ZADANIA  WYCHOWAWCZE

1.Wszędzie biało - rozwijanie wiedzy o śniegu podczas zabaw badawczych; rozwijanie słownictwa związanego ze śniegiem; rozwijanie wyobraźni podczas pracy plastycznej, rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania-  Dlaczego pada śnieg?  – budzenie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi i zmianami zachodzącymi w stanach skupienia, wyglądzie i właściwościach śniegu. Poszerzanie słownika czynnego dzieci w trakcie zabawy „Jaki jest śnieg?, poznanie zwyczajów ludności oraz zwierząt zamieszkujących bieguny; rozwijanie umiejętności argumentowania i swobodnego wypowiadania się w sposób logiczny.

2.Babcia i dziadek - kształtowanie postawy empatii i szacunku wobec osób starszych, zabawa słownikowa; zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat domu rodzinnego; wspólne formułowanie zasad kulturalnego zachowania się wobec starszych ludzi, budowanie świadomości o znaczeniu babci i dziadka w życiu rodziny; wykonanie upominków - Praca plastyczno-techniczna; wyrażanie radości z możliwości własnoręcznego wykonania prezentu dla osoby bliskiej, podtrzymywanie więzi między członkami rodziny, zachęcanie do świętowania.

3. Zimowe zabawy - . Kształtowanie umiejętności dobierania ubrań stosownych do pogody i rodzaju aktywności; zachęcanie do pro[1]wadzenia zdrowego stylu życia – czytanie globalne wyrazów: wiosna, lato, jesień, zima, „Kodeks bezpiecznej zabawy” – burza mózgów, dywanik pomysłów,  zwrócenie uwagi na różne dyscypliny sportów zimowych i ich nazywa. Podnoszenie sprawności fizycznej dzieci, kształtowanie odporności na działanie niekorzystnych  warunków atmosferycznych, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach.

4. Nasze ulubione baśnie - „Rozgrzewka aktorów” – gimnastyka buzi i języka,  „W  teatralnej garderobie” – zabawa dydaktyczna, „Postacie z mojej bajki” – wykonanie sylwet, rozmowa na temat  teatru - wyjaśnienie pojęć : scena ,widownia , scenografia , rekwizyty , garderoba , scenograf .

 

POJĘCIA  MATEMATYCZNE

1.doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 podczas gier zespołowych. „Chińczyk” – gra zespołowa.

2.rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci – klasyfikowanie, przeliczanie

3.Kształtowanie wyobraźni i orientacji przestrzennej.

4.Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania, podpisywania zbiorów cyframi w zakresie 3. „Dokończ rytm”

5.Kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów czteroelementowych, posługiwanie się liczebnikiem głównym; rozdzielanie po tyle samo.

6.zabawy matematyczne ukazujące liczbę 4,5  w aspekcie głównym, porządkowym i miarowy

7. Doskonalenie umiejętności dokładania, odkładania, klasyfikowania, przeliczania, stopniowania wielkości, wysokości o

 

PRZYGOTOWANIE  DO PISANIA I CZYTANIA

1.Wprowadzenie małej  i wielkiej litery  Nn, Ss, Rr, Gg – analiza i synteza wyrazów : narty , smok , rak , garnek , czytanie tekstu z nowymi literami , wyszukiwanie liter w tekście  , kreślenie po śladzie z zachowaniem kierunku kreślenia

2.odwzorowywanie; rozwijanie sprawności manualnej, percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej; rozwijanie grafomotoryki

3.zabawa słownikowa. „Dołóż wyraz”

4.„Czy jest tu dana głoska ?” – zabawa słuchowa. Doskonalenie percepcji słuchowej dzieci analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby odczytywania sylab i całych prostych wyrazów z poznanych wcześniej liter; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

5.rozwijanie zainteresowań czytelniczych

6.utrwalanie umiejętności prawidłowego nazywania kierunków w przestrzeni.

 

Tęgi ze mnie mróz sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Pomaluję szyby w kwiatki,na czerwono nos Agatki.

Kubę mocno szczypnę w uszy,mroźnym śniegiem będę prószył

Tęgi ze mnie mróz, tęgi ze mnie mróz.Tęgi mróz, tęgi ze mnie mróz.

Na jeziorze zmrożę wodę,woda się pokryje lodem.

Dach ozdobię sopelkami,będę skrzypieć pod nogami.

Tęgi ze mnie mróz, tęgi ze mnie mróz.Tęgi mróz, tęgi ze mnie mróz.

Będę trzeszczał, będę ściskał,będę straszył, szczypał, świstał.

Niech do domu szybko zmyka ten,kto wyszedł bez szalika.

Tęgi ze mnie mróz, tęgi ze mnie mróz.Tęgi mróz, tęgi ze mnie mróz.