Zadania wychowawczo-dydaktyczne - październik

  

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka: myje ręce przed posiłkami, po powrocie z dworu, po zajęciach plastycznych i po skorzystaniu z toalety; wkłada każdy z butów na odpowiednią nogę; samodzielnie zdejmuje i wkłada ubranie; zachowuje czystość i estetykę podczas posiłku; podejmuje zabawy ruchowe z użyciem przyborów; ćwiczy chwyt pisarski; formuje kształty z mas plastycznych

 

2.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: poznaje różnorodne reakcje emocjonalne ludzi na podstawie przedstawień literatury; uczy się uważności na swoje uczucia, rozpoznaje je w różnych sytuacjach; wie że nie należy mówić innym przykrych słów; bierze udział we wspólnych zabawach i zajęciach; rozpoznaje  i nazywa emocje i coraz bardziej złożone uczucia; czeka na swoja kolej w różnych sytuacjach; pamięta o dokarmianiu zwierząt hodowanych w przedszkolu; dostrzega wartości wizualne, dźwiękowe, dotykowe i zapachowe otaczającej przyrody; obserwuje różne zjawiska przyrodnicze o dostrzega ich urodę.

 

3.Społeczny obszar rozwoju dziecka: zdaje sobie sprawę ze swoich upodobań i zainteresowań; wyraża swoje zdanie w różnych kwestiach; używa zwrotów grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi; przestrzega wspólnie zawartych umów; bierze udział w zajęciach z cała grupą; szanuje prawo innych do zabawy w wybranym przez siebie gronie.

 

4.Poznawczy obszar rozwoju dziecka: ilustruje ruchem opowiadania, piosenki, muzykę; wypowiada się na tematy dotyczące otaczającego świata, słuchanych tekstów i ilustracji, używając coraz większego zasobu słownictwa; dobiera obrazek do jego cienia; dostrzega zmiany w rytmach; powtarza rytmiczne teksty; śpiewa łatwe piosenki; łączy ze sobą różne elementy tworząc prace przestrzenne; klasyfikuje przedmioty według podanych cech; łączy przedmioty w pary według podanej zasady; nazywa i rozpoznaje niektóre kolory pochodne; posługuje się liczebnikami głównym i porządkowymi w zakresie 1-3; wie, że ostatni liczebnik oznacza liczbę przeliczonych elementów; nazywa aktualną porę roku oraz jej charakterystyczne cechy; rozpoznaje i nazywa drzewa: klon; kasztanowiec, dąb; nazywa części roślin; zna jesienne zwyczaje ptaków; poznaje przyrodę w sposób wielozmysłowy.