ZADANIA WYCHOWAWCZE

 

1. W zdrowym ciele zdrowy duch - : kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; właściwe reagowanie na sygnały i polecenia,Układanie piramidy zdrowego żywienia, omówienie poszczególnych poziomów,: rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; kształcenie logicznego myślenia (klasyfikowanie); rozwijanie percepcji słuchowej; uświadamianie konieczności ubierania się odpowiednio do pogody, rozwijanie słownika czynnego dzieci – przygotowanie do rozumienia pojęcia zdrowie;: kształtowanie postaw prozdrowotnych;zachęcanie do aktywności ruchowej.

 

2.Jesienią w parku - rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie ciekawości poznawczej;  dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego,wycieczka do parku – poznanie charakterystycznych cech ekosystemu parkowego. Kształtowanie odporności fizycznej podczas codziennego pobytu na świeżym powietrzu. Rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci podczas zabawy kolorami, rozwijanie umiejętności przedstakawiania świata za pomocą barwnej plamy, rozwijanie inwencji twórczej dziecka, rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z deszczem

 

3.Jesienią w lesie - kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych drzew,poznawanie zwierząt mieszkających w lesie, jesiennych zwyczajów zwierząt,wzbogacanie doświadczeń sensorycznych.

 

4.Przygotowania do zimy - wdrażanie do pomagania innym w codziennych obowiązkach w domu i przedszkolu, „Zapasy na półkach” – „Przedszkolna spiżarnia” – rozmowa z dziećmi  poznanie sposobów przechowywania żywności, „Jesienne przetwory” – rozwijanie doznań smakowych.Poszerzanie wiedzy dzieci na temat walorów zdrowotnych przetworów.

 

PRZYGOTOWANIE DO CZYTANIA I PISANIA 

- Czytanie globalne wyrazu tak. Ćwiczenie percepcji wzrokowej i grafomotoryki.

Rozwijanie umiejętności wypowiadania się zdaniami i dokonywania analizy zdania, rozwijanie czynnego słownika dziecka, rozwijanie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów

- rozwijanie słownika czynnego dzieci, tworzenie nazw, posługiwanie się rodzajem męskim i żeńskim w wypowiedzi

- utrwalenie kształtu litery o.

- Monografia litery  Aa,Ll , M m , E e , poznanie małej i wielkiej litery  ,kierunku kreślenia liter  ,

- czytanie prostych wyrazów z nowymi literami 

 

POJECIA MATEMATYCZNE 

- wprowadzenie znaku graficznego liczby 1 z

- kontynuowanie rozpoczętych rytmów.

- Rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów.

- zabawa z liczeniem. Rozwijanie myślenia matematycznego i umiejętności współdziałania w zabawie

- Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i percepcji wzrokowej

- Rozwijanie umiejętności przeliczania i odzwierciedlania liczebności zbioru na innych zbiorach.

 

 

Jesienią w parku Bożena Forma

 

Jarzębina i żołędzie w parku

pełno jest ich wszędzie.

Zbieraj wszystko do koszyka

– woła Paweł i Monika

 

Wiatr powiewa, deszczyk pada,

a tu grad kasztanów spada.

Lecą liście i żołędzie,

śmiechy dzieci słychać wszędzie.

 

 

Będzie ludzik kasztanowy,

za nim piesek żołędziowy.

Z jarzębiny koraliki

dla laleczki Weroniki