia i roli stawu dla życia zwierząt i człowieka. Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z zawodem pszczelarza. Rozwijanie umiejętności budowania logicznej i poprawnej wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania. Uświadamianie znaczenia pszczół w produkcji zdrowej żywności i dla środowiska przyrodniczego. Uświadamianie konieczności pomagania owadom podczas upałów. Rozwijanie umiejętności różnicowania rytmu i ilustrowania go za pomocą ruchu. Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
2. Żegnamy przedszkole – wprowadzenie pojęcia rozwaga rozumianego jako umiejętność realnego oceniania sytuacji i właściwego zachowania się w niej. Kształtowanie umiejętności oceny działania. Zapoznanie z nazwami największych Polskich jezior. Wprowadzenie nazw gór: Tatry, Bieszczady. Uświadamianie konieczności rozważnego zachowania się podczas wędrówek po górach. Doskonalenie umiejętności realizowania podanych rytmów, rozwijanie wrażliwości muzycznej.
3. Do widzenia! – rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się. Kształtowanie postawy otwartości i życzliwości w stosunku do nowo poznanych kolegów i koleżanek. Budzenie zaciekawienia tematem szkoły. Stwarzanie okazji do mówienia o swoich emocjach i uświadomienia sobie, że każdy człowiek przeżywa różne emocje. Stwarzanie okazji do planowania działań i ich przeprowadzenia w zespole. Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. Rozwijanie poczucia rytmu. Doskonalenie sprawności manualnej podczas wypychania, składania i sklejania.
PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA:
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie,
- utrwalenie poznanych liter pisanych i drukowanych,
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej.
POJĘCIA MATEMATYCZNE:
- rozwijanie logicznego myślenia,
- utrwalenie nazw miesięcy i pór roku,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią,
- doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania,
- rozwijanie umiejętności tworzenia fabuły, np. gry planszowej,
- rozwijanie umiejętności precyzyjnego odmierzania i przeliczania podczas konstruowania gry,
- doskonalenie umiejętności sprawnego kodowania i dekodowania informacji,
- stosowanie znaków matematycznych >, <,=,
- rozwijanie logicznego myślenia podczas pracy według instrukcji.
Piosenka: „Zawołało lato” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
1. Zawołało lato, że przyszły wakacje,
a ja z echem odpowiadam: Masz rację! Masz rację!
Spakowany plecak, w nim kompas i mapy,
i notesik z poradami od mamy i taty.
Poszukam przygody w niedostępnym lesie
Tropy jej odnajdę wszędzie, nim nadejdzie wrzesień.
Nad morze pojadę i dam nura w fale,
bo jak wszystkie grzeczne dzieci lubię w morzu szaleć.
2. Na żaglowej łodzi odwiedzę jeziora,
będę z wiatrem śpiewać szanty i pokład szorować.
Potem ruszę w góry, na szlaki nieznane,
by wypasać z juhasami na hali barany.
Pod niebem gwiaździstym na mchu wśród paproci
leśny szałas wybuduję, słońce go wyzłoci.
I jeszcze w marzeniach pójdę hen daleko.
Tam gdzie zawsze są wakacje nad różową rzeką.